به گزارش مشرق، سید محمد کریمی در گفتوگو با فارس در مورد مشکلات قرارداد بیمه دی با بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در صنعت بیمه انجام شد، آزادسازی تعرفهها بود اما برخی شرکتهای خصوصی کمتر به این موضوع توجه کردند.
رئیسکل بیمه مرکزی ادامه داد: برخی شرکتها از این موقعیت سوءاستفاده کردند و با ارائه نرخهای پایین به اصطلاح شروع به زدن یکدیگر کردند و در این قرارداد که طرف مقابل آن بازنشستگان هستند و از نظر بیمه پرخطر محسوب میشوند، با نرخ پایین قرارداد بسته شد.
کریمی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن این موضوع، از مدیرعامل تعهد گرفتیم که در اسرع وقت مشکل بازنشستگان را حل کنند و تکلیف قرارداد شرکت را با بیمارستانها مشخص کنند.
وی گفت: با مذاکراتی انجام شده بخشی از تعهدات بیمه دی پرداخت شد و بخشی را هم متعهد شدند که پرداخت کنند.
کریمی تأکید کرد: شرکت بیمه دی موظف به اتمام این قرارداد است و ما هم تا حد امکان به کانون بازنشستگان کمک کردیم و از برخی مطالبات بیمه مرکزی صرفنظر کردیم تا این شرکت بتواند به پرداخت تعهدات خود برسد.
وی با اشاره به اصلاح آییننامه و نحوه تعیین نرخ حق بیمهها گفت: امسال شرکتهای بیمه برای بیمه تعداد بالای 10هزار نفر باید از بیمه مرکزی مجوز بگیرد و یک گروه فنی در شرکت بیمه بر اساس این آییننامه نرخ حق بیمه را محاسبه کرده و به اطلاع بیمه مرکزی میرساند.
کریمی اضافه کرد: متاسفانه این قرارداد از آن مواردی هست که برای شرکت بیمه صرفه اقتصادی ندارد و دچار زیان شده است و تغییراتی در سطوح مدیریتی آن به دلیل همین قرارداد انجام شد.
رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: اگر بیمهگذار اصلی این قرارداد از نوع خدمات دهی شرکت بیمه رضایت ندارد میتواند به بیمه مرکزی یا دستگاه قضایی شکایت کند البته با مذاکراتی که اخیراً با بیمه دی انجام شده، انشاالله قرارداد به سلامت به پایان میرسد.
رئیسکل بیمه مرکزی ادامه داد: برخی شرکتها از این موقعیت سوءاستفاده کردند و با ارائه نرخهای پایین به اصطلاح شروع به زدن یکدیگر کردند و در این قرارداد که طرف مقابل آن بازنشستگان هستند و از نظر بیمه پرخطر محسوب میشوند، با نرخ پایین قرارداد بسته شد.
کریمی تصریح کرد: بعد از مشخص شدن این موضوع، از مدیرعامل تعهد گرفتیم که در اسرع وقت مشکل بازنشستگان را حل کنند و تکلیف قرارداد شرکت را با بیمارستانها مشخص کنند.
وی گفت: با مذاکراتی انجام شده بخشی از تعهدات بیمه دی پرداخت شد و بخشی را هم متعهد شدند که پرداخت کنند.
کریمی تأکید کرد: شرکت بیمه دی موظف به اتمام این قرارداد است و ما هم تا حد امکان به کانون بازنشستگان کمک کردیم و از برخی مطالبات بیمه مرکزی صرفنظر کردیم تا این شرکت بتواند به پرداخت تعهدات خود برسد.
وی با اشاره به اصلاح آییننامه و نحوه تعیین نرخ حق بیمهها گفت: امسال شرکتهای بیمه برای بیمه تعداد بالای 10هزار نفر باید از بیمه مرکزی مجوز بگیرد و یک گروه فنی در شرکت بیمه بر اساس این آییننامه نرخ حق بیمه را محاسبه کرده و به اطلاع بیمه مرکزی میرساند.
کریمی اضافه کرد: متاسفانه این قرارداد از آن مواردی هست که برای شرکت بیمه صرفه اقتصادی ندارد و دچار زیان شده است و تغییراتی در سطوح مدیریتی آن به دلیل همین قرارداد انجام شد.
رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: اگر بیمهگذار اصلی این قرارداد از نوع خدمات دهی شرکت بیمه رضایت ندارد میتواند به بیمه مرکزی یا دستگاه قضایی شکایت کند البته با مذاکراتی که اخیراً با بیمه دی انجام شده، انشاالله قرارداد به سلامت به پایان میرسد.