کد خبر 198515
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

با انتشار گزارش خبرگزاری فارس مبنی بر نایاب بودن کتاب زندگینامه آیت‌الله خوشوقت در بازار نشر، انتشارات امیرکبیر این کتاب را تا قبل از اربعین ارتحال آن استاد اخلاق زیر چاپ می‌برد.


تنها منبع رسمی و مکتوب برای مطالعه زندگی و شخصیت آیت‌الله خوشوقت نزد عموم، کتاب زندگی‌نامه این استاد اخلاق با عنوان «دُرّ مکنون علامه طباطبائی» به کوشش عباسعلی مردی با پیشگفتار حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد بوده که متأسفانه در بازار نشر نایاب است.

پس از  انتشار گزارشی مبنی بر ضرورت تجدید چاپ این کتاب، با توافق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (به عنوان متولی برگزاری نکوداشت آیت‌الله خوشوقت و سفارش‌دهنده کتاب) و انتشارات امیرکبیر (به عنوان ناشر کتاب)، «دُرّ مکنون علامه طباطبائی» تا پیش از برگزاری مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله خوشوقت تجدید چاپ می‌شود.

به احتمال زیاد، این کتاب بدون تغییر متن و فقط با تغییر در طراحی جلد، زیر چاپ دوم می‌رود.

کتاب زندگینامه آیت‌الله خوشوقت سال گذشته توسط مؤسسه انتشارات امیرکبیر در هزار نسخه روانه بازار نشر شد. این کتاب در خرداد سال 1390 و شب ولادت حضرت علی(ع) طی مراسم نکوداشت آیت‌الله خوشوقت در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم(ع) رونمایی شد اما اکنون در بازار نشر نایاب است. 

این کتاب 238 صفحه‌ای تلاش می‌کند گوشه‌ای از حیات علمی و سیر فکری و عملی آیت‌الله خوشوقت را بشناساند. از همین رو به معرفی اساتید و بازگویی دیدگاه‌های این استاد اخلاق درباره سیروسلوک، مسائل اجتماعی و سیاسی پرداخته است.

«درّ مکنون علامه طباطبائی» در شش فصل سامان یافته است که فصل سوم به درس‌های تفسیر قرآن و اخلاق وی اختصاص دارد. فصل چهارم نیز تحت عنوان «قصه ارباب معرفت» شامل گفت‌وگوی آیت‌الله خوشوقت و حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس