کد خبر 208905
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه امانت را باید به اهلش سپرد متذکر شد: کاندیداهایی که حریم اخلاق را رعایت نمی‌کنند و یا اهل زد و بند هستند، اهل امانت نیستند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی در حاشیه مجلس یادبود آیت‌الله رضوانی عضو فقید فقهای شورای نگهبان در جمع خبرنگاران به توصیه‌های اخلاقی به کاندیداها پرداخت و گفت: خداوند امر کرده امانت را به اهلش بسپارند و همه مردم تکلیف دارند.

وی افزود: اهل امانت کسی است که خیانت نمی‌کند و هم اینکه کفایت دارد.

آیت‌الله صدیقی گفت: کاندیداهایی که در گفتار و رفتار حریم اخلاق را رعایت نمی‌کنند، اسراف و تخریب می‌کنند و یا زد و بندهایی دارند که در شان یک مسلمان نیست اهل امانت نیستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کسانی که کاندیدا می‌شوند باید خود را ارزیابی کنند که می‌تواند بار امانت را به سرمنزل مقصود برساند یا نه.

آیت‌الله صدیقی افزود: اگر افراد تقوای لازم را دارند و کنترل زبان و کنترل عمل و صیانت نفس دارند خوشا به حالشان اما اگر فاقد این خصوصیات هستند موفق نمی‌شوند و هم در پیشگاه ملت کم می‌آورند و هم نزد خداوند متعال پاسخگو نخواهند بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ملزومات تحقق حماسه 30 تیر گفت: درست برنامه‌ریزی کردن مسئولان از لازمه‌‌های تحقق حماسه است.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: رسانه‌ها، تریبون‌های مذهبی و بلند‌گوهای مردم هم باید مردم را در این مسیر سهیم کند.

وی با بیان اینکه مردم آماده حماسه‌سازی هستند تصریح کرد: باید بر اساس اخلاق فضای حماسه را محقق کرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: مردم به خاطر خدا قیام کردند و این انقلاب متعلق به آنهاست و به خاطر خدا همواره در صحنه بوده‌اند.

آیت‌الله صدیقی در پایان تاکید کرد: مردم صاحبان انقلاب هستند و بدون هیچ توقعی به میدان آمدند و باید احساس کنند موانعی بر سر راهشان نیست و در این صورت به میدان می‌آیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس