به گزارش مشرق، نشست خبری جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی  پیش از ظهر امروز در سالن سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی حوزه اقتصاد و مبارزه با مفاسد اقتصادی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی در نشست خبری با اعلام حمایت این جبهه از کاندیداتوری علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان طور که رهبری فرمودند کسی که مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده می گیرد باید توان و ظرفیت در حوزه اجرا داشته باشد و هم مدیریت قبلی این حد از ظرفیت مدیریتی را نشان داده باشد به این نتیجه رسیدیم زاکانی این ظرفیت و همه جانبه نگری در همه وجوه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی را خواهد داشت.



وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری امسال و تاکید بر اینکه هر دو حماسه سیاسی و اقتصادی همزاد و دو بال رشد و تعالی جامعه هستند، گفت: دوستانی که این جبهه را تشکیل دادند  در پاسخ به ندای رهبری در تلاش برای ایجاد فرصتی در کنار بحث گفتمان سازی در چارچوب آرمان های نظام در حد توان خود هستند تا بتوانند شرایط حماسه سیاسی و اقتصادی را فراهم کنند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه کسانی که بخواهند مسئولیت سکانداری حوزه اجرایی کشور را بر عهده بگیرند باید علاوه بر داشتن نقاط قوت دولت های قبلی تلاش برای برطرف کردن نقاط ضعف آنها داشته باشند گفت: سلامت اطرافیان رئیس جمهور اهمیت بسیاری دارد، در دوران گذشته آسیب های بسیاری از اطرافیانی که تعلق خاطر به رئیس جمهور داشتند دیده ایم که آثار آن هنوز باقی مانده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید قانون مدار، شجاع و قاطع باشد افزود: این رئیس جمهور نباید در تمکین نسبت به نهادهای قانون گذار فقط نظرات فردی خود را اعمال کند.  درگیری بین قوای مختلف مشکل جدی است. آخرین مشکلی که در مجلس شورای اسلامی با آن مواجه هستیم اصلاح قانون انتخابات شهر و روستا است که ما تلاش می کنیم طیف وسیعی را شامل شود.

سخنگوی حوزه اقتصاد و مبارزه با مفاسد اقتصادی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی  ادامه داد: به دلیل برداشت های شخصی رئیس جمهور به دادگاه بی ربط ارجاع نمی شود. نظرات فردی به مدیریت کشور آسیب می زند و همه باید به قانون تمکین داشته باشند.

نادران با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی باید شیوه های عملی و کارکردی داشته باشد افزود: آنچه را که اکنون در مبارزه با مفاسد شاهد هستیم افرادی هستند که شعار می دهند و فضاسازی رسانه ای انجام می دهند اما اقدام علمی و چشمگیری صورت نمی گیرد.

وی افزود: هر از گاهی مرزهای نظارتی صحبت از پرونده های مفاسد اقتصادی می کنند که از نظر افکار عمومی محیرالعقول است. باید کسی اهل مبارزه با مفاسد باشد و در این قضیه محکم ایستادگی کند.


این نماینده مجلس گفت: زمانی که به شهید رجایی پیشنهاد نخست وزیری شد وی گفت ترجیح می دهم فرد دیگری به روی کار بیاید اما زمانی که با وی صحبت شد از زیر بار خدمتگزاری شانه خالی نکرد و در چارچوب قانون مردانه پای کار ایستاد و در همان مسیر ثابت قدم بود.

وی ادامه داد: رجایی نشان داد مدیر عالی رتبه نظام بود که به دنبال قدرت طلبی نبوده و زمانی  که به او تکلیف شد در صحنه باشد پذیرفت که امروز این را در زاکانی می بینیم.

نادران در پایان خاطرنشان کرد: همان طور که رجایی در اولین نطق معرفی خود در ریاست جمهوری اعلام کرد من مقلد امام، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم هستم  امیدواریم زاکانی نیز خود را مقلد رهبری، فرزند مجلس و خدمتگزار مردم بداند.


سکاندار دولت باید توان دفاع از ملت ایران را داشته باشد

زهره الهیان سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجی در اولین نشست خبری این جبهه با اشاره به نام‌گذاری سال 92 به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پیوندی مستحکم بر مقوله سیاست خارجی دارد.

وی ادامه داد: اکنون بحث تحریم‌ها، مسائل هسته‌ای و حقوق بشر از جمله مباحثی است که ما باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم لذا فردی که می‌خواهد سکان ریاست جمهوری را بر عهده بگیرد باید توان تاثیرگذاری در سیاست خارجه و دفاع از ملت ایران را داشته باشد.



وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات باعث افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی می‌شود به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات سال 88 اشاره کرد و گفت: در انتخابات 88 مردم با حضور گسترده و حداکثری خود توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کردند؛ اینکه اوباما قبل از انتخابات 88 به مقام معظم رهبری نامه می‌نویسد به این دلیل است که آنها قبل از انتخابات به ما فشار می‌آورند اما حضور مردم در پای صندوق‌های رای پاسخ روشنی به توطئه‌های آمریکا بود.

الهیان با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید در دیپلماسی نقش‌آفرین باشد، افزود: ‌قاعدتاً فردی که ما در این حوزه انتخاب کرده‌ایم تفکرات اصیل انقلابی دارد و در حوزه عدالت‌طلبی، دفاع از مستضعفین و روحیه انقلابی می‌تواند مفید باشد.


سخنگوی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در حوزه سیاست خارجه در ادامه گفت: ‌سیاست خارجه بر 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار است و رئیس جمهور آینده باید بر اساس این 3 اصل از حقوق هسته‌ای ملت ایران دفاع کند تا ما شاهد عقب‌گرد نباشیم.
 
الهیان با بیان اینکه ملت ایران حق هسته‌ای و حق غنی‌شدن را از حقوق مسلم خود می‌دانند، افزود: رئیس جمهور آینده باید نگاه دقیقی به سیاست خارجه داشته باشد و بتواند با درک درست از حقوق مردم دفاع کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه و وقوع بیداری اسلامی، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه مقام معظم رهبری وقوع بیداری اسلامی را از سال 83 پیش‌بینی کرده بودند متاسفانه برخی از مسئولین تا ماه‌ها بعد از تحولات بیداری اسلام،‌ تحلیل درستی از شرایط نداشتند. لذا رئیس جمهور آینده باید با نگاه درست و تحلیلی جامع از بیداری اسلامی بتواند شرایط سیاست خارجی را کنترل تا انشاءالله موج این بیداری به کشورهای دیگر غیر مسلمان هم برسد.

الهیان بحث حقوق بشر را از مهمترین مباحث سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجه توصیف کرد و افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که دفاع از حقوق مستضعفان و ملل جهان از وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران است، لذا ما باید در بخش حقوق بشر پرچم‌داری از حقوق مستضعفان جهان را حفظ کنیم.
 
وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در حمایت از تروریسم پرچمدار هستند و رسماً از تروریست حمایت می‌کند، افزود: ما باید در مقابله با تروریسم موفق‌تر از گذشته عمل کنیم چراکه مقام معظم رهبری به دفاع از حقوق ملت‌ها تاکید دارند. لذا ما در بحث حقوق بشر باتوجه به 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت باید در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنیم.

الهیان در ادامه با اشاره به حمایت رسمی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی از کاندیداتوری زاکانی در انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: باتوجه به عملکرد آقای زاکانی در مجلس گذشته و مجلس فعلی و نوع نگاه ایشان به مسائل مختلف که نزدیکی زیادی به مقام معظم رهبری دارد، ما از ایشان حمایت کردیم. چراکه نوع دیدگاه آقای زاکانی، بر اساس عدالت‌خواهی، شجاعت و اعتقاد به کار کارشناسی برای حل مشکلات کشور است.

وی در ادامه مشارکت مردم در انتخابات آتی ریاست جمهوری را امری ضروری دانست و گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات توطئه‌های دشمن را خنثی خواهد کرد.

جزئیاتی از دیدار زاکانی و جلیلی

مجتبی شاکری، عضو جبهه حماسه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی مشرق با اشاره به دیدار سعید جلیلی و زاکانی گفت: این دیدار از سوی جبهه حماسه سازان طراحی نشده بود و آقای زاکانی شخصا به دیدار آقای جلیلی رفتند.

وی ادامه داد: زاکانی در این دیدار از سعید جلیلی برای ورود به عرصه انتخابات دعوت کرد ولی هنوز وی جواب قطعی به این درخواست نداده است.

شاکری ضمن اعلام آمادگی جبهه حماسه سازان برای ائتلاف با جلیلی در صورت کاندیداتوری وی، تصریح کرد: بعد از اعلام آمادگی، مکانیزمی برای ائتلاف اعلام می شود و فردی که مقبول تر است به عنوان کاندیدای اصلی مورد حمایت قرار می گیرد.


مجتبی شاکری سخنگوی سیاست داخلی جبهه حماسه سازان، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا تکثر کاندیدای اصولگرایان به ضرر جریان اصولگرایی نیست،  گفت: متکثر بودن کاندیداها در حوزه تفکر دوم خرداد و هم اصولگرایان وجود دارد و باید همزمان با عبور زمان به فکر همگرایی باشیم.

وی با بیان اینکه در مجموعه اصولگرایان شاخصه اصلی وجود دارد، تصریح کرد: با نزدیک شدن به انتخابات کسانی که از امتیازات بالا برای پرچم داری انقلاب برخوردار هستند محدود می شوند ولی به نظر می رسد با توجه به اینکه در جبهه اصلاحات تشتت وجود دارد اصولگرایان می توانند در شرایط مناسب با هم رقابت هم داشته باشند.

شاکری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیدار آقای زاکانی با آیت الله مصباح ارتباطی به کاندیدا شدن وی دارد یا نه گفت: ملاقات هایی که آقای زاکانی دارد مربوط به تصمیم گیری های خودشان است ما پاسخگوی این ملاقات ها نیستیم. برنامه ای که ما داریم این است که مواضع جبهه حماسه سازان را مطرح کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه  نحوه همکاری زاکانی با ائتلاف برای پیشرفت چیست گفت: جبهه حماسه سازان ستاد انتخاباتی زاکانی نیست، ما با توجه جمعبندی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم که آقای زاکانی امتیاز بالایی دارند اما خود ائتلاف پیشرفت کسانی را که بیرون از مقوله خودشان مطرح باشند نیز مورد توجه قرار می دهند.


زاکانی جامعه را نسبت به انحراف آگاه کرد

علیرضا نادعلی رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي در نشست خبری این جبهه اظهار داشت: مباحث جوان‌گرایی، روحیه آرمان‌گرایی و عدالت‌خواهی از موارد مورد توجه جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامي در انتخابات رياست جمهوري است.

وی با اشاره به برگزیدن زاکانی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه حماسه‌سازان اظهار داشت: زاکانی بوی رزمندگی و جهاد را از دل دفاع مقدس به دانشگاه آورد و با روحیه جهادی و جوانی و توام با تحول‌گرایی به فعالیت‌پرداخت.

نادعلی اظهار داشت: روحیه آرمان‌گرایی و عدالت‌طلبی از معیارهایی است که در گزینش‌ها اهمیت دارد و حرکات گفتمانی را باید یک عنصر مهم دانست.

رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان ادامه داد: حرکات گفتمانی بايد به دور از شعار زدگی و با تحقق عملی پیش برود.

وی بیان کرد: موضعی که زاکانی در ارتباط با انحراف دارد برای ما بسیار مهم است، چه از نوع انحراف دوم خرداد و چه در زمان دولت هاشمی و چه انحرافی که در درون دولت اصولگرایی رخ داد، ما مطالبه‌گر برخورد و مبارزه با آن هستیم.

نادعلی گفت: زاکانی به طور عملی نشان داد که در حوزه مبارزه با انحرافات کاملا فعال و تاثیرگذار است و در زمانی که با اسم اصلاحات دوم خرداد در طی کردن آرمان‌های انقلاب مشغول بود، وی در مقابله با این توطئه‌ها اقداماتی را انجام داد.

رئيس حوزه جوانان جبهه حماسه‌سازان ادامه داد: ‌در دیداری که با آیت‌الله مصباح داشتیم ایشان فرمودند آقای زاکانی فرمایشات و مطالبات رهبری را گوش دادند و به فهم درستی از این فرمایشات رسیده‌اند و زاکانی اولین کسی است که توانست با درک به موقع از انحرافات جامعه را آگاهی بخشد و این در حالی بود که با تمرکز بر روی مباحث و موضع آگاهانه و رویکرد عمل‌گرایانه توانست از انحرافات پرده بردارد.

نادعلی در تشریح ویژگی‌های زاکانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری بیان کرد: زاکانی در تمام سوابق خود در سازمان بسیج دانشجویی، مجلس شورای اسلامی و تشکیل جمعیت رهپویان اسلامی توانست بدون رویکرد انتخاباتی فعالیت‌های گسترده‌ای را با سر رشته قرار دادن منابع فرهنگی و فکری انجام دهد و امیدواریم با انتخاب وي در انقلابی‌تر کردن فضا در پیشرفت مقاصد و ارزش‌های اسلامی گام برداریم.


زاکانی شاخص‌های یک رئیس‌جمهور را دارد

رضا روستا آزاد سخنگوی حوزه علمی و فناوری جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در این نشست اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت، اصالت و جدیتی که توسط امام خمینی (ره) در این کشور بنا گذاشته شد در حال حرکت است و به سمت انتخابات خرداد 92 پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: ریاست جمهوری تاثیر‌گذار‌ترین مقام بعد از رهبری در کشور است و در واقع باید گفت این مقام پرمسئولیت احتیاج به حضور بسیجی‌وار دارد.



روستا آزاد به مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور باید رجل سیاسی و سیاست‌مدار باشد تا سکان کشور را در دست بگیرد. همچنین از نظر فرهنگی و دینمداری نیز شاخص باشد که این مسائل در شخصیت آقای زاکانی کاملا مشهود است.

وی همچنین به شاخص علم اشاره کرد و گفت: در بحث علمی نیز دکتر زاکانی دارای تخصص پزشکی هسته‌ای است و این نشان می‌دهد که در زمینه علم و دانش نیز ایشان سرآمد است.


اسامی اعضای 40 نفره شورای عمومی جبهه حماسه سازان انقلاب اسلامی  به این شرح است: اسماعیل کوثری، عطاء الله رفیعی، رضا فیاضی، حسین علی اکبری، جلیل محبی، بهزاد زارع، حیدر رحیم پور ازغدی، الیاس نادران، محمد دهقان، مهرداد بذرپاش، حسین آذین، مجتبی رحماندوست، محمدصالح جوکار، علی علیلو، حبیب آفاجری، احمد امیرآبادی فراهانی، محمدرضا خان محمدی، رضا روستا آزاد، شهریار زرشناس، مجتبی شاکری، محمد ودود حیدری، جواد عامری، طیب صحرایی، سیدمجتبی عزیزی، سید محمد ابراهیم موسوی، بابااکبری، ابوالفضل باقری، عبدالله سمنانی، مصطفی پرکره، داود حیدری، حسین قلی زاده، سیدعباس فاطمی، علیرضا نادی، محمد امین توکلی زاده، امیرمسعود حبیبان، نعلبندی پور، محبی تبار، احتسابی، تحریری نیک صفت، سوادی عصمت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    درود بر عاقلانی که هنگام تصمیم گیری از عقل و خرد خود بهره میبرند
  • علمدار ولایت ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    پایگاه جوانان حامی دکتر باقری لنکرانی http://lankarani-kamran.blogfa.com/
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    خبر میخوای کار کنید؟ پس: سلام بر تو ای بهار انسان ها؟؟!! جشنواره وبلاگ نویسی بهار!! با همکاری: موسسه ایران . روزنامه شهروند . شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(سرمایه گذاری؟؟؟؟!!!) . معاونت ارتباطات دفتر رییس جمهور آخرین مهلت داوری نهایی آثار 22/2/92 می باشد
  • ایران دوست ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    0 0
    زاکانی بسیار محترم اما محبوبیت دکتر سعید جلیلی را در میان مردم ندارد ! پس بهتر است همه به جلیلی رای دهیم .
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    زنده باد بهار. انشاله جوانان ایران زمین به مهندس مشایی رای میدهند. مشایی عشق جوانا است و ما دوستش داریم و نیازی به این سایت ها و خبرگزاری و... نداره
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    نمی دونم این همه کاندیای اصولگرا چیه که احساس وظیفه کردن دیگه دکتر باقری لنکرانی هست بقیه درحمایت از ایشان اقدام کنند به امید خدا پیروزیم
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    مششششششششایی راه باز کن...راه جدیدو باز کن!
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    0 0
    آیت‌الله مصباح با بیان اینکه هر کس می‌خواهد به انسانیت خدمت کند باید به فکر دین مردم باشد،
  • پيروز ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    0 0
    الان كه دكتر لنكراني كانديداي جبهه پايداري شده و دكتر زاكاني هم كانديداي جبهه رهپويان و حماسه سازان كسائي كه ميخوان راي به جبهه اصولگرائي بدند و هردو رو خوب ميدونند بايد چيكار كنند اين قضيه به نفع جبهه اصولگرايان نخواهد بود اگه هردو جبهه روي يه نفر متفق القول نشند رياست جمهوري از دست ميره وبه نفع اونور ميشه يه فكر ي بكنند تا دير نشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس