اظهار نظرهای نزدیکان هاشمی رفسنجانی و همچنین اعضای خانواده ایشان گویای این امر است که آیت الله 78 ساله، شخصا توان رویارویی با رقبای انتخاباتی را نداشته و با معرفی گزینه ای برای پیاده سازی طرح انتخاباتی خود، در یازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خود را در معرض انتخاب مردم قرار واهد داد.

به گزارش مشرق، «او خوب می‌داند که جامعه چه زمانی نیازمند حضور پررنگ اوست و باز هم به‌خوبی متوجه است که چه زمانی باید سکوت کند چون بهتر از این مردم می‌داند شکستن سکوت یعنی تنها گذاشتن مردم. بدون تردید اگر او بیاید از او استقبال خواهد شد چون حتی منتقدان سال‌های اخیر او به‌خوبی دریافته‌اند، کلید حل بسیاری از مشکلات همان چیزی است که هاشمی بارها به آن اشاره کرده است و نامی جز اعتدال ندارد. » این مطلبی بود که چندی پیش در ویژه نامه انتخاباتی روزنامه اصلاح طلب "آرمان روابط عمومی" به چاپ رسید.

این روزها با آغاز وزیدن نسیم انتخابات بار دیگر هاشمی رفسنجانی خود را در کانون توجه محافل سیاسی قرار داده و گویا قرار است تا روز انتخابات، نقش پیدا و پنهان این فرد کهنه‌کار در معادلات سیاسی و همچنین سرنوشت دولت آینده پررنگ و پررنگ تر شود.

البته گمانه زنی های کاندیداتوری هاشمی از زمانی شدت گرفت که این سیاستمدار کهنه کار 78 ساله در دیدار خود با جمعی از اصحاب رسانه چنین عنوان کرد که "اگر مطمئن شوم  کسی غیر از من نمی‌تواند شرایط کشور را تغییر دهد، لحظه‌ای تردید نمی‌کنم."

روزنامه "آرمان روابط عمومی" به عنوان رسانه نزدیک به خانواده هاشمی که در چند ماه اخیر اصرار ویژه ای بر ورود آیت الله 78 ساله به عرصه انتخابات 92 داشته و تحلیل های مختلفی را پیرامون طرح انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در عرصه رقابت های 92 مطرح کرده است، هفته گذشته درباره احتمال کاندیداتوری هاشمی اینگونه نوشت: اگر این گفته هاشمی را که «هیچ وقت نه خسته شدم و نه ترسیدم»، در قالب الگوهای رفتاری وی در سه دهه گذشته مورد سنجش قرار دهیم، قطعا به این نتیجه می‌رسیم که در هر حالتی، در حال ارزیابی فضاست و به همین دلیل اصلا بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور، خبر اعلام نامزدی او را بشنویم!

این در حالی است که این ارگان رسانه ای مدت هاست با بحراني نشان دادن اوضاع اقتصادي و سياسي كشور، بازي معروف «ميام ،نميام هاشمی» را در صفحه یک خود طرح ریزی کرده است و قرار است مقدمات تصمیم گیری قطعی آیت الله را فراهم کند. تصمیمی که به گفته حجت الاسلام ذوالنوری جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران منوط به مشخص شدن 3 مولفه مهم است.

حجت الاسلام ذوالنوری چندی پیش در گفت و گو با مشرق با بیان اینکه "هنوز به طور قطعی نمی توان در مورد انتخاب آقای هاشمی حرف زد "، عنوان کرد: آقای هاشمی برای انتخاب قطعی خود نیاز به دو مولفه دارد، تا توان تصمیم گیری در خصوص "آمدن و یا نیامدن" به عرصه رقابت های انتخاباتی 92 را بگیرد . محور اول: کاندیدای اصلاح طلبان چه کسی باشد، چون آقای هاشمی قطعا آراء جریان اصولگرایی را نخواهد داشت و چشم به آراء خاکستری دارد. با این حال اگر اصلاح طلبان با کاندیدای مطرحی به انتخابات بیاییند، ایشان کاندیدا نخواهد شد. محور دوم "وضعیت جبهه اصولگرایان" است و آقای هاشمی تا حریفان خود را در انتخابات نشناسد، پا به این عرصه نخواهد گذاشت.

ذوالنوری در ادامه محور سوم را نیز میزان اقبال عمومی مردم به هاشمی، معرفی کرد.

رویکردی که فعالان جریان اصلاح طلب در رسانه های خود در پیش گرفته اند، گویای این واقعیت است که آنها با بحرانی توصیف کردن وضعیت جامعه و معرفی کردن آیت الله هاشمی به عنوان نماد "اعتدال" و "میانه روی" در پی آن هستند فضای عمومی جامعه را برای ورود آیت الله 78 ساله به عرصه رقابت های انتخاباتی 92 به هر ترتیب فراهم کنند.

حال باید دید آیا هاشمی ریسک ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی را به جان می خرد یا اینکه به گفته خود با معرفی گزینه ای طرح انتخاباتی خود یعنی تشکیل دولت وحدت ملی را پیاده خواهد کرد.

این در حالی است که چندی قبل پایگاه اطلاع رسانی هاشمی از تردید آیت الله در تصمیم گیری نهایی خود رونمایی کرد و نوشت: قطار عمر سیاسی آیت‌الله توقف و خستگی ندارد. ترس از آبرو دادن ندارد. شکست و پیروزی هم ندارد. قطار عمر سیاسی آیت‌الله معیار دارد. معیاری به نام مصلحت. باید دید مصلحت نظام در انتخابات 92 چیست؟

اما اظهار نظرهای نزدیکان هاشمی رفسنجانی و همچنین اعضای خانواده او گویای این امر است که آیت الله 78 ساله، شخصا توان رویارویی با رقبای انتخاباتی را نداشته است و با معرفی گزینه ای برای پیاده سازی طرح انتخاباتی خود، در انتخابات 92 طرح انتخاباتی خود را در معرض انتخاب مردم قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    درهرصورت بازنده انتخابات است
  • حسین ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    درودبرهاشمی.منکه عاشقشم کشتی نجات اقتصادکشورمافقط اونه هرکی میگه نه ایشونونمیشناسه
  • حامد ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    دروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووودبر یاردیرین رهبرعزیزهاشمی رفسنجانی
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    فقط خودشو خراب تر میکنه! از قدیم گفتن سر پیری و معرکه گیری!
  • امید ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هیچ رسانه ای به اندازه ی شما هدفش تخریب هاشمی نیست
  • یا علی ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    پاراگراف پنجم-مگه شرایط اقتصادی کشور بحرانی نیست!!!!نویسنده بسیار نامردی هستی.
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    بهترین انتخاب حمایت از ائتلاف سه نفره هست به امید پیروزی فردی کارآمد و دلسوز.
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هاشمی می دانند بیاید شکستی بر شکستهای دیگرش در پرونده اش خواهد گذاشت فکر نکنم هاشمی طعم شکست های چون حضور در مجلس و نفر 30 شدن و نیز در انتخابات ریاست جمهوری 84 و سال 88 که از موسوی دفاع کرد و شکست خورد و نیز انتخاب ریاست مجلس خبرگان و... دوما فرض هاشمی با تحیلیل غلط گذشته اش که در انتخابات وارد شد و شکست سنگینی خورد دوباره تحیلی غلطی بکند و کاندید شود و فرض کنیم شورا نگهبان با توجه به هدایت جریان فتنه بدست او او را تایید کند و باز فرض کنید مردم به او رای بدهند وباز فرض کنید هاشمی که در آستانه 80 سالگی رئیس جمهور شد و اجل به او مهلت داد آخه کسی که می خواهد تا 84 سالگی رئیس جمهور بماند نای کار کردند را دارد؟ رئیس جمهور باید بتواند بدود فعال باشد این بنده خدا با این سن نمی تواند کارهای خودش بکند بیایید رئیس جمهور شود
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خدایا حب قدرت و ریاست را از ما بگیر خدایا توفیق خدمت بدون ریا را به ما عطا کن خدایا عاقبت ما را ختم به خیر بفرما خدایا اگر قرار است به من فرزندی بدهی که مرا گمراه کند این فرزند را نیست نابود بفرما خدایا حب زن فرزند ثروت قدرت و دنیا طلبی را از ما بگیر
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    آقای هاشمی چون مصلحت نظام را میخواهند صبوری میکنند تا ببینند اگر تنور انتخابات داغ است و نیازی به ایشان نیست نمیآیند در غیر اینصورت جهت داغ کردن تنور انتخابات حتما کاندیدا میشوند
  • جواد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ولی خودمونیم ازاین ناتوان 78ساله چقدرمیترسیدا-اسمش فقط اسمش !!!لرزه براندامتون میاندازه-خواب وخوراک راازتون میگیره!
  • کوروش ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    باور کنید خاتمی و هاشمی آن قدرها هم که شما میترسین ترسناک نیستن ها!نترسین!هیچ کدومشون کاندید نمیشن
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    معشوق تویی کعبه و بتخانه بهانه پیر شین به پای هم
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    زبونت گیر کرد، فهمید خالی میبندی
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ببند دهنتو! چون حقیقتو گفته شده نامرد؟!
  • ممد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ناشناس جان اینها که نوشتی احتمالاً روی یخ نوشتی که آب بشه والا اگر وضعیت مالیت خوبه که هیچ نوش جانت ولی اگر وضعیت درستی نداری هر چی دعا در مفاتیح در مورد رزق و روزی هست از حفظی و داری هر روز میخوانی که پولدار شوی .در مورد بچه هم احتمالاً اجاقت کوره
  • امير ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    آقاي هاشمي عمر خود را وقف انقلاب كرده و خواهد كرد و دنبال پست و مقامي هم نيست او از خانواده خود گذشته آيا آقاي احمدي‌نژاد از اطرافيانش ..... مهم اين است كه هيچكدام از ما پيرو خط رهبري نيستيم نمونه : منصوب شدن هاشمي به عنوان امام جمعه موقت تهران توسط رهبري بود ولي ما مردم در خطبه هاي نماز جمعه چه كرديم؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    درود بر کشتی بان دولت سازندگی. درود بر هاشمی.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هنوز تورم و شخصی سازی به نام خصوصی سازی و دوران کاپیتالیسم سازندگی رو فراموش نکردیم
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    از نامه بدون سلامش معلومه چقدر مرید رهبره
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اگه من جای ایشون بودم با این سن وسال حساب وکتاب هامو میزون میکردم حق الناس ها رو ادا میکردم و خودومو واسه دیدار پروردگارم آماده میکردم
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    تخریب یا اظهار واقعیت که واسه امثال شما تلخه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    بحرانی خیر اقتصاد کشور خرابه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    حرف حساب جواب نداره
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    آه کو گوش شنوا
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مصلحت اندیشی ایشون رو کامل در سال 88 دیدیم
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خودش که کاره ایی نیست کسانی که به اسم ایشون میان ما رو میترسونه
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    تو فيلم دنيا ، توي خيابون ، دخترا به هديه تهراني كه كنار شريفي نيا تو ماشين نشسته ، متلك ميندازن و ميگن : بپا ندزدنش. حالا بايد به طرفداراي ايشون هم بايد گفت سفت مواظبش باشيد كه يه وقت ندزدنش!
  • یار واقعی رهبر ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خاتمیسم در خدمت هاشمیزاسیون ، هاشمیزاسیون در خدمت کاپیتالیسم . همه در راه زباله دان تاریخ. این بهار هم خیال سبز شدن دارد ، غافل از آنکه عاقبت سبزه زباله دان ، تباهی است.
  • يونس وفائي راد ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    بي شك هاشمي رفسنجاني يكي از سرمايه هاي نظام مقدس بوده و حفظ وحرمت ايشان از طرف ملت ايران در اولويت قرار گيرد
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اوه کی میره این همه راهو
  • سید مهدی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    اقای رفسنجانی به هیچ عنوان مقبولیت عمیمی ندارن! بهتره این اخر عمری به فکر ذخیره اخروی خودشون باشن(البته ایشون پیشاپیش فرزندانشونو در کارنامه اعمالشون دارن)
  • امید 17ساله ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    درود خدا بر هاشمی!
  • امید ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ان شاءالله با درایت رهبر عزیز انقلاب و یار و یاور همیشگیشون آقای هاشمی فتنه ی بهار هم نابود میشه!
  • رضا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    واقعا چرا مشرق و مشرقیا اینقدر از یه آیت الله 78 ساله میترسند؟
  • اسداله ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    جناب هاشمی بزرگوار واقعا در دوران دفاع مقدس وترورهای کور دهه 60 منبع آرامش وغرور ملی مابود.حقیقتا خدمات شایانی کرد تا... ؛ حقیقتا هاشمی ازما بود تازمانی که فرزند وارد میدان نشده بود . شما این جمله را درتاریخ شنیده اید. با این کلید واژه ها: اهل بیت - زبیر وعبدالله .راستی تاریخ تکرار میشود؟ بزرگوارا : بیا و نیا وبیش ازین معذب نکن همرزم دیرینت را.آخه ما چطور باورکنیم فرزندتان باوجودی که پدرش مطرود مردم بوده ودستش به هیچی بند نبوده الا باقیمانده های اذناب واطناب پدری ؛ ولی مملکت رافقط شخم نزد. اگر فرضا شما رئیس جمهور شوید . اونوقت جالب میشه .فکرکنم آقازاده ،راه توبه وانابه پبش گیرد ومنبعد گوشه عزلت گزیند تا بیش ازین به مساکین وایتام ملاطفت روا دارد همی.
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    راستی چه خبر از آقا مهدیشون؟
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    خوبه حضرت آقا بهش پست داد و اینهمه کشورو بهم ریخت اگه نمیداد چه میکرد؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    توصیه میکنم مستند پایان مدارا رو ببینید تو سایت راسخون هست مستندش بچه های مشرق هم اگه بذارنش تو سایت خیلی خوبه واقعا مستند خوبیه
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مگه ایشون درجهت حفظ و حرمت نظام و رهبری و مردم کوشا بودن؟ البته در فتنه برعکس کار کردن یعنی در حفظ و حرمت فتنه گران کوشا بودن نه نظام و ملت
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    چرا اسم نقد رو میذاری ترس ؟ اجازه نقد هم نمیدید؟ البته این روحیه شما برای ما آشناست مارو یاد دهه 70 میندازه
  • ژولیده ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    من دوست دارم هاشمی کاندید بشه تا یه بار دیگه شکست بخوره ولی ایندفعه دیگه اگر شکست خورد کارش برای همیشه تمامه
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    دررررروووووووووووو.....
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    نامه سرگشاده نوشتی ؟؟ فقط اینجا گشوده میشه
  • ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    تورو سننه! خوانندهاش هم باهاش هم نظرند!
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ماشالا با این خواننده های با ادب! در ضمن مثبت و منفی معلومه!
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    هرچه خدابخواهد ان ميشود خونتان را كثيف نكنيد وبيخود زور نزنيد
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    برخی ها چقدر می ترسند هاشمی و عملکردش نقد بشه چرا اینقدر از هاشمی بت درست می کنید هاشمی یک نفر بود با اشتباهات فراوان چرا اینقدر بسه اید و نمی گذارید هاشمی نقد شود خوب اگر جواب دارید بنویسید دفاع کنید از مولایتان چرا مخالف آزادی بیان هستید چرا تحمل مخالف را ندارید؟ این بود داعیه دموکراسیتون نکنه در دموکراسی هاشمی و خاتمی آزادی یعنی خفه شدن
  • علی ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    به شرطی حسابی در کار باشه این حرفا که همش باد هوا بود .
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    با افتضاحات احمدی نژاد و اختلافات بین اصولگراها بهتون قول میدم 40 میلیون رای داره...
  • mhr ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    ان شاالله اون دنیا با ایشون محشور بشی
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    احسنت
  • ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    مورچه چیه که کله پاچش باشه؟!
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    بعضی ازاین نظزدهندگان احمق وکودن سیاسی هستندباوجود دیدن سوتی های احمدی نژاد شعورندارند که اقای هاشمی 7 سال پیش احمدی نژادراشناخته بود بصیرت واقعی راایشان داشت وضع فلاکت بارامروز محصول این افراداست به هاشمی توهین میکنند اینها سخنان مقام معظم رهبری راهم نمیفهمند
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    چه ریطی به احمدی نژاد داره چون کم میارید هی قاطی میکنید آقا اصلا احمدی بد ولی هاشمی و خاتمی بدترن دلیلشم حوادث سال 88 حالا شماها به دلیل گرایشات سیاسیت و تعصب یه حرفایه دیگه ای میزنی اون بحثه دیگه است
  • عماد ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    بعضیا از سر تا پای احمدی نژاد رو ایراد میگیرن درحالی که کسی نقد رو نفی نکرده همه ما نقد داریم بهش اما همین اقایونی که سرتا پای احمدی رو نقد میکنن یا بهتره بگم سیاه نمایی میکنن حاضر تیستن کوچکترین نقدی بر علیه امثال هاشمی بشه بابا آخه ادم چقد مستبد شماها که شعارتون ازادی بیان و فضای باز سیاسی این چیزاست پس چرا انقد از نقد میترسید؟
  • ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    اگه شما خبرنگاران از کلمه ی معما یا یک کلمه ی دیگه به جای پازل استفاده کنید میمیرید؟؟؟؟؟
  • ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    همه مردم با سياسيون و بازي هايشان سركارند !! فكر نان كنيد كه خربزه آب است .
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    شما هم شعور خانوادگی خودتون رو عیان نکنید لطفا ما از چاله احمدی نژاد در نمیایم دوباره بیفتیم توی چاه هاشمی
  • عرفان ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    صوت آقازاده ی عزیزش رو هم به نامه ی بدون سلامش اضافه کن.
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    0 0
    حسین و اکبر به پای هم پیرشین
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 0
    به مثبت منفی بالا دقت کن هر چند یکی دو بار مشرق دیدم که این مثبت منفی هارو جابجا میکنه
  • ناشناس ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۵
    0 0
    متحجرترین و تندرو ترین سایتی بود که تا به حالا دیده بودم. ازدوستان روشنفکر و اهل منطق درخواست دارم تا هرچه سریع تر این سایت را تحریم کرده و از حضور دیگر دوستان هم جلو گیری کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس