کد خبر 206993
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

اتحاد مجدد صلح آمیز کره شمالی اعلام کرد که تنها در صورتی به انجام مذاکرات با سئول می‌پردازد که کره جنوبی موضع مقابله‌ای و تهاجمی خود را کنار بگذارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، کره شمالی پیشنهاد کره جنوبی را درخصوص حل تنشها به وسیله انجام مذاکرات نپذیرفته و آن را یک "نیرنگ موذیانه" برای سرپوش گذاشتن بر اقدامات خصمانه سئول خواند.
 
به نوشته روزنامه گاردین، اتحاد مجدد صلح آمیز کره شمالی اعلام کرد که تنها در صورتی به انجام مذاکرات با سئول می‌پردازد که کره جنوبی موضع مقابله‌ای و تهاجمی خود را کنار بگذارد.
 
با این حال وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی این پاسخ از سوی پیونگ یانگ را واکنشی اولیه خواند و اعلام کرد که احتمال پیشرفت در این زمینه وجود دارد.
 
این اظهارات همزمان با تاکید جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص تمایل واشنگتن به انجام مذاکرات در پی چند هفته تنش در شبه جزیره کره مطرح شدند.
 
پیونگ یانگ به دنبال تشدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل به دلیل سومین آزمایش اتمی در فوریه سال جاری میلادی و همچنین مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی خشمگین است.
 
وزیر امور خارجی ژاپن نیز اعلام کرد که پیونگ یانگ باید به تعهدات پیشین خود درخصوص برنامه‌های تسلیحاتی و بازگرداندن خارجی‌ها ربوده شد، پای بند باشد.
 
این در حالی است که دانیل پننکستون، از گروه بین‌المللی بحران گفت: پیونگ یانگ تمایلی به انجام مذاکرات ندارد. آنها خواستار دستیابی به اهداف حتمی هستند و هم اکنون تمایلی به انجام مذاکرات ندارد. آنها خواستار صحبت و مذاکره در خصوص مسائلی هستند که آمریکا خواستار آن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موساد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    0 0
    کره شمالی فقط 3 ماه فقط داره تسلیم بشه و تمام بمب های اتمی و موشک ها رو به همراه دیکتاتورش تحویل کره جنوبی برای اعدام شدن بده وگرنه چنان کره شمالی رو شخم بزنیم که متحدانش خودشون رو خیس کنن.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس