کد خبر 19372
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱

رئيس جامعه پزشکان متخصص داخلي ايران از افزايش موارد بستري بيماران مبتلا به بيماري‌هاي مزمن در اثر آلودگي هوا خبر داد و گفت: ادامه روند آلودگي هوا مي‌تواند منجر به تشديد بيماري و مرگ زودرس شود. <BR> <BR>

به گزارش مشرق به نقل از مهر دکتر ايرج خسرونيا با اشاره به اينکه عوارض آلودگي هوا به دو دسته زودرس و ديررس تقسيم مي‌شود، گفت: در عوارض زودرس آلودگي هوا دستگاه تنفسي و سيستم مغز و اعصاب درگير مي‌شود اما در عوارض ديررس آلودگي هوا، ذرات ريز معلق در هوا در نسوج ريه رسوب مي‌کند و به‌تدريج کارکرد ريه تحليل مي‌رود.

وي افزود: رسوب ذرات معلق در ريه منجر به تخريب ريه شده و کار اکسيژن رساني را مختل مي‌کند و در نتيجه گلبولهاي قرمز بيش از حد معمول شده و فرد هنگام پياده روي مشکل پيدا مي‌کند.

خسرونيا با تاکيد بر افزايش موارد بستري بيماران در فصل پاييز، اظهارداشت: عوارض ادامه روند آلودگي هوا در سال‌هاي متمادي نمايان مي‌شود اما اين وضعيت در بيماران مبتلا به بيماري‌هاي مزمن ريوي، سرطاني و... زودتر نمايان مي‌شود.

رئيس جامعه پزشکان متخصص داخلي ايران با اشاره به آلودگي هوا که موجب تشديد بيماري افراد مبتلا به بيماري‌هاي مزمن ريوي مي‌شود، گفت: وضعيت جسمي اين افراد در طول مدت بستري در بيمارستان به درمان جواب نمي‌دهد و باعث مرگ زودرس آنها مي‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس