کد خبر 199934
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰

قلب مهم ترین عضو بدن به شمار می آید و هرگونه اشکالی در آن می تواند باعث بروز مشکلات بسیار زیادی شود که حل آن ها غیر ممکن است چرا که در شرایطی باعث مرگ می شود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، فشار بی امانی به قفسه سینه وارد می شود و دردهای مختلفی به سراغ شما می آید در حالی که فکر می کنید در شرایط سالم به سر می برید اما در قلبتان غوغایی به پا است که قصد دارد شما را از پا بیاندازد.

 بیماری های قلبی همیشه با نشانه هایی خاصی به سراغ شما می آید که باید توانایی پیش بینی آن را داشته باشید تا با اقدام مناسب جان خودتان را نجات دهید.

** تست خواب

هنگام خواب شاید متوجه اتفاقات بدنتان نشوید اما در لحظات خاصی به سر می برید که می توانند سرنوشت زندگی شما را تعیین کنید. اگر پاسخ شما به سوال "آیا در طول روز خواب آلود هستید؟" مثبت است حتما باید به پزشک مراجعه کنید تا قبل از آنکه شما را از پا در آورد آن را کمی کنترل کنید. مطالعات نشان میدهد آن هایی که خواب کافی و درست و حتی مقدار کمی بیش از حد استاندارد دارند تا 33 درصد کمتر به بیماری های قلبی دچار می شوند.

** آزمایش ویتامین D

هر یک از ویتامین ها برای بدن عمل خاصی را انجام می دهند ولی باید دقت داشته باشیم که از همه آن ها به میزان درست استفاده می کنیم. ویتامین D یکی از مهمترین موادی است که باید در بدن وجود داشته باشد وگرنه میزان فشار خون و گرفتگی عروق افزایش پیدا می کند. بهترین راه آزمایش این موضوع مراجعه به پزشک و درخواست یک ازمایش خون برای کشف میزان ویتامین D است. در صورتی که این ویتامین در بدن شما حد معمولی نداشت با مشورت پزشک از مکمل ها و یا مواد غذایی حاوی ویتامین D استفاده کنید.

** تست لثه و دندان

شاید به نظر عجیب باشد که دهان و دندان بتوانند میزان خطر سکته قلبی را در شما نشان دهند اما این موضوع واقعیت دارد و باید توجه خاصی به آن داشته باشید. تحقیقاتی در سال 2010 انجام شد که طی آن دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ضعف لثه و دندان می تواند ارتباط مستقیمی با مشکلات قلبی داشته باشد. افرادی که با هر بار مسواک زدن و هر دفعه در دهانشان خون ریزی رخ می دهد و یا افرادی که دندان هایشان کمی لق شده است بهتر است به غیر از دندان پزشک به یک متخصص قلب نیز مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیدکرمی ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    ممنونم بهدلیل بهروز رسانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس