کد خبر 210171
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

دانشمندان فناوری جدید ابداع کرده اند که می تواند به کاربر امکان دهد فقط با تکان دادن دست تقریبا هر سطحی را به صفحه نمایش لمسی تبدیل کند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون نشان داده اند که تعامل برپایه لمس را می توان در هر جایی ایجاد کرد.
دانشمندان پیش از این نشان داده بودند که یک سیستم دوربین عمیق مانند کینکت می تواند با یک پروژکتور ترکیب شده و هر سطحی را به صفحه نمایش لمسی تبدیل کرد. این سیستم جدید که "ورلد کیت" خوانده می شود کاربر را قادر می سازد با مالش دسته یک کاناپه، کنترل از راه دوری را برای تلویزیون تصویر کند و یا با کشیدن دست به در یک دفتر کار، تقویمی را قرار داد تا کاربر بعدی بتواند یک نسخه کامل تر از این تقویم را پایین بکشد. 

این تعاملات را می توان با حرکات مشابهی انجام، اصلاح و یا پاک کرد و آن را به سطح بالایی از شخصی سازی رساند.

پژوهشگران موسسه تعامل انسان – رایانه (HCII) این دانشگاه از یک دوربین سقفی و یک پروژکتور برای ثبت ژئومتری اتاق، حس حالات دست و انعکاس  تصویر بر روی سطوح مورد نظر استفاده می کنند. با این حال رابرات زیائو دانشجوی دکتری این موسسه می گوید ورلد کیت نیازی به نصب پیچیده ندارد. به گفته وی حسگرهای عمیق در حال بهتر شدن  و پروژکتور ها در حال کوچک تر شدن هستند.

وی افزود: ما نوعی لامپ تعاملی ساخته ایم – یک ابزار مینیاتوری که می تواند آن را به لامپ های معمولی تعبیه کرد و از آن در هر جایی که نیاز به تعامل باشد برد.

این سیستم نیازی به کالیبراسیون قبلی ندارد و به طور خودکار  تصویر و حس را به  سطح انتخاب شده تنظیم می کند.

نتایج این طرح قرار است در کنفرانس فاکتورهای انسانی در سیستم های محاسباتی پاریس عرضه شود.

اگرچه ورلد کیت اکنون بر روی تعامل با سطوح متمرکز است، محققان تصمیم دارند با انجام تحقیقات بیشتر به کابران امکان دهند تعامل با این سیستم را در فضای آزاد انجام دهند.

دوربین های عمیق بسیار شفاف می تواند روزی این سیستم را قادر سازد تا حرکات دقیق انگشتان را نیز حس کند. علاوه بر حرکات، این سیستم را می توان طوری طراحی کرد که به دستورات صوتی نیز واکنش نشان دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس