کد خبر 192457
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶

مسئولان تایلندی از ورود هزاران تن از مسلمانان اقلیت "روهینگیا" به این کشور طی چهار ماه گذشته و اخراج بیش از 70 درصد آنها خبر دادند.

به گزارش مشرق، باشگاه خبرنگاران به نقل از "الجزیره" نوشت: فرمانده عملیات امنیت داخلی تایلند دیروز اعلام کرد که از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون نزدیک به شش هزار تن از مسلمانان اقلیت "روهینگیا" با فرار از خشونت های نژادی و مذهبی موجود در ایالت "راخین"، واقع در غرب میانمار، به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده اند.

به گفته "ديتابورن ساساميت"، از مجموع پنج هزار و 899 مهاجر مسلمان اقلیت "روهینگیا" که از ماه اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به صورت غیر قانونی و از راه دریا وارد تایلند شده اند، چهار هزار و 147 تن بیرون رانده شده و از مجموع هزار و 752 تنی که همچنان در این کشور به سر می برند نیز، هزار و 177 تن که همگی مرد هستند، در مراکزی واقع در جنوب تایلند و زیر نظر اداره پلیس این کشور، نگهداری می شوند.

فرمانده عملیات امنیت داخلی تایلند با اعلام اینکه دولت این کشور با مسلمانان فراری از خشونت های میانمار به عنوان پناهندگان غیر قانونی برخورد کرده و مطابق با رفتارهای انسانی، تنها نیازهای ضروری آنها را برآورده خواهد کرد، از مذاکره وزارت امور خارجه تایلند با کشورهای دیگر جهت میزبانی این پناهندگان و درخواست این وزارتخانه از دولت میانمار برای دریافت اسناد شهروندی این افراد خبر داد، تا در نهایت بتوانند از تایلند خارج شوند.

در حالی که پیش از این نیز هزاران تن از مسلمانان اقلیت "روهینگیا" به صورت غیر قانونی به تایلند و مالزی پناهنده شده اند، اما با این حال ده ها هزار تن از افراد این اقلیت مسلمان در اردوگاه هایی زیر نظر سازمان ملل در مرز میانمار با بنگلادش زندگی می کنند که به گفته "والری آموس"، معاون امور بشردوستانه دبيرکل این سازمان، از جمله بدترین اردوگاه های موجود در جهان بوده و نیازمند کمک های بین المللی می باشد.

این در حالی است که کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل پیش از این از کشورهای همسایه میانمار خواسته تا مرزهای خود را به روی پناهندگان مسلمانان فراری از خشونت های این کشور بگشایند، مسلمانانی که بیشتر آنها به مالزی و پس از آن تایلند فرار می کنند، چرا که دیگر کشور همسایه میانمار یعنی بنگلادش از پذیرش پناهندگان اقلیت "روهینگیا" خودداری می کند.

لازم به ذکر است که اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان اقلیت "روهینگیا" در میانمار نگرانی شدید سازمان ملل متحد را نیز در پی داشته، جایی که گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر در میانمار توقف خشونت های خونین نژادی و مذهبی در این کشور را خواستار شده و به دولت میانمار هشدار داده که از این خشونت ها و درگیری ها به عنوان بهانه ای جهت اخراج اقلیت مسلمان "روهینگیا" از این کشور استفاده نکند.

با وجود آنکه نزدیک به 800 هزار مسلمان اقلیت "روهینگیا" در میانمار زندگی می كنند، اما دولت این کشور از به رسمیت شناختن آنها به عنوان شهروندان میانمار خودداری کرده و بر همین اساس، نیروهای دولتی و بوداییان این کشور که اکثریت را تشکیل می دهند، طی ماه های گذشته خشونت های زیادی به راه انداخته و تعداد زیادی از مسلمانان "روهینگیا" را قتل عام کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس