"جان کري" وزير امور خارجه آمريکا با تشکر ميزباني آلماتي براي مذاکرات هسته‌اي، از سفر خود به قزاقستان در فاصله زماني حدود يک ماه پس از برگزاري مذاکرات 1+5 با جمهوري اسلامي ايران در اين کشور خبر داد.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه قزاقستان؛ وزیر خارجه اين کشور از اشتیاق آستانه برای برگزاری نشست ۱+۵ با ایران خبر داد.

«ارلان ادریس‌اف» وزیر خارجه قزاقستان همچنین در یک تماس تلفنی با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که همه شرکت‌کنندگان این مذاکرات در راستاي حل سازنده مسائل مورد بحث که به نفع منطقه و جهان خواهد بود، به نتایج مثبتی برسند.

بر اساس اين گزارش، وزیر خارجه آمریکا نیز با اشاره به سهم قزاقستان در ایجاد و تأمین زمینه ثبات اوضاع در افغانستان، تلاش‌های آستانه در خصوص بازسازی اقتصادی و اجتماعی این کشور را قابل‌توجه دانست.

"جان کری" همچنین از قزاقستان برای موافقت برای برگزاری دور آتی مذاکرات بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای ایران که در «آلماتی» پايتخت پيشين اين کشور برگزار می‌شود، قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه قزاقستان در ادامه تماس تلفنی از وزیر امور خارجه آمريکا دعوت کرد در اجلاسی که اواسط فروردین‌ماه در «آستانه» برگزار می‌شود، شرکت کند.

اجلاس آستانه در چارچوب طرح موسوم به کنفرانس استانبول که مسائل مربوط به افغانستان را بررسی می‌کند، برگزار خواهد شد.

در این بیانیه تصریح شده است که وزیران خارجه قزاقستان و آمریکا مسائل مربوط به اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو نشست استانبول در مورد افغانستان را نیز بررسی کردند.

دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵ در تاریخ هشتم اسفند سال جاری در «آلماتی» برگزار می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس