به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه بازارهای بزرگ عرضه لوازم
رایانه ای بسیار شلوغ بودند و این افزایش تمایل برای خرید به دلیل کاهش
قیمت دلار در بازار آزاد بود.
گشت و گذار در بازار نشان می داد که تغییرات قیمت به سه دسته تقسیم شده اند. دسته اول محصولاتی هستند که در بازار آنچنان زیاد نیستند و هیچ کاهش قیمتی به خود ندیده اند. دسته دوم محصولاتی با محدوده قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان هستند که به مقدار ناچیزی کاهش قیمت پیدا کردهاند و دسته سوم نیز محصولاتی هستند که قیمتی بیش از دو میلیون تومان دارند که کاهش 300 تا 400 هزار تومانی قیمت را در چند روز اخیر تجربه کرده اند.
این تفاوت در کاهش قیمت نیز بیشتر به دلیل یکسان نبودن عرضه و تقاضاست. به این صورت که برخی مدل ها بیشتر عرضه می شوند و برخی دیگر کمتر.
در کنار کاهش قیمت لپ تاپ و رایانه قیمت محصولات جانبی آنچنان تغییری نکرده است و با همان نرخهای قبلی به فروش میرسند.
بازار فروش که به دو دسته فروشندگان خرد و شرکت ها تقسیم شده است در زمان کاهش قیمت دلار به دو صورت جداگانه محصولات خود را عرضه می کند. ابتدا فروشندگان خرد که مردم عادی بیشتر با آنها سرو کار دارند محصولات خود را به قیمت خرید به فروش میرسانند اما شرکت ها که کالای خود را به مغازهدار و بنکدار میدهند و به عبارت دیگر عمده فروشی می کنند قیمت فروش را با کاهش نرخ دلار پایین آورده اند. این وضعیت باعث شده که از چند روز پیش جنس جدیدی وارد بازار نشود.
در همین رابطه یک فروشنده در بازار گفت: حدود 10 روز است که جنس جدید به بازار نیامده است.
این فروشنده گفت: مردم با کاهش قیمت دلار به بازار آمدهاند اما زیاد خرید نمیکنند و به دنبال کسب اطلاع از قیمتها هستند.
حال سوالی که به اذهان متبادر می شود این است که چرا در زمان بالا رفتن نرخ دلار قیمت محصولات به یک اندازه افزایش می یابد اما در زمان کاهش نرخ دلار وضعیت این گونه نیست؟ در این مواقع چه ارگانی مسئول رسیدگی به تغییر قیمتها در بازار است؟
گشت و گذار در بازار نشان می داد که تغییرات قیمت به سه دسته تقسیم شده اند. دسته اول محصولاتی هستند که در بازار آنچنان زیاد نیستند و هیچ کاهش قیمتی به خود ندیده اند. دسته دوم محصولاتی با محدوده قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان هستند که به مقدار ناچیزی کاهش قیمت پیدا کردهاند و دسته سوم نیز محصولاتی هستند که قیمتی بیش از دو میلیون تومان دارند که کاهش 300 تا 400 هزار تومانی قیمت را در چند روز اخیر تجربه کرده اند.
این تفاوت در کاهش قیمت نیز بیشتر به دلیل یکسان نبودن عرضه و تقاضاست. به این صورت که برخی مدل ها بیشتر عرضه می شوند و برخی دیگر کمتر.
در کنار کاهش قیمت لپ تاپ و رایانه قیمت محصولات جانبی آنچنان تغییری نکرده است و با همان نرخهای قبلی به فروش میرسند.
بازار فروش که به دو دسته فروشندگان خرد و شرکت ها تقسیم شده است در زمان کاهش قیمت دلار به دو صورت جداگانه محصولات خود را عرضه می کند. ابتدا فروشندگان خرد که مردم عادی بیشتر با آنها سرو کار دارند محصولات خود را به قیمت خرید به فروش میرسانند اما شرکت ها که کالای خود را به مغازهدار و بنکدار میدهند و به عبارت دیگر عمده فروشی می کنند قیمت فروش را با کاهش نرخ دلار پایین آورده اند. این وضعیت باعث شده که از چند روز پیش جنس جدیدی وارد بازار نشود.
در همین رابطه یک فروشنده در بازار گفت: حدود 10 روز است که جنس جدید به بازار نیامده است.
این فروشنده گفت: مردم با کاهش قیمت دلار به بازار آمدهاند اما زیاد خرید نمیکنند و به دنبال کسب اطلاع از قیمتها هستند.
حال سوالی که به اذهان متبادر می شود این است که چرا در زمان بالا رفتن نرخ دلار قیمت محصولات به یک اندازه افزایش می یابد اما در زمان کاهش نرخ دلار وضعیت این گونه نیست؟ در این مواقع چه ارگانی مسئول رسیدگی به تغییر قیمتها در بازار است؟