کد خبر 199839
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸

یک فوق‌تخصص ریه گفت: مصرف مواد شوینده پرخطر در درازمدت عوارض غیرقابل جبرانی از خود به جای می‌گذارد و در صورت بروز سوختگی ناشی از این گازها در ریه مراجعه به پزشک الزامی است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، علی معینی با اشاره به فرارسیدن زمان خانه‌تکانی منازل، استفاده از عینک‌های معمولی یا طبی به منظور جلوگیری از پاشیدن ترشحات مواد شوینده به چشم را ضروری دانست و ادامه داد: خارش، سوزش و در برخی مواقع تاری دید از جمله عوارض چشمی استفاده از مواد شوینده در زنان خانه‌دار است.

وی گازهای ناشی از مواد شوینده را عاملی برای بروز مشکلات تنفسی بلندمدت در مصرف‌کننده دانست و خاطرنشان کرد: تنگی‌نفس، سرفه، خلط، درد و سوزش قفسه‌سینه از عوارض بلندمدت مصرف مواد شوینده است و در صورت سوختگی ریه مراجعه به پزشک الزامی است.

این فوق‌تخصص ریه با اشاره به اینکه مواد شوینده وایتکس و جوهر نمک از تهدیدکنندگی بالایی برای سلامتی برخوردار است، یادآور شد: در منازلی که کودک خردسال در آن وجود دارد باید از پاشیدن پودرهای سمی در اطراف دیواره‌های منزل جلوگیری شود.

معینی برای کاهش عوارض ناشی از مصرف اینگونه مواد بر ریه، مصرف‌کنندگان و زنان خانه‌دار را به خوردن چند لیوان شیر در روز ترغیب و تقاضا کرد در صورت استفاده از مواد شوینده حتما بر پوشیدن دستکش و وجود تهویه مناسب، توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس