کد خبر 199853
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: ۹۳۸ هکتار از زمین‌های سپاه توسط خود سپاه در اختیار طرح‌های منابع طبیعی و فضای سبز قرار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار مجید خراسانی رئیس سازمان بسیج سازندگی در مراسم نمادین درختکاری در دانشکده شهید مطهری بسیج که صبح امروز شنبه برگزار شد، گفت: رویکرد سپاه با تصمیم فرماندهی کل سپاه و مجموعه قرارگاه‌های سازندگی آن به سمت جایگزینی درختان مثمر به جای درختان غیر مثمر است که مجموعه دستوراتی در این راستا به کل کشور ابلاغ شده است.

وی افزود: 938 هکتار از زمین‌های سپاه توسط خود سپاه در اختیار طرح‌های منابع طبیعی و مجموعه فضای سبز کشور قرار گرفته است و تا پیش از این 30 میلیون نهال توسط بسیج در دهه گذشته توزیع شده بود.

خراسانی ادامه داد: در سال جاری حدود 176 هزار متر مکعب عملیات‌ آبخیزداری در نقاط محروم توسط بسیج سازندگی صورت گرفته و همچنین یک میلیون و 400 هزار درخت تولید و 4 میلیون غرس نهال در سال گذشته داشتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: سپاه و بسیج در 40 هزار نقطه کشور مستقر است که این فرصت بسیار خوبی برای نظام است تا از این ظرفیت استفاده کند و من به نمایندگی از سپاه و بسیج اعلام آمادگی می‌کنم که اگر دولت تمایل دارد کارهای پرتیراژ پراکنده را در سطح کشور به ما بسپارد و ما به واسطه به مردم منتقل کنیم تا مدیریت مردمی حاکم شود.

خراسانی افزود: بسیج توانایی و ظرفیت مردمی کردن توسعه منابع طبیعی کشور را دارد. در همین راستا بسیج دانشجویی 100 هزار نفر را در سال به مناطق محروم اعزام می‌کند و توان ترویج و آموزش در حوزه منابع طبیعی را دارد. همچنین به نظر من می‌توان در کارنامه دانش‌آموزان از ابتدای ورود به راهنمایی تا پایان دبیرستان مانند معدل انضباط در حوزه منابع طبیعی نیز نمره‌ای در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال جدید قانونی به مجلس ارائه و تصویب شود که هر کارخانه و مرکزی که آلایندگی دارد یک طرح جبران آلودگی و کاشت چند هزار نهال را مکلف شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پایان اظهار داشت: سیستم نگهداری و حفاظت از جنگل‌ها باید از روش سنتی به روش پیشرفته تغییر پیدا کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس