کد خبر 202324
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸

با فرا رسيدن سال جديد برنامه زندگي افراد دچار تغييرات مي شود و در دهه اول بهار ساعت خواب اکثر مردم دچار تداخل مي شود.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، خوردن خوراکي ها و غذاهاي مختلف و به طور کلي پرخوري باعث شکم درد و نفخ شکم مي شود که اکثريت مردم در تعطيلات با آن مواجه مي شوند. در این مطلب شما را با فواید عرقیات گیاهی مختلف در درمان مشکلات پیش آمده در عید آشنا می کنیم.

- عرق رازيانه: از اين عرق براي درمان نفخ استفاده مي شود، اما به دليل تداخل در هورمون هاي مردان استفاده از اين عرق براي مردان توصيه نمي شود.

- عرق کاهو: عرق کاهو خواب آور است و طبع سرد دارد و براي افرادي که ناراحتي تنفسي خلط سينه و سينوزيت دارند گزينه بسيار مناسبي است.

- عرق بيد مشک: افرادي که افسردگي دارند مي توانند از عرق بيد مشک استفاده کنند، عرق بيدمشک نشاط آور است و شادابي شما را افزايش مي دهد.

- عرق دارچين: افرادي که مشکلات کبدي دارند مي توانند براي رفع دردهاي کبد از عرق دارچين استفاده کنند که در کنار اين فايده در تاثير کاهش نفخ شکم موثر است.

- عرق بهارنارنج: اين عرق مانند بيدمشک براي افراد افسرده بسيار مفيد و نشاط آور است و افرادي که از افسردگي رنج مي برند مي توانند از اين عرق استفاده کنند.

- عرق زنجبيل: يکي از مشکلاتي که عده زيادي در سفر با آن مواجه هستند تهوع است، اين عرق بهترين گياه براي درمان اين مشکل است، هم چنين در سفر مي توانيد از قرص هاي زنجبيل هم استفاده کنيد.

نکته: قبل از خريد عرقيات توجه کنيد حتما نوع مرغوب آن را خريداري کرده و به تاريخ انقضاي آنها دقت کنيد زيرا اگر مدت زيادي از ساخت آنها گذشته باشد اثر چنداني را ايجاد نمي کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس