کد خبر 196567
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱

شبكه هاي خبري و مطبوعات غربي در مورد سرنگوني پهپاد بيگانه توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كشورمان اظهارنظر نموده اند و در اين باره به قدرت نيروهاي نظامي ايراني اذعان نموده اند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ها نوشت: شبكه خبري "سي ان ان" با بازتاب خبر سرنگوني پهپادي بيگانه از سوي سپاهيان كشورمان كه روز گذشته قصد ورود به حريم هوايي كشورمان را داشت افزوده است "اين رويداد در جريان انجام رزمايش سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران در جنوب آن كشور اعلام شد." اين شبكه خبري آمريكائي به پيشرفته بودن سيستم الكترونيكي سپاه كشورمان اذعان نموده و خاطر نشان ساخته است "سيستم هاي جنگ الكترونيك سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران موفق شده اند تا پهپاد خارجي اي را كه قصد ورود به حريم هوايي ايران را داشته سرنگون سازند. سردار سرخيلي سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم (ص) 8 خاطر نشان ساخته كه سپاه موفق شده تا در حين انجام رزمايش خود اين پهباد بيگانه را سرنگون سازد."

اين خبرگزاري آمريكائي در ادامه افزوده است كه "پيش از اين نيز در ماه گذشته ايرانيان اظهار داشته بودند كه پهپاد جاسوسي مدل آر كيو- 170 را سرنگون ساخته اند و فيلم آن را بر روي سايت "يوتيوب" قرار دادند. در 4 دسامبر سال 2011 ميلادي نيز ايرانيان موفق شدند تا در نزديكي شهر "كاشمر" در شمال شرقي آن كشور در نزديكي مرز افغانستان يك پهباد را سرنگون سازند. در آن زمان باراك اوباما شخصا از ايران خواست تا اين پهباد را به دولت آمريكا تحويل دهد كه جمهوري اسلامي ايران اين درخواست را نپذيرفت. در دسامبر سال 2012 ميلادي نيز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت كه يك پهباد آمريكائي را پس از ورود به حريم هوايي ايران در خليج فارس سرنگون كرده است."

شبكه خبري آمريكائي "اي بي سي" نيز با اذعان به موفقيت اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران افزوده است "سردار سرخيلي در اين باره افزوده است كه در جريان برگزاري رزمايش سپاه، نيروهاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران موفق شده اند تا سيگنال هاي رسيده از سوي اين پهباد را شناسايي و آن را سرنگون سازند. همچنين در واشنگتن نيز يك سخنگوي سازمان سيا از اظهارنظر در اين باره اجتناب ورزيده است.

روزنامه "نيويورك تايمز" نيز با اذعان به موفقيت كشورمان در اين عرصه خاطر نشان ساخته كه "ايران هنوز در مورد هويت اين پهباد اظهارنظري نكرده است. ايرانيان پيش از اين نيز موفق شده بودند پهبادهاي بيگانه ديگري را سرنگون سازند."

شبكه خبري آمريكائي "سي بي اس نيوز" نيز در اين مورد با اذعان به سرنگوني پهپادهاي آمريكائي پيشين از سوي كشورمان اظهار داشته كه مقامات آمريكائي در مورد اخير سكوت مرموزي داشته اند و افزوده است "پيش از اين ايران موفق شده بود تا پهپادهاي آمريكائي مدل آر-كيو 170 جاسوسي سازمان سيا را در اختيار گيرد و حداقل سه پهپاد "ساكن ايگل" آمريكائي را نيز سرنگون ساخته بود اما در مورد اخير سخنگوي پنتاگون در مورد پرسش شبكه ما تاكنون اظهارنظري نكرده است."

خبرگزاري "رويترز" نيز با اذعان به موفقيت نظامي اخير كشورمان اذعان نموده است "اين اولين باري نيست كه جمهوري اسلامي ايران موفق مي شود تا پهبادي بيگانه را سرنگون سازد. پيش از اين نيز ايرانيان پهپادهاي آمريكائي را سرنگون ساخته بودند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    3 1
    الله اکبر الله اکبر سرفراز باد ایران وایرانی الله اکبر الله اکبر.
  • احمدی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    درود خدا بر این جانبرکفان افتخار میکنم به فرزندان وطنم ودستشون رامیبوسم
  • فرهاد خرمی IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    افتخار میکنم وقتی که اینچنین خبرهایی رو می‌شنوم سلام و درود بر سپاه پاسداران و نیروهای نظامی و وزارت دفاع خداوند پشت و پناهتان باد الحمدلله کما هو اهله هرگز متوقف نشوید انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس