به گزارش مشرق،ناصر بختیاری در گفتوگو با فارس درباره افزایش نرخ بلیت قطارهای این شرکت از امروز اظهار داشت: این افزایش قیمتهای بلیت رجاء که متوسط 31 درصد اعمال شده از قبل برنامهریزی و پیشبینی شده و اقدامات قانونی در این باره انجام اما افزایش نرخها اعمال نشده بود.
وی ادامه داد: تمامی شرکتهای مالک بخش خصوصی ریلی به غیر از رجاء، در طول سال با افزایش نرخ بلیتهای خود مواجه بودند اما این رشد نرخها در بلیتهای شرکت رجاء اعمال نشد و افزایش نرخ بلیت، به زمان فعلی موکول شد.
بختیاری با تأکید بر اینکه این افزایش قیمتها کماکان مطابق با نیازهای رجاء نیست و هزینههای این شرکت ریلی را تأمین نمیکند، گفت: به آن دلیل که شرکت قطارهای رجاء برخلاف سایر شرکتهای ریلی خصوصی مسافری سالها دولتی بوده است، قیمتهای بلیت این شرکت هم کمتر از سایر بخشهای خصوصی ریلی نگه داشته شده است.
مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء افزود: بنابراین هنوز با وجود افزایش قیمتهای اخیر بلیت رجاء، تا رسیدن به نرخ بلیت سایر شرکتهای خصوصی خیلی فاصله داریم.
بختیاری اظهار داشت: امیدواریم در گامهای بعدی اصلاحاتی در نرخ بلیت قطارهای رجاء اعمال شود تا حداقل نرخ بلیت این شرکت ریلی با نرخ بلیت سایر شرکتهای خصوصی همسان شود و درآمد - هزینهها متناسب گردد.
مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء با اشاره به اینکه نرخهای فعلی کماکان کمتر از نرخهای دیگر بخشهای خصوصی است، یادآور شد: شرکت رجاء از راهآهن جمهوری اسلامی ایران میخواهد نرخ بلیتهای این شرکت به گونهای باشد که حداقل به قیمت تمام شده خدمات خود دست یابیم یعنی این شرکت برای امسال سودی در نظر نگرفته است و اگر امسال به قیمت تمام شده خود هم برسیم مطلوب است.
وی ادامه داد: به دلیل آنکه بین سالهای 1383 تا 1390 افزایش قیمتی در نرخ اصلی بلیت قطارهای شرکت رجاء نداشتیم، قیمتهای بلیت این شرکت از سایر شرکتهای خصوصی ریلی بسیار پایینتر است.
بختیاری اضافه کرد: البته میزان افزایشی که قرار بود اخیراً در نرخهای بلیت قطارهای رجاء اعمال شود، اجرا نشد زیرا مشکلات اقتصادی مردم در نظر گرفته شد.
مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء اضافه کرد: ممکن است بخشی از این زیان رجاء بابت مابهالتفاوت هزینهها و نرخ بلیت فعلی، در قالب یارانه از طرف دولت به شرکت ریلی رجاء اختصاص یابد.
بختیاری با تأکید بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی، افزود: امیدواریم با کمک دولت و راهآهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت قطارهای رجاء کماکان سرپا بماند و واقعی شدن نرخها سبب ارائه خدمات بهتر به مسافران باشد.
وی ادامه داد: تمامی شرکتهای مالک بخش خصوصی ریلی به غیر از رجاء، در طول سال با افزایش نرخ بلیتهای خود مواجه بودند اما این رشد نرخها در بلیتهای شرکت رجاء اعمال نشد و افزایش نرخ بلیت، به زمان فعلی موکول شد.
بختیاری با تأکید بر اینکه این افزایش قیمتها کماکان مطابق با نیازهای رجاء نیست و هزینههای این شرکت ریلی را تأمین نمیکند، گفت: به آن دلیل که شرکت قطارهای رجاء برخلاف سایر شرکتهای ریلی خصوصی مسافری سالها دولتی بوده است، قیمتهای بلیت این شرکت هم کمتر از سایر بخشهای خصوصی ریلی نگه داشته شده است.
مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء افزود: بنابراین هنوز با وجود افزایش قیمتهای اخیر بلیت رجاء، تا رسیدن به نرخ بلیت سایر شرکتهای خصوصی خیلی فاصله داریم.
بختیاری اظهار داشت: امیدواریم در گامهای بعدی اصلاحاتی در نرخ بلیت قطارهای رجاء اعمال شود تا حداقل نرخ بلیت این شرکت ریلی با نرخ بلیت سایر شرکتهای خصوصی همسان شود و درآمد - هزینهها متناسب گردد.
مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء با اشاره به اینکه نرخهای فعلی کماکان کمتر از نرخهای دیگر بخشهای خصوصی است، یادآور شد: شرکت رجاء از راهآهن جمهوری اسلامی ایران میخواهد نرخ بلیتهای این شرکت به گونهای باشد که حداقل به قیمت تمام شده خدمات خود دست یابیم یعنی این شرکت برای امسال سودی در نظر نگرفته است و اگر امسال به قیمت تمام شده خود هم برسیم مطلوب است.
وی ادامه داد: به دلیل آنکه بین سالهای 1383 تا 1390 افزایش قیمتی در نرخ اصلی بلیت قطارهای شرکت رجاء نداشتیم، قیمتهای بلیت این شرکت از سایر شرکتهای خصوصی ریلی بسیار پایینتر است.
بختیاری اضافه کرد: البته میزان افزایشی که قرار بود اخیراً در نرخهای بلیت قطارهای رجاء اعمال شود، اجرا نشد زیرا مشکلات اقتصادی مردم در نظر گرفته شد.
مدیرعامل شرکت قطارهای رجاء اضافه کرد: ممکن است بخشی از این زیان رجاء بابت مابهالتفاوت هزینهها و نرخ بلیت فعلی، در قالب یارانه از طرف دولت به شرکت ریلی رجاء اختصاص یابد.
بختیاری با تأکید بر لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی، افزود: امیدواریم با کمک دولت و راهآهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت قطارهای رجاء کماکان سرپا بماند و واقعی شدن نرخها سبب ارائه خدمات بهتر به مسافران باشد.