کد خبر 20296
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۳

شب گذشته جلسه شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با حضور اکثريت اعضا و به رياست آيت‌الله مهدوي کني برگزار و در آن بر ادامه برگزاري جلسات جامعتين با اصولگرايان تاکيد و مقرر شد که در نشست‌هاي بعدي اصول حرکت اصولگرايان در داخل کشور مشخص و اعلام شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام و المسلمين سالک، سخنگوي جامعه روحانيت مبارز با اعلام اين خبر به ايسنا، افزود: در ابتداي اين جلسه به بحث و بررسي اخبار داخل و خارج از کشور پرداختيم .

وي با بيان اين‌که در اين جلسه در دو موضوع بحث شد، يکي از آنها را کيفيت برگزاري مراسم عاشوراي امسال در داخل و خارج از کشور معرفي کرد و گفت: حضور باشکوه مردم در اين مراسم دفاع از نهضت امام حسين (ع) بود ، مراسم امسال با شعور و شکوه بيشتري برگزار شد و جامعه روحانيت مبارز از اين حضور باشکوه مردم تقدير و قدرداني کرد. به ويژه حرکت نمادين شيرخوارگان که در ششم محرم در سي کشور دنيا و تمام استان‌هاي کشور برگزار شد و نمادي از عمق مظلوميت حضرت امام حسين(ع) و يارانش و عمق خشونت يزديان بود که ما امروز در فلسطين ، عراق ، افغانستان و ساير جاها شاهد آن هستيم.

سالک با اشاره به حوادث تروريستي چابهار در روز تاسوعا و محکوم کردن اين اتفاق از سوي جامعه روحانيت مبارز گفت: اين اقدامات تروريستي از ناحيه زبوني و ضعف استکبار در مقابل انقلاب اسلامي صورت گرفته و از خداوند متعال براي خانواده‌هاي اين شهدا صبر جميل را تقاضا مي‌کنيم و به بازماندگان آنها تبريک و تسليت عرض مي‌کنيم.

وي همچنين با اشاره به برگزاري مراسم تاسوعا و عاشوراي حسيني در ديگر کشورها گفت: ما امسال شاهد برگزاري مراسم عاشوراي حسيني در افغانستان، پاکستان، ترکيه،‌عربستان و ديگر کشورها و حضور برخي ازشخصيت ها و رجال سياسي در آنها بوديم از جمله حضور نخست‌وزير ترکيه در مراسم عزاداري امام حسين(ع) و سخنراني وي همچنين راهپيمايي که مردم در نيويورک و دانمارک در عزاي امام حسين (ع) انجام دادند و حضور مردم عربستان در مراسم‌هاي عزاداري‌ها، نشان مي‌دهد که استقبال خوبي از عاشوراي امام حسين(ع) انجام شد و اين جاي تقدير و تشکر دارد .

سالک در ادامه به برگزاري جلسه مشترک جامعتين با تعدادي از اصولگرايان در تاريخ 18 آذر اشاره کرد و گفت: اين نشست پس از تلاش چندين ماهه جامعتين پيرامون وحدت اصولگرايان برگزار شد، بايدها و نبايدهاي حرکت اصولگرايان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نتيجه اين جلسه که با استقبال خوب مدعوين از جريان اصولگرا روبرو شده بود، تدوين بيانيه اي در هشت ماده بود که در روز بيستم آذرماه منتشر شد و اين بيانيه نيز با استقبال بسيار خوب جريانات سياسي اصولگرا در کشور روبرو شد، اين بيانيه خط مشي و سير ادامه فعاليت اصولگرايان با وحدت کلمه حول محور ولايت و در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها را تدوين و بر اين امور تاکيد کرد.

وي افزود: اين جلسه و اين تلاش‌ها بخشي از مطالبات رهبري را پاسخ داد و انشاءالله در نشست‌هاي بعدي اصول حرکت اصولگرايان در داخل کشور مشخص و اعلام خواهد شد.

وي در پايان گفت: اعضاي جامعه روحانيت مبارز از آيت‌الله مهدوي کني و آيت‌الله يزدي به خاطر اين جلسه و تلاشي که در اين راستا انجام دادند، تشکر کردند و خواستار تداوم جلسه و اطلاع رساني به موقع به مردم در اين راستا شدند. بر حفظ وحدت و عدم مقابله با يکديگر تاکيد کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس