به گزارش مشرق به نقل از فارس، پایگاه تحلیلی «فورث مدیا» طی مقالهای به بررسی نقش و سلطه سازمان سیا و سایر نهادهای دولتی آمریکا برصنعت فیلمسازی این کشور پرداخت و دراین باره نوشت: برندگان جوایز «گلدن گلوب» و «اُسکار» مبلغانِ دولت آمریکا هستند.
«راب کال»، کارشناس و منتقد آمریکایی، براین عقیده است که مجموعهای از فیلمها و سریالهای نظامی- صنعتی برنده جوایز گلدن گلوب شدهاند:
- سریال «وطن» جوایز بهترین سریال تلویزیونی و بهترین بازیگر مرد و زنِ سریالهای تلویزیونی را به خود اختصاص داد. این سریالِ سرگرم کننده عملکرد و تواناییهای سازمان سیا را به تصویر میکشد.
- فیلم «آرگو» برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. این فیلم سازمان سیا را بسیار مهم جلوه میدهد و کارگردان آن، «بِن افلک» نیز به تمجید و ستایش از سازمان سیا پرداخته است.
- جایزه بهترین بازیگر زن به «جسیکا چَستِین» برای بازی درفیلم «زیرو دارک تِرتی» اهدا شد، فیلمی که به علت ترویج استفاده از شکنجه مورد انتقاد قرارگرفته است.
* درآینده شاهد فیلمها و داستانهایی ساختگی خواهیم بود که برحقایق سرپوش میگذارند
تولید اینگونه فیلمهای نظامی- صنعتی- اطلاعاتی روز به روز درحال افزایش است و درسالهای آتی شاهد فیلمهایی خواهیم بود که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط پلیس و سازمانهای جاسوسی درآمریکا را نمایش خواهند داد. ما درحال حاضر فیلمهایی را مشاهده میکنیم که چگونگی نقض حریم خصوصی مردم توسط جاسوسان را نشان میدهند. با ساخت فیلمها و سریالهایی که گسترش قدرت و نفوذ پلیسهای هالیوودی را به تصویر میکشند و استودیوهای بزرگ فیلمسازی که فریب دادنِ جامعه را امری عادی جلوه میدهند، درآینده شاهد فیلمها و داستانهایی ساختگی خواهیم بود که بر حقایق سرپوش میگذارند.
ما امیدوار بودیم که فیلم «زیرو دارک تِرتی» برنده هیچ جایزهای نشود. ما امیدوار بودیم که این فیلم جنجالی که به ترویج استفاده از شکنجه میپردازد، لااقل مورد تحسین گلدن گلوب قرار نگیرد. اما این اتفاق رخ نداد. واقیت این است که ما در زمانی زندگی میکنیم که پلیس روز به روز درحال مجهزتر شدن است. بنابراین، ما به فیلمها و سریالهایی که این موضوع را به تصویر میکشند نیازی نداریم. ما به برنامههای سرگرم کنندهای که نقض حریم خصوصی مردم توسط سرویسهای اطلاعاتی را امری طبیعی جلوه میدهند، نیازی نداریم. ما به فیلمهایی نیاز داریم که ایستادگی مردم در برابر این جریان غیرقابل کنترل از نقض آزادیها و حریم خصوصی افراد را نمایش میدهند.
* ارتش و سایر نهادهای دولتی آمریکا سالهاست که درصنعت سینمای این کشور نفوذ دارند
«دیوید والش»، از منتقدان برجسته سینمای آمریکا، معتقداست که برنده واقعی اُسکار 2013 سازمان سیا است. فیلم «زیرو دارک تِرتی» به کارگردانی «کاترین بیگلو» که نقش سازمان سیا در مبارزه با تروریسم را مورد تمجید قرار میدهد، نامزد دریافت پنج جایزه اسکار شده است.
ارتش سالهاست که در هالیوود نفوذ دارد. به عنوان مثال، کتابی منتشر شده توسط دانشگاه تگزاس به این موضوع اشاره میکند: «سازمان سیا از زمان افزایش نفوذ خود در صنعت سرگرمی آمریکا دردهه 90 میلادی، نقش موثری را درشکلگیری محتوای فیلمها و سریالهای تلویزیونی داشته است». در واقع، این کتاب از نفوذ مستقیم سازمان سیا در هالیوود ابراز تأسف میکند.
وزارت دفاع آمریکا و سایر بخشهای ارتش نیز مانند سازمان سیا از نفوذ بالایی درصنعت سرگرمی آمریکا برخوردارند. اگر شما قصد ساختن یک فیلم جنگی را دارید و برای ساخت آن نیازمند ناوگانی از هواپیماهای «اِف 22» یا یک ناو هواپیمابر هستید، کافی است با دفتر رسانه های سرگرم کننده وزارت دفاع تماس بگیرید و نیازهای خود را با آنها در میان بگذارید. معاون دفتر رسانههای سرگرم کننده وزارت دفاع در این باره میگوید: «فیلمنامههایی که ما دریافت میکنیم تنها حاوی ایدههای نویسنده درباره چگونگی عملکرد وزارت دفاع است. ما باید مطمئن شویم که تجهیزات و نیروهای وزارت دفاع به بهترین نحو ممکن نمایش داده شوند».
هالیوود سالهاست که با سازمانهای دولتی آمریکا به منظور ساختن فیلمهایی معتبر همکاری میکند (به عنوان مثال، شرکت فیلمسازی «پارامونت پیکچرز» و «جِری بروک هایمر»، از تهیه کنندگان مطرح هالیوود، درهنگام تولید فیلم «تاپ گان» درسال 1986 همکاری نزدیکی با پنتاگون داشتند). اما این مسأله هم اکنون زیر ذره بین کارشناسان و منتقدان قرارگرفته است. اخیراً برخی از افراد در رسانهها و کنگره آمریکا درباره این موضوع تردید داشتند که آیا دولت باید با شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز» در زمینه ساخت فیلمی در رابطه با اُسامه بن لادن همکاری کند یا خیر.
«پیتر کینگ»، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا، ماه گذشته طی نامهای به وزارت دفاع و سازمان سیا، از ارتباط کارگردان فیلم «زیرو دارک تِرتی» با پنتاگون انتقاد کرد. وی ادعا کرد اطلاعات بسیارحساسی در اختیار کارگردان این فیلم قرار گرفته است که میتواند امنیت آمریکا را به مخاطره بیاندازد.
مراحل مرسوم برای تولید یک فیلم اینگونه است که ابتدا فیلمنامه برای کارشناسان وزارت دفاع ارسال و پس از بررسی و ایجاد تغییرات لازم به تهیه کننده بازگردانده میشود. درصورت ایجاد تغییرات لازم و تأیید فیلمنامه ازجانب وزارت دفاع، ارتش تجهیزات مورد نیاز برای تولید فیلم را در ازای پرداخت هزینههای آن در اختیار تهیه کننده قرار میدهد.
* سازمان سیا تلاش میکند تا از طریق سینمای آمریکا به ارائه تصویری خوشایند و قابل قبول از خود بپردازد
چرا وزارت دفاع اخیراً به منظور تولید یک تیزر تبلیغاتی برای ارتش آمریکا با شرکت فیلمسازی «فاکس قرن بیستم» همکاری نموده است؟ واشنگتن پست از این گونه اقدامات وزارت دفاع به عنوان «تبلیغات دولتی» یاد میکند. روزنامه گاردین درسال 2001 به موضوعی اشاره کرد که سالهاست شاهد آن هستیم: «برای اولین بار درتاریخ، سازمان سیا فردی را به عنوان مدیر روابط عمومی این سازمان به منظور ارتباط بیشتر با هالیوود منصوب کرد. «چِیس براندون»، مأمور باسابقه سازمان سیا که 25 سال از خدمت خود را صرف دفاع از دموکراسی کرده است، به عنوان اولین نماینده رسمی سازمان سیا در هالیوود برگزیده شد». این روزها وظیفه وی در هالیوود، پاک کردن تصویر زشت و تأسف بار سازمان سیا و ارائه یک چهره جدید و قابل قبول از این سازمان است.
سایر نهادهای دولتی ازجمله اِف بی آی، سرویس مخفی آمریکا و سایر سرویسهای نظامی نیز سالهاست که از مزایای همکاری در ساخت فیلمهایی مانند «سکوت بره ها» و «روی خط آتش» آگاه هستند. سازمان سیا به منظور پاک کردن تصویر زشت خود درجهان، باید بر25 سال سوءظن و اتهام غلبه کند (نیازی به ذکر این موضوع نیست که سازمان سیا در بسیاری از ترورهای مخفیانه، جنگهای سری و کودتاهای غیرقانونی در جهان مشارکت داشته است).
با توجه به انتقادها از سازمان سیا در زمینه ناتوانی در پیش بینی حوادث یازدهم سپتامبر، به نظر میرسد این سازمان به منظور ارائه چهرهای جدید از خود، با چالشی جدی روبرو است. با این حال، در پاییز امسال شاهد فیلمها و سریالهای تلویزیونی جدیدی در رابطه با سازمان سیا خواهیم بود.
سازمان سیا به دنبال ساخت سریالهایی است که چهره جدیدی از این سازمان به مخاطبان ارایه میدهند. یک سریال جدید از شبکه «سی بی اِس» درحال پخش است که تواناییها و قابلیتهای مأموران سازمان سیا در رویارویی و مقابله با تهدیدات علیه امنیت ملی آمریکا را به تصویر میکشد. درقسمت اول این سریال شاهد تلاشهای سازمان سیا به منظور خنثی کردن طرح ترور فیدل کاسترو بودیم. اما این موضوع موجب حیرت کسانی شد که طرح سازمان سیا در اوایل دهه 60 میلادی برای ترور فیدل کاسترو توسط یک سیگار برگِ انفجاری را به یاد دارند. در واقع، آمریکا درآن زمان قصد داشت تا با ترور کاسترو، از سخنرانی وی درباره حمله نافرجام آمریکا به کوبا (عملیات خلیج خوکها) جلوگیری به عمل آورد.
سازمان سیا همچنین از ساخت سریالی تحت عنوان «نام مستعار» درسال 2001 حمایت کرد. دراین سریال، «جنیفر گارنر» نقش یکی از مأموران مخفی و حرفهای سازمان سیا را بازی میکرد. فیلم «همراه بد» با بازی «آنتونی هاپکینز» و «کریس راک» نیز ازجمله فیلمهایی بود که سازمان سیا در ساخت آن همکاری داشت.
* تنها شرطِ حمایت سازمان سیا از یک فیلم، ارائه چهرهای خوشایند از این سازمان است
تنها شرط برای برخورداری یک فیلم از حمایتهای سازمان سیا، به تصویرکشیدن این سازمان به بهترین نحو ممکن است. درصورت انتقاد صریح یک فیلم از فعالیتهای سازمان سیا، شرکت سازنده برای پخش آن فیلم با مشکلات متعددی روبرو خواهد بود. در واقع سازمان سیا از دهه 50 میلادی با هالیوود همکاری میکند. سازمان سیا در ابتدا همکاری خود با هالیوود را به منظور تحت تأثیرقراردادنِ مخاطبان خارجی آغاز کرد. به عبارت دیگر، هدف سازمان سیا از این همکاری تأثیرگذاری بر سیاستهای خارجی آمریکا و جذب حمایتهای خارجی در طول جنگ سرد بود.
سازمان سیا اقداماتی را به منظور مقابله با ایدئولوژی های کمونیستی نیز دنبال میکرد که در این زمینه، میتوان به حمایتها از ساخت فیلمی بر مبنای کتاب «مزرعه حیوانات» نوشته «جورج اُرول» اشاره کرد. سازمان سیا همچنین قصد داشت تا به ترویج یک دیدگاه خاص از زندگی آمریکایی بپردازد. به عنوان مثال، این سازمان درگذشته فیلمنامه نویسان را تحت فشار قرار میداد تا جایگاه شخصیتهای سیاه پوست درفیلمها را بهبود بخشند و سفید پوستان را نیز افرادی شکیبا و بردبار نشان دهند. این سیاست به منظور ترویج چهرهای جذاب از آمریکا درطول جنگ سرد اتخاذ شد.
در نهایت میتوان گفت فیلمهایی مانند «زیرو دارک تِرتی» که به ترویج استفاده از شکنجه میپردازند و سریالهای تلویزیونی مانند 24 که ازجانب سازمان سیا حمایت میشوند، کاملاً ساختگی و جعلی هستند. در واقع، حتی بازجویان سرویسهای اطلاعاتی آمریکا نیز براین عقیدهاند که شکنجه دادنِ افراد تنها به امنیت ایالات متحده آسیب خواهد زد.
«راب کال»، کارشناس و منتقد آمریکایی، براین عقیده است که مجموعهای از فیلمها و سریالهای نظامی- صنعتی برنده جوایز گلدن گلوب شدهاند:
- سریال «وطن» جوایز بهترین سریال تلویزیونی و بهترین بازیگر مرد و زنِ سریالهای تلویزیونی را به خود اختصاص داد. این سریالِ سرگرم کننده عملکرد و تواناییهای سازمان سیا را به تصویر میکشد.
- فیلم «آرگو» برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد. این فیلم سازمان سیا را بسیار مهم جلوه میدهد و کارگردان آن، «بِن افلک» نیز به تمجید و ستایش از سازمان سیا پرداخته است.
- جایزه بهترین بازیگر زن به «جسیکا چَستِین» برای بازی درفیلم «زیرو دارک تِرتی» اهدا شد، فیلمی که به علت ترویج استفاده از شکنجه مورد انتقاد قرارگرفته است.
* درآینده شاهد فیلمها و داستانهایی ساختگی خواهیم بود که برحقایق سرپوش میگذارند
تولید اینگونه فیلمهای نظامی- صنعتی- اطلاعاتی روز به روز درحال افزایش است و درسالهای آتی شاهد فیلمهایی خواهیم بود که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط پلیس و سازمانهای جاسوسی درآمریکا را نمایش خواهند داد. ما درحال حاضر فیلمهایی را مشاهده میکنیم که چگونگی نقض حریم خصوصی مردم توسط جاسوسان را نشان میدهند. با ساخت فیلمها و سریالهایی که گسترش قدرت و نفوذ پلیسهای هالیوودی را به تصویر میکشند و استودیوهای بزرگ فیلمسازی که فریب دادنِ جامعه را امری عادی جلوه میدهند، درآینده شاهد فیلمها و داستانهایی ساختگی خواهیم بود که بر حقایق سرپوش میگذارند.
ما امیدوار بودیم که فیلم «زیرو دارک تِرتی» برنده هیچ جایزهای نشود. ما امیدوار بودیم که این فیلم جنجالی که به ترویج استفاده از شکنجه میپردازد، لااقل مورد تحسین گلدن گلوب قرار نگیرد. اما این اتفاق رخ نداد. واقیت این است که ما در زمانی زندگی میکنیم که پلیس روز به روز درحال مجهزتر شدن است. بنابراین، ما به فیلمها و سریالهایی که این موضوع را به تصویر میکشند نیازی نداریم. ما به برنامههای سرگرم کنندهای که نقض حریم خصوصی مردم توسط سرویسهای اطلاعاتی را امری طبیعی جلوه میدهند، نیازی نداریم. ما به فیلمهایی نیاز داریم که ایستادگی مردم در برابر این جریان غیرقابل کنترل از نقض آزادیها و حریم خصوصی افراد را نمایش میدهند.
* ارتش و سایر نهادهای دولتی آمریکا سالهاست که درصنعت سینمای این کشور نفوذ دارند
«دیوید والش»، از منتقدان برجسته سینمای آمریکا، معتقداست که برنده واقعی اُسکار 2013 سازمان سیا است. فیلم «زیرو دارک تِرتی» به کارگردانی «کاترین بیگلو» که نقش سازمان سیا در مبارزه با تروریسم را مورد تمجید قرار میدهد، نامزد دریافت پنج جایزه اسکار شده است.
ارتش سالهاست که در هالیوود نفوذ دارد. به عنوان مثال، کتابی منتشر شده توسط دانشگاه تگزاس به این موضوع اشاره میکند: «سازمان سیا از زمان افزایش نفوذ خود در صنعت سرگرمی آمریکا دردهه 90 میلادی، نقش موثری را درشکلگیری محتوای فیلمها و سریالهای تلویزیونی داشته است». در واقع، این کتاب از نفوذ مستقیم سازمان سیا در هالیوود ابراز تأسف میکند.
وزارت دفاع آمریکا و سایر بخشهای ارتش نیز مانند سازمان سیا از نفوذ بالایی درصنعت سرگرمی آمریکا برخوردارند. اگر شما قصد ساختن یک فیلم جنگی را دارید و برای ساخت آن نیازمند ناوگانی از هواپیماهای «اِف 22» یا یک ناو هواپیمابر هستید، کافی است با دفتر رسانه های سرگرم کننده وزارت دفاع تماس بگیرید و نیازهای خود را با آنها در میان بگذارید. معاون دفتر رسانههای سرگرم کننده وزارت دفاع در این باره میگوید: «فیلمنامههایی که ما دریافت میکنیم تنها حاوی ایدههای نویسنده درباره چگونگی عملکرد وزارت دفاع است. ما باید مطمئن شویم که تجهیزات و نیروهای وزارت دفاع به بهترین نحو ممکن نمایش داده شوند».
هالیوود سالهاست که با سازمانهای دولتی آمریکا به منظور ساختن فیلمهایی معتبر همکاری میکند (به عنوان مثال، شرکت فیلمسازی «پارامونت پیکچرز» و «جِری بروک هایمر»، از تهیه کنندگان مطرح هالیوود، درهنگام تولید فیلم «تاپ گان» درسال 1986 همکاری نزدیکی با پنتاگون داشتند). اما این مسأله هم اکنون زیر ذره بین کارشناسان و منتقدان قرارگرفته است. اخیراً برخی از افراد در رسانهها و کنگره آمریکا درباره این موضوع تردید داشتند که آیا دولت باید با شرکت فیلمسازی «سونی پیکچرز» در زمینه ساخت فیلمی در رابطه با اُسامه بن لادن همکاری کند یا خیر.
«پیتر کینگ»، نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا، ماه گذشته طی نامهای به وزارت دفاع و سازمان سیا، از ارتباط کارگردان فیلم «زیرو دارک تِرتی» با پنتاگون انتقاد کرد. وی ادعا کرد اطلاعات بسیارحساسی در اختیار کارگردان این فیلم قرار گرفته است که میتواند امنیت آمریکا را به مخاطره بیاندازد.
مراحل مرسوم برای تولید یک فیلم اینگونه است که ابتدا فیلمنامه برای کارشناسان وزارت دفاع ارسال و پس از بررسی و ایجاد تغییرات لازم به تهیه کننده بازگردانده میشود. درصورت ایجاد تغییرات لازم و تأیید فیلمنامه ازجانب وزارت دفاع، ارتش تجهیزات مورد نیاز برای تولید فیلم را در ازای پرداخت هزینههای آن در اختیار تهیه کننده قرار میدهد.
* سازمان سیا تلاش میکند تا از طریق سینمای آمریکا به ارائه تصویری خوشایند و قابل قبول از خود بپردازد
چرا وزارت دفاع اخیراً به منظور تولید یک تیزر تبلیغاتی برای ارتش آمریکا با شرکت فیلمسازی «فاکس قرن بیستم» همکاری نموده است؟ واشنگتن پست از این گونه اقدامات وزارت دفاع به عنوان «تبلیغات دولتی» یاد میکند. روزنامه گاردین درسال 2001 به موضوعی اشاره کرد که سالهاست شاهد آن هستیم: «برای اولین بار درتاریخ، سازمان سیا فردی را به عنوان مدیر روابط عمومی این سازمان به منظور ارتباط بیشتر با هالیوود منصوب کرد. «چِیس براندون»، مأمور باسابقه سازمان سیا که 25 سال از خدمت خود را صرف دفاع از دموکراسی کرده است، به عنوان اولین نماینده رسمی سازمان سیا در هالیوود برگزیده شد». این روزها وظیفه وی در هالیوود، پاک کردن تصویر زشت و تأسف بار سازمان سیا و ارائه یک چهره جدید و قابل قبول از این سازمان است.
سایر نهادهای دولتی ازجمله اِف بی آی، سرویس مخفی آمریکا و سایر سرویسهای نظامی نیز سالهاست که از مزایای همکاری در ساخت فیلمهایی مانند «سکوت بره ها» و «روی خط آتش» آگاه هستند. سازمان سیا به منظور پاک کردن تصویر زشت خود درجهان، باید بر25 سال سوءظن و اتهام غلبه کند (نیازی به ذکر این موضوع نیست که سازمان سیا در بسیاری از ترورهای مخفیانه، جنگهای سری و کودتاهای غیرقانونی در جهان مشارکت داشته است).
با توجه به انتقادها از سازمان سیا در زمینه ناتوانی در پیش بینی حوادث یازدهم سپتامبر، به نظر میرسد این سازمان به منظور ارائه چهرهای جدید از خود، با چالشی جدی روبرو است. با این حال، در پاییز امسال شاهد فیلمها و سریالهای تلویزیونی جدیدی در رابطه با سازمان سیا خواهیم بود.
سازمان سیا به دنبال ساخت سریالهایی است که چهره جدیدی از این سازمان به مخاطبان ارایه میدهند. یک سریال جدید از شبکه «سی بی اِس» درحال پخش است که تواناییها و قابلیتهای مأموران سازمان سیا در رویارویی و مقابله با تهدیدات علیه امنیت ملی آمریکا را به تصویر میکشد. درقسمت اول این سریال شاهد تلاشهای سازمان سیا به منظور خنثی کردن طرح ترور فیدل کاسترو بودیم. اما این موضوع موجب حیرت کسانی شد که طرح سازمان سیا در اوایل دهه 60 میلادی برای ترور فیدل کاسترو توسط یک سیگار برگِ انفجاری را به یاد دارند. در واقع، آمریکا درآن زمان قصد داشت تا با ترور کاسترو، از سخنرانی وی درباره حمله نافرجام آمریکا به کوبا (عملیات خلیج خوکها) جلوگیری به عمل آورد.
سازمان سیا همچنین از ساخت سریالی تحت عنوان «نام مستعار» درسال 2001 حمایت کرد. دراین سریال، «جنیفر گارنر» نقش یکی از مأموران مخفی و حرفهای سازمان سیا را بازی میکرد. فیلم «همراه بد» با بازی «آنتونی هاپکینز» و «کریس راک» نیز ازجمله فیلمهایی بود که سازمان سیا در ساخت آن همکاری داشت.
* تنها شرطِ حمایت سازمان سیا از یک فیلم، ارائه چهرهای خوشایند از این سازمان است
تنها شرط برای برخورداری یک فیلم از حمایتهای سازمان سیا، به تصویرکشیدن این سازمان به بهترین نحو ممکن است. درصورت انتقاد صریح یک فیلم از فعالیتهای سازمان سیا، شرکت سازنده برای پخش آن فیلم با مشکلات متعددی روبرو خواهد بود. در واقع سازمان سیا از دهه 50 میلادی با هالیوود همکاری میکند. سازمان سیا در ابتدا همکاری خود با هالیوود را به منظور تحت تأثیرقراردادنِ مخاطبان خارجی آغاز کرد. به عبارت دیگر، هدف سازمان سیا از این همکاری تأثیرگذاری بر سیاستهای خارجی آمریکا و جذب حمایتهای خارجی در طول جنگ سرد بود.
سازمان سیا اقداماتی را به منظور مقابله با ایدئولوژی های کمونیستی نیز دنبال میکرد که در این زمینه، میتوان به حمایتها از ساخت فیلمی بر مبنای کتاب «مزرعه حیوانات» نوشته «جورج اُرول» اشاره کرد. سازمان سیا همچنین قصد داشت تا به ترویج یک دیدگاه خاص از زندگی آمریکایی بپردازد. به عنوان مثال، این سازمان درگذشته فیلمنامه نویسان را تحت فشار قرار میداد تا جایگاه شخصیتهای سیاه پوست درفیلمها را بهبود بخشند و سفید پوستان را نیز افرادی شکیبا و بردبار نشان دهند. این سیاست به منظور ترویج چهرهای جذاب از آمریکا درطول جنگ سرد اتخاذ شد.
در نهایت میتوان گفت فیلمهایی مانند «زیرو دارک تِرتی» که به ترویج استفاده از شکنجه میپردازند و سریالهای تلویزیونی مانند 24 که ازجانب سازمان سیا حمایت میشوند، کاملاً ساختگی و جعلی هستند. در واقع، حتی بازجویان سرویسهای اطلاعاتی آمریکا نیز براین عقیدهاند که شکنجه دادنِ افراد تنها به امنیت ایالات متحده آسیب خواهد زد.