بزرگداشت 150 شهید فرمانده گردان و مسئول واحد لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) شب گذشته با حضور مسئولان لشکری و کشوری و جمع زیادی از عموم مردم در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، ششمین یادواره شهدای لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص) و بزرگداشت 150 شهید فرمانده گردان و مسئول واحد این لشکر شب گذشته با حضور سرداران قاسم سلیمانی، محسن کاظمینی، اسماعیل کوثری، علی میرکیانی، مجتبی عسگری و سرهنگ گل‌علی بابایی نویسنده دفاع مقدس، حجت‌الاسلام سیدسجاد هاشمیان، مهدی همت و جمع زیادی از عموم مردم در تالار وزارت کشور برگزار شد.

* این مراسم ساعت 19 شب گذشته با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و سپس با اجرای سردار مجتبی عسگری از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) با حضور گسترده مردم آغاز شد.



* سردار قاسم سلیمانی به همراه خانواده در این مراسم حضور داشت.

* پخش فیلم‌هایی از دیدار فرماندهان و رزمندگان لشکر 27 با امام خمینی(ره)، فرمایشات امام خامنه‌ای درباره مقام و جایگاه شهیدان و خانواده شهدا و ایثارگران، سخنرانی حاج همت در جمع رزمندگان و مصاحبه با این شهید و نماهنگی از شهدای این لشکر در گردان‌‌ها بر جذابیت این مراسم افزوده بود.

* سردار علی میرکیانی خاطرات خود را از همرزمانش و سردار کاظمینی در جبهه مطرح کرد.

* حجت‌الاسلام سیدسجاد هاشمیان مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی و نماینده جامعه المصطفی العالمیه در پاکستان که در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان حبیب لشکر 27 بود، در این یادواره به خلوص امام خمینی(ره) و تأثیرگذاری آن بر رزمندگان و تابعیت آنها تا پای جان از امام اشاره کرد و خاطراتی را از مجروحیت خود بیان کرد.



* اجرا و بیان زیبای سردار عسگری گاهی خنده را بر لب‌های حاضرین می‌نشاند و گاه اشک را بر گونه‌هایشان جاری می‌کرد؛ وی روی بنری از تصویر دوکوهه که در دکور سن نصب شده بود، اتفاقات قبل و بعد از تشکیل لشکر 27، ساختمان‌های پادگان دوکوهه، حسینیه حاج همت و حال و هوای بچه‌ها در دوکوهه را روایت کرد.

* در ادامه مراسم، بخشی از مداحی حاج صادق آهنگران با مضمون «ای از سفر برگشتگان کو شهیدان ما، کو شهیدان ما/کجا شدند غرق به خون ، دوستان شما/ و...» در دوران دفاع مقدس و با سینه‌زنی رزمندگان اسلام پخش شد و در ادامه این مداحی در سالن با اجرای حاج‌صادق آهنگران ادامه یافت.



حاج صادق آهنگران در ادامه شعری با مضمون خواص بی‌بصیرت، جریان انحرافی، بودن مهر ولایت در دل مردم، نمک خوردن و نمکدان شکستن خواص و خون دل خوردن سیدعلی، خواند که صلوات و تشویق حاضرین را در پی داشت و پایانش این گونه بود: «یاعلی مستان سلامت می‌کنند/پس نه جای خوف باشد والسلام/ این دو روز تلخ هم گردد تمام».





* 5 جلد کتاب‌ از فرماندهان لشکر 27 با حضور فرزند شهید همت، میرکیانی، گل‌علی بابایی و سردار عسگری رونمایی شد.

* در ابتدای مراسم شماره‌هایی برای قرعه‌کشی به حاضرین داده بودند؛ در پایان مراسم از افرادی که شماره پایانی آنها 27 بود، درخواست شد تا برای دریافت هدایای فرهنگی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس