کد خبر 201843
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۹

کریم باقری نخستین بازی ملی اش را همانند علی دایی در شانزدهم خرداد سال 72 برابر پاکستان در جام اکو برگزار کرد؛ دیداری که با برتری پنج بر صفر ایران به پایان رسید. کریم همچنین در آن دیدار نخستین گل ملی اش را در حالی که تنها ۱۹ سال و ۱۰۶روز سن داشت، به ثمر رساند.

به گزارش ویژه نامه نوروزی مشرق، کریم باقری در همان روزی که آخرین ماه سال 52 آغاز شد به دنیا آمد و اولین محیطی که دید شهر زیبایی جز تبریز نبود. از همان روزها اولی که شروع به بازی در خیابان ها گرفت علاقه شدیدی به فوتبال داشت و همین علاقه او را به یکی از بزرگترین ستارگان فوتبال کشورمان تبدیل کرد.

او فوتبال خود را با تراکتورسازی آغاز کرد و سپس با توپ زنی در تیم های کشاورز، آرمنیا بله فلد، النصر، چارلتون و السد دوره حرفه ای خود را ادامه داد. کریم باقری از سال 81 تا 89 که از فوتبال خداحافظی کرد در تیم پرسپولیس تهران حضور داشت.

در مراسم بهترین‌های فوتبال سال ایران، کریم باقری با کسب بالاترین امتیاز از بین بهترین‌های فوتبال سال ۸۷، مرد سال فوتبال ایران شد. 

همچنین وی در نظرسنجی سایت آمار و تاریخ فدراسیون بین‌المللی فوتبال  به عنوان محبوبترین بازیکنان جهان انتخاب شد. امروز گپی کوتاه با حال و هوای نوروز با این ستاره سالهای نه چندان دور مستطیل سبز خواهیم داشت:

دیگری چیزی تا پایان سال 91 نمانده است خاطره ای از این سال در ذهنتان دارید؟

بدترین اتفاقی که در این سال به وقوع پیوست و به نظرم نه تنها برای من، بلکه برای تمام مردم ایران خاطره تلخی رقم زد، مربوط به زلزله دلخراش منطقه آذربایجان است؛ زلزله ای که جان هزاران هموطن ما را گرفت و همه را عزادار کرد. به نظرم این از بدترین روزها و خاطرات ما در این سالی که گذشت، بود و امیدوارم مردم ایران هیچ زمان دیگر بااین حوادث تلخ روبه رو نشوند.

اما به طور کلی سال خوبی برایم بود و دوباره به پرسپولیس برگشتم و امیدوارم در روزهای پایانی سال و همچنین در سال جدید بتوانیم نتایج خوبی که در شأن این تیم باشد، کسب کنیم.

بیشتر عیدها احتمالا به تبریز سفر می کنید کمی می توانید در مورد این شهر و آداب رسوم آنها برای ما بگویید؟

درمورد رسم و رسوم هم باید بگویم در تبریز هم مانند تمام شهرهای کشورمان مهمترین آیین به دید و بازدید مربوط می شود و سر زدن به بزرگان خانواده از کارهای ارزشمند در این ایام به حساب می آید. من هم در این ایام به خانواده ام سرمیزنم. البته امسال در تهران هستم و مادرم را پیش خودم آورده ام. امیدوارم سایه او همیشه بالای سرم باشد و مهرش در کنارم.

و اما بدترین خاطراتی که از نوروز دارید، فوت پدرتان است.


بله! فوت پدرم بدترین خاطره من از نوروز است. این خبر را زمانی که در انگلیس بودم، به من دادند و تحملش برایم خیلی سخت بود. حالا هم جای پدرم در نوروز خیلی خالی است.

بهترین عیدی که تا به حال گرفته اید چه بوده و اولین نفر چه کسی عید را به شما تبریک می گوید؟

خب، معلوم است همسرم! اولین نفری که به من تبریک می گوید، همسرم است. در مورد عیدی هم باید بگویم تمام آن اسکناس های تا نخورده ای که در کودکی می گرفتم، شیرین بود، یادش به خیر!

یه خاطره ورزشی از نوروز دارید برای ما بگویید؟

اردوی آماده سازی تیم ملی در جام جهانی98 فرانسه واقعا خاطره انگیز بود. ما گرچه در فرانسه و دور از خانواده بودیم ولی چون برای جام جهانی آماده می شدیم، این مساله برای ما قابل تحمل شده بود.

برای سال 92 چه آرزویی دارید؟

بهترین آرزوها را برای هموطنان خوبم در هر جایی که هستند، موفق و مهمتر از همه چیز شاد باشند. امیدوارم در این سال شاهد رونق درآمد بین تمام مردم عزیزم باشم و کسی محتاج نباشد. امیدوارم قیمتها بشکند و گرانی ها کم شود و هیچ خانواده ای در این روزها شرمنده نباشد. در نهایت برای همه سالی پر از شور و نشاط و سلامتی آرزو می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس