کد خبر 200566
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

روزنامه مغرب از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات به استناد مواد (۶) و (۲۷) قانون مطبوعات لغو امتیاز شده است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، هیئت نظارت بر مطبوعات در جلسه امروز خود، امتیاز روزنامه «مغرب» را به دلیل نقض حدود قانونی مطبوعات لغو کرد.

این لغو امتیاز به استناد مواد (6) و (27) قانون مطبوعات صورت گرفته است.

همچنین تبصره (2) ماده (6) قانون مطبوعات تصریح دارد نشریات در صورت ارتکاب جرائم مندرج در این ماده، مشمول ماده 698 قانون مجازات اسلامی و در صورت اصرار بر آن موجب اشد مجازات و لغو پروانه می‌شوند.

ماده (27) قانون مطبوعات نیز ناظر بر تخلف توهین به سران و مقامات نظام است که ظاهراً شمول آن بر «مغرب» ناشی از انتشار مطلبی تحت عنوان «ادب مرد به ز دولت اوست» در صفحه 2 شماره دهم این روزنامه است.

این مطلب توسط علیرضا آقایی راد دبیر سیاسی روزنامه مغرب به رشته تحریر در آمده و موجب بازداشت او و محمدمهدی امامی ناصری (مدیرمسئول) شده بود.

امیرموسی کاظمی سردبیر «مغرب» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ابلاغ این حکم به مدیر مسئول روزنامه متبوعش خبر داد و گفت که موضوع در دست پیگیری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    لغو مجوز کافی نیست چون میرن یه روزنامه ی دیگه با یه نام دیگه منتشر میکنند. باید مسئولینش ممنوع الفعالیت شوند
  • amin ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    0 0
    آیا میدانستید که نمیشود یک روزنامه را بست چون اگر فردی خطا کند فقط او مسول است و مثلن اگر روزنامه‌ای به خاطره مطلبی سیاسی شاکی‌ داشته باشد این مساله هیچ ربطی‌ به بقیه افراد که در آن روزنامه در بخش‌های اقتصادی ورزشی فرهنگی‌ و هنری کار میکنند ربطی‌ پیدا نمیکند و بسته شدن یک روزنامه همه افراد آن بیکار میشوند حتا آبدارچی آن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس