کد خبر 202547
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۷

احمد اسفندیاری از پیشگامان نقاشی نوگرای ایران صبح امروز 30 اسفندماه در آستانه نوروز 92 و ساعاتی مانده به تحویل سال نو درگذشت و به این ترتیب نوروز 92 نخستین گل را از باغ نقاشی چید.

 به گزارش مشرق به نقل از فارس، احمد اسفندیاری قدیمی ترین نقاش مدرنیست ایرانی بود که صبح امروز حدود ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد 30 اسفندماه 1391 و در آستانه تحویل سال نو دار فانی را وداع گفت.

احمد اسفندیاری مدتی را در بیمارستان ایرانمهر تهران به دلیل بیماری های ناشی از کهولت سن بستری بود که پس از بهبود نسبی مرخص شد ولی بامداد امروز در منزل بر اثر ایست قلبی و کهولت سن درگذشت. پیکر این هنرمند نقاش در بیمارستان ایرانمهر در انتظار تصمیم مسئولان برای برگزاری مراسم تشییع و خاک سپاری در قطعه هنرمندان است.

احمد اسفندیاری متولد 1301 و دانش آموخته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

احمد اسفندیاری از پیشگامان هنر نوگرای ایران بود که در طول سال های فعالیتش دهها نمایشگاه داخلی و خارجی از آثارش برگزار کرد و جوایزی بسیاری را به دست آورد.

احمد اسفندیاری در سال 1301 در تهران متولد شد. او نقاشی را خود آموخته و بدون معلم آغاز کرد اما بعدها از محضر استادان مجرب روزگار خود از جمله شاگردان کمال‌الملک بهره برد. وی در سال 1326 از دانشکده هنرهای زیبا در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد و از جمله هنرمندان ایرانی است که نامش در فرهنگ لاروس فرانسه آمده است. اسفندیاری که از آغازگران جنبش هنر نوگرای ایران محسوب می شود، در سال های اخیر به شیوه آبستره فیگوراتیو نقاشی می‌کرد اما پیش از این به سبک‌های مختلف نقاشی مدرن از جمله امپرسیونیسم،‌کوبیسم و فویسم نیز نقاشی کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس