کد خبر 198924
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

معاون اول دولت خاتمی می‌گوید: با صراحت می‌گویم اگر در این مقطع جریان اصلاح‌طلب کنار بکشد، دیگر امیدی به شنیدن صدای اصلاح‌طلبان در آینده نخواهد بود.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در دیدار جمعی از مدیران این دولت، ‌کارشناسان سیاسی و اساتید دانشگاه، سخنانی را مطرح کردند که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:


** اگر در همان دوران اصلاحات نیز، برخی افراد دست از راحت‌طلبی بر می‌داشتند و به دنبال رسیدن به همه اهداف، در مدت زمان کوتاه نبودند، شاید جلوی برخی تندروی‌ها گرفته می‌شد و اصلاحات، گرچه آرام ولی به شکل پایدار پیش می‌رفت و حال و روز ما امروز این گونه نبود.

** امروز به دلیل فرصت‌طلبی عده‌ای قدرت‌طلب یا برخی تندروی‌ها، کار برای اصلاحات سخت شده است، ولی پازل قدرت‌طلبی فرصت‌طلبان، با نا امیدی یا راحت‌طلبی اصلاح‌طلبان کامل می‌شود لذا وارد انتخابات شده‌ایم و راهی سخت در پیش داریم، نگاه درازمدت به اصلاحات داریم و یقین دارم که اگر راحت‌طلبی را کنار بگذاریم، قطعا به نتیجه خواهیم رسید، اصلاح‌طلبی هیچ‌گاه از بین نخواهد رفت، مشروط بر آنکه عافیت‌طلبی را کنار بگذاریم.

** متاسفانه یکی از مشکلات اصلاح‌طلبان تأخیر در تصمیم‌گیری است، به عنوان نمونه، در مجلس نهم جمع‌بندی ما این بود که در انتخابات مشارکت جدی داشته باشیم تا جایگاه مجلس احیا شود، چون مجلس به معنای واقعی کلمه جایگاه خود را که باید در راس امور باشد، از دست داده بود و به این نتیجه رسیده بودیم که با مشارکت فعال در شهرستان‌ها فراکسیون قوی اصلاح‌طلبان می‌تواند در مجلس نهم شکل بگیرد که متاسفانه جریان اصلاحات در آن مقطع تسلیم تحلیل عده‌ای از اصلاح‌طلبان شد که با تصمیمات احساسی و به دور از شرایط و مقتضیات روز، این فرصت از کشور گرفته شد و البته خیلی زود هم به اشتباهشان پی بردند.

** -در دولت اصلاحات در برابر برخی کارشکنی‌ها به صورت قاطع ایستادگی نشد و مصلحت‌جویانه عمل شد و از این نقطه ضعف، رقیب اصلاحات نهایت استفاده را برد.

** امروز به دلیل شرایط خاص کشور اصلاح‌طلبان نباید عافیت‌طلبی کنند و از عرصه انتخابات کنار بکشند لذا با صراحت می‌گویم اگر در این مقطع جریان اصلاح‌طلب کنار بکشد، دیگر امیدی به شنیدن صدای اصلاح‌طلبان در آینده نخواهد بود.

** خوشبینی است که خیال کنیم یک چهره اصولگرا که رابطه نسبتا خوبی با اصلاح طلبان دارد می تواند دغدغه‌هایی که اصلاح طلبان دارند را پیگیری کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس