کد خبر 194195
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۲

تحقیقات نشان می‌دهد: نوشیدن چای سبز با جلوگیری از وقوع بیماری‌های لثه لبخند زیباتری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، نتایج یک مطالعه در ژاپن نشان داد افرادی که چای سبز بیشتری می‌نوشند لثه سالم‌تری دارند و با مصرف آن خطر ابتلا به بیماری‌های پریودنتال، فرونشینی لثه و خونریزی لثه را در خود کاهش می‌دهند که این می‌تواند در داشتن لبخندی زیبا بسیار مؤثر باشد.

این تحقیق می‌افزاید: خطر وقوع بیماری‌های لثه که به وسیله واکنش‌های التهابی به باکتری‌های موجود در دهان ایجاد می‌شود، می‌تواند تنها با نوشیدن یک فنجان چای سبز در روز کاهش یابد.

محققان افزودند: قدرت سلامتی چای سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی فیتوکمیکال‌های فلاونوئیدی به نام کاتچین است که با التهاب ناشی از بیماری پریودنتال مبارزه می‌کند و برخلاف چای سیاه حاوی بیشترین میزان کاتچین است.

نتایج دیگر این مطالعه نشان داد چای سبز ضمن اینکه عوارض جانبی جدی ندارد می‌تواند از سرطان پیشگیری کند و به از دست دادن وزن کمک کند اما ممکن است اثرات تحریک کننده‌ای بر سیستم عصب مرکزی داشته باشد و به همین دلیل کسانی که از اختلال خواب رنج می‌برند نباید از چای سبز زیاد استفاده کنند و نیز زنان باردار و شیرده باید از نوشیدن آن اجتناب کنند.

به گفته محققان افراد می‌توانند به جای نوشیدن یک بطری نوشابه که فروپاشی استخوان‌ها و دندان‌ها را در پی دارد، یک فنجان چای سبز بنوشند و لذت داشتن یک لبخند زیبا را تجربه کنند.

یافته‌های این تحقیق در نشریه آنلاین MC منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس