کد خبر 198255
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

یک متخصص تغذیه و رژیم‌ درمانی گفت: با استفاده از گوجه، پیاز، هویج، گل کلم، نخود سبز، ذرت و پنیر کم چرب می‌توان در منزل یک پیتزای سبزیجات سالم تهیه کرد.

برلیانت بزرگمهر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: پیتزا به علت داشتن سوسیس، کالباس، پنیر پیتزا و نمک بالا می‌تواند عوارض نامطلوبی برای بدن ایجاد کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: این عوارض نامطلوب می‌تواند به صورت مشکلات قلبی، عروقی و فشار خون پدیدار شود.

وی گفت: چرا باید از پیتزای بیرون استفاده کرد. افراد می‌توانند پیتزا را در منزل و با موادی که بی‌ضرر باشد تهیه کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

بزرگمهر افزود: با استفاده از گوجه، پیاز، هویج، گل کلم، نخود سبز و ذرت می‌توان یک پیتزای سبزیجات سالم تهیه کرد.

وی در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر مصرف پنیر پیتزا گفت: به جای استفاده از پنیر پیتزا که چربی بالایی دارد و به بالا رفتن چربی و ایجاد بیماری قلبی و عروقی منجر می‌شود می‌توان از پنیرهای رژیمی کم چرب استفاده کرد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: پنیرهای رژیمی را می‌توان با کمی آب رقیق کرد و بعد روی سبزیجات آماده شده ریخت؛ مسلماً مزه خوبی خواهد داشت.

بزرگمهر گفت: متأسفانه در پیتزای بیرون، از سوسیس، کالباس و گوشت چربی‌دار به وفور استفاده می‌شود که می‌توان در منزل به جای آن از گوشت قرمز بدون چربی یا گوشت مرغ به میزان مجاز استفاده کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی با بیان اینکه میزان نمک مصرفی در پیتزاهای بیرون زیاد است، گفت: مصرف زیاد نمک می‌تواند به فشار خون بالا بینجامد.

وی در ادامه به افرادی که اصرار دارند از پیتزای بیرون استفاده کنند پیشنهاد داد: حداکثر ماهی یک بار از پیتزاهای آماده استفاده کنید و موقع سفارش پیتزا تذکر دهید که نمک اضافه بر روی پیتزا نریزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس