به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، مدت زیادی از تشکیل کمیته تیمهای ملی در فدراسیون فوتبال نمیگذرد. کمیتهای که بسیاری ماهیت وجود آن را خلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال میدانند و جالب آنکه این کمیته هرازگاهی تصمیماتی میگیرد و آنها را اعلام میکند آن هم در شرایطی که مسئولان فدراسیون حتی از آن اطلاع هم ندارند.
همانطور که از نام این کمیته خلق الساعه پیداست وظایف این کمیته مرتبط با تیم ملی فوتبال ایران است اما باید علاوه بر منحصر به فرد بودن وجود چنین کمیتهای در فوتبال ایران، اینکه یک فرد بدون سابقه بازی فوتبال ملی از جایگاه تشریفاتی هیات رئیسه فدراسیون برای هدایت چنین کمیتهای انتخاب شده را نیز به فهرست ابتکارات فدراسیون اضافه کرد.
جالبتر آنکه غیر از سرپرست کمیته تیم ملی هیچ مسئول دیگری از تصمیمات او خبر ندارد. هفته گذشته عزیزی خادم از انتخاب امیر عابدینی، مهدی مهدوی کیا، مجید جلالی و امیر حاج رضایی بعنوان اعضای این کمیته خبر داد که البته خیلی زود تمام مسئولان فدراسیون فوتبال از این موضوع ابراز بی اطلاعی و بحث را مشمول مرور زمان کردند اما سرپرست این کمیته بلافاصله اقدام دیگری انجام داد تا بار دیگر راهی به رسانهها پیدا کند.
کمیتهای که نام تیمهای ملی را دارد وظیفه کمیته بازاریابی فدراسیون را برعهده گرفت و سرپرست آن ناگهان خبر از توافق با یک شرکت هواپیمایی برای حمایت مالی از تیم ملی فوتبال داد. خبری که رئیس فدراسیون فوتبال به صراحت اعلام کرد هیچ اطلاعی از آن ندارد و تا او تصمیم نگیرد به هیچ عنوان قطعی نشده است.
جالبتر آنکه تعریف اسپانسرینگ در دنیای ورزش نیز در این زمینه دگرگون شد و در مقابل تهیه پرواز چارتر برای تیم ملی پای خواستههایی چون تبلیغ لوگوی شرکت روی پیراهن یا تابلوهای کنار زمین مسابقات تیم ایران به میدان آمده است. به مدیران شرکت هواپیمایی ایرادی وارد نیست که ندانند تیم ملی فوتبال در بازیهای رسمی اجازه درج تبلیغ بر روی پیراهن را ندارد و تبلیغات دور زمین مسابقات رسمی فیفا نیز انحصاری است اما همین کمبود اطلاع برای عزیز ی خادم که سرپرست کمیته تیم های ملی است، ضعف قابل توجهی است.
موضوع وقتی بغرنج می شود که عزیزی خادم در برنامه 90 مدعی میشود قرارداد با شرکت هواپیمایی آن هم برای تهیه تنها دو پرواز چارتری سفر تیم ملی فوتبال بزرگترین اتفاق برای فوتبال بعد از انقلاب است. البته در اینجا باید حق را به سرپرست کمیته تیم های ملی داد چرا که در آن روزهایی که خط هوایی بین ایران و عراق برقرار نبود اما تیم ملی برای دیدار مقابل عراق با پرواز چارتر به بغداد رفت یا دوران محمد دادکان که او با جلب حمایت یک شرکت نفتی درآمدی چند میلیاردی را نصیب فدراسیون فوتبال کرد؛ عزیزی خادم در فوتبال حضور نداشت.
به هر صورت در میان خمودگی و بی تحرکی برخی کمیته های مشخص فدراسیون مانند کمیته فنی و کمیته بازاریابی، کمیته تازه تاسیس تیم های ملی بیش فعال بوده و در هر حوزهای ورود می کند. شاید علی کفاشیان با تشکیل این کمیته و انتخاب سرپرست آن قصد داشت برخی مشکلات و مخالفتهای درون فدراسیون را مدیریت کند اما به نظر میرسد این تصمیم او خود در حال تبدیل شدن به معضلی تازه برای فدراسیون فوتبال است. در واقع سرپرست کمیته تیمهای ملی برای خود جزیرهای مستقل را تشکیل داده و بدون اطلاع رئیس فدراسیون تصمیمات را اتخاذ و حتی ابلاغ میکند که در این مورد آخر بی تردید ایراد به طور کامل متوجه علی کفاشیان است. پیشتر البته گفته میشد عزیزی خادم سودای حضور روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را داشته و شاید همین موضوع باعث شد مسئولان فدراسیون با تشکیل کمیته تیمهای ملی او را از هدفش دور کنند غافل از اینکه این موضوع در حال ضربه زدن به خودشان است.
همانطور که از نام این کمیته خلق الساعه پیداست وظایف این کمیته مرتبط با تیم ملی فوتبال ایران است اما باید علاوه بر منحصر به فرد بودن وجود چنین کمیتهای در فوتبال ایران، اینکه یک فرد بدون سابقه بازی فوتبال ملی از جایگاه تشریفاتی هیات رئیسه فدراسیون برای هدایت چنین کمیتهای انتخاب شده را نیز به فهرست ابتکارات فدراسیون اضافه کرد.
جالبتر آنکه غیر از سرپرست کمیته تیم ملی هیچ مسئول دیگری از تصمیمات او خبر ندارد. هفته گذشته عزیزی خادم از انتخاب امیر عابدینی، مهدی مهدوی کیا، مجید جلالی و امیر حاج رضایی بعنوان اعضای این کمیته خبر داد که البته خیلی زود تمام مسئولان فدراسیون فوتبال از این موضوع ابراز بی اطلاعی و بحث را مشمول مرور زمان کردند اما سرپرست این کمیته بلافاصله اقدام دیگری انجام داد تا بار دیگر راهی به رسانهها پیدا کند.
کمیتهای که نام تیمهای ملی را دارد وظیفه کمیته بازاریابی فدراسیون را برعهده گرفت و سرپرست آن ناگهان خبر از توافق با یک شرکت هواپیمایی برای حمایت مالی از تیم ملی فوتبال داد. خبری که رئیس فدراسیون فوتبال به صراحت اعلام کرد هیچ اطلاعی از آن ندارد و تا او تصمیم نگیرد به هیچ عنوان قطعی نشده است.
جالبتر آنکه تعریف اسپانسرینگ در دنیای ورزش نیز در این زمینه دگرگون شد و در مقابل تهیه پرواز چارتر برای تیم ملی پای خواستههایی چون تبلیغ لوگوی شرکت روی پیراهن یا تابلوهای کنار زمین مسابقات تیم ایران به میدان آمده است. به مدیران شرکت هواپیمایی ایرادی وارد نیست که ندانند تیم ملی فوتبال در بازیهای رسمی اجازه درج تبلیغ بر روی پیراهن را ندارد و تبلیغات دور زمین مسابقات رسمی فیفا نیز انحصاری است اما همین کمبود اطلاع برای عزیز ی خادم که سرپرست کمیته تیم های ملی است، ضعف قابل توجهی است.
موضوع وقتی بغرنج می شود که عزیزی خادم در برنامه 90 مدعی میشود قرارداد با شرکت هواپیمایی آن هم برای تهیه تنها دو پرواز چارتری سفر تیم ملی فوتبال بزرگترین اتفاق برای فوتبال بعد از انقلاب است. البته در اینجا باید حق را به سرپرست کمیته تیم های ملی داد چرا که در آن روزهایی که خط هوایی بین ایران و عراق برقرار نبود اما تیم ملی برای دیدار مقابل عراق با پرواز چارتر به بغداد رفت یا دوران محمد دادکان که او با جلب حمایت یک شرکت نفتی درآمدی چند میلیاردی را نصیب فدراسیون فوتبال کرد؛ عزیزی خادم در فوتبال حضور نداشت.
به هر صورت در میان خمودگی و بی تحرکی برخی کمیته های مشخص فدراسیون مانند کمیته فنی و کمیته بازاریابی، کمیته تازه تاسیس تیم های ملی بیش فعال بوده و در هر حوزهای ورود می کند. شاید علی کفاشیان با تشکیل این کمیته و انتخاب سرپرست آن قصد داشت برخی مشکلات و مخالفتهای درون فدراسیون را مدیریت کند اما به نظر میرسد این تصمیم او خود در حال تبدیل شدن به معضلی تازه برای فدراسیون فوتبال است. در واقع سرپرست کمیته تیمهای ملی برای خود جزیرهای مستقل را تشکیل داده و بدون اطلاع رئیس فدراسیون تصمیمات را اتخاذ و حتی ابلاغ میکند که در این مورد آخر بی تردید ایراد به طور کامل متوجه علی کفاشیان است. پیشتر البته گفته میشد عزیزی خادم سودای حضور روی صندلی ریاست فدراسیون فوتبال را داشته و شاید همین موضوع باعث شد مسئولان فدراسیون با تشکیل کمیته تیمهای ملی او را از هدفش دور کنند غافل از اینکه این موضوع در حال ضربه زدن به خودشان است.