روزنامه لبناني الاخبار جزئياتي از نشست سران سه کشور لبنان و عربستان و سوريه در بيروت را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الاخبار، ملک "عبدالله بن عبدالعزيز" پادشاه عربستان بعد از ديدار با "بشار اسد" و "ميشل سليمان" رؤساي جمهور سوريه و لبنان به ديدار "سعد الحريري" نخست‌وزير لبنان رفت تا نتايج مذاکرات سه جانبه را به اطلاع وي برساند.
در اين ديدار که نيمه‌هاي شب و ساعاتي از صبح برگزار شد، "عبدالعزيز بن عبدالله" پسر شاه عربستان و مشاور وي نيز حضور داشت.
بر اساس اين گزارش اسد به پايان کار دادگاه ترور حريري اشاره کرده و گفت که اين موضوع بار سياسي سنگيني براي لبنان و ثبات در اين کشور ايجاد مي‌کند.
وي همچنين گفته است که تجربه سوريه با اين دادگاه و شبهه به دمشق در عين همکاري کامل با آن و ابطال اين شبهات نشان مي‌دهد عناصر کمک کننده به پيشرد تحقيقات در اين دادگاه وجود ندارد و يقيني نيز در مورد سياسي نشدن آن نيست.
اسد در اين نشست ابراز عقيده کرده است که نتايج اين دادگاه لبنان و منطقه را در آن واحد خراب مي‌کند و بار ديگر اين کشور را در معرض ويراني قرار مي‌دهد.
وي همچنين خطاب به ملک عبدالله و در تاييد موضع حزب‌الله تاکيد کرد که اين حزب از دادگاه ترور حريري راضي نخواهد بود و اگر اصرار بر پيشبرد آن وجود داشته باشد، اين حزب با آن مقابله خواهد کرد، اين در حالي است که مقاومت خط قرمزي است که ما اجازه عبور از آن را نمي‌دهيم.
اسد تأکيد کرد که اين دادگاه بايد به دنبال قاتل واقعي حريري باشد و همه بايد براي تحقق عدالت در اين موضوع صحبت کنند اما دادگاه در حال حاضر منحرف شده و نيروهاي مقاومت را هدف قرار داده است.
بر اساس اطلاعات موجود شاه سعودي نيز ملاحظاتي نسبت به اين سخنان صريح نداشت و به بررسي راهکارهاي حل موضوع دادگاه حريري و جلوگيري از به انفجار رسيدن لبنان پرداخت.
الاخبار ديدار ملک عبدالله با سعدالدين حريري و نشست "وليد المعلم" وزير خارجه سوريه با نمايندگان پارلماني حزب‌الله در پي نشست سه جانبه را دليلي بر وجود بحران در زمينه دادگاه ترور حريري دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس