کد خبر 210222
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹

بعد از افزایش ناگهانی قیمت‌های طلا در هفته گذشته، اکثر تحلیل‌گران شرکت‌کننده در آمارگیری هفتگی کیتکو، انتظار تداوم افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند.

به گزارش مشرق به نقل از نامه، بر این اساس اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو رای به افزایش قیمت طلا در هفته آینده داند. 24 نفر در این آمارگیری شرکت کرده اند. این افراد شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار هستند. از این میان 14 نفر (58.34 درصد) افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند، 8 نفر (33.3 درصد) انتظار کاهش قیمت را دارند در حالیکه دو نفر (8.33 درصد) ثبات یا نوسانات اندک قیمت طلا را پیش‌بینی می‌کنند.

اکثر شرکت‌کنندگان در آمارگیری این هفته از افزایش بی‌سابقه تقاضای فیزیکی طلا در هفته گذشته و تاثر آن بر افزایش قیمت‌های پایه طلا در بازارهای آتی شگفت زده شدند. از آنجاییکه قیمت طلا در هفته گذشته با افزایش 100 دلار در هر اونس نسبت به حداقل قیمت‌ها در روزهای گذشته روبرو شد، این افراد پیش‌بینی می‌کنند که افزایش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

آدریان دی (Adrian Day)، مدیر یک موسسه مالی، می‌گوید "من پیش‌بینی می‌کنم روند صعودی قیمت‌ها بعد از افت شدید و غیر عادی در روزهای گذشته، همچنان ادامه یابد. واکنش بازار فیزیکی طلا به افت شدید قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازار فاصله زیادی تا توقف روند صعودی دارد و تقاضا همچنان قوی خواهد بود."

سه نفر از طرفداران افزایش قیمت طلا اعتقاد دارند که باید در مورد شتاب روند صعودی قیمت‌ها بیشتر دقت کرد. مارک لیبوویت (Mark Leibovit)، مدیر یک سایت تخصصی در مورد طلا، معتقد است که "من فکر می‌کنم که در کوتاه مدت، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت اما اگر بازار با سرعت زیاد به محدوده قیمتی 1520 تا 1530 دلار برسد، بازار پرنوسان خواهد شد و احتمال تداوم روند صعودی کاهش خواهد یافت."

طرفداران کاهش قیمت طلا اعتقاد دارند که افزایش ناگهانی قیمت‌ها در هفته گذشته، پایدار نخواهد بود. آدام کلاپفنستین (Adam Klopfeinstein)، استراتژیست بازارها، معتقد است که "من کاهش قیمت‌ها را در هفته آینده پیش‌بینی می‌کنم. به نظر من قیمت‌ها به سطح 1425 دلار در هر اونس خواهد رسید. اگرچه بازار طلا با یک روند افزایشی مطلوب روبرو شد اما در حال حاضر بازار با نقدشوندگی روبرو است."

طرفداران اندک ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها که انتظار تغییر قیمت طلا در یک محدوده ثابت را دارند، اعتقاد دارند که در حال حاضر بازار طلا در یک وضعیت ثبات قرار دارد.

بیل گلدمن (Bill Goldman)، اعتقاد دارد که "خرید فیزیکی طلا که فشار بر روی بازارهای کاغذی طلا را کم کرده است، کاهش خواهد یافت به این دلیل که سفته‌بازان خریداران طلا به دنبال کسب سود‌های حاشیه‌ای، وارد بازار‌های آتی طلا شده اند که در شرایط افزایشی کوتاه مدت نسبت به وضعیت نزولی قبلی به شدت آسیب‌پذیر خواهند بود و در نتیجه با خروج اجباری این افراد از بازار، تقاضا و به تبع آن قیمت طلا کاهش خواهد یافت."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس