کد خبر 187850
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۱

واکنش مهدی ابریشمچی به این ازدواج که از سوی تشکیلات مجاهدین خلق به عنوان " ازدواج فرخنده توحیدی و انقلابی مریم و مسعود" تبلیغ می شد از بخش های جالب ماجرا بود.

به گزارش مشرق، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم: مريم قجر عضددانلو که بعدها به خاطر ازدواج با مسعود رجوی به مریم رجوی معروف شد در 13 آذر 1332 در تهران به دنبا آمد. وی پس از دوران تحصيل دبستان و دبيرستان وارد دانشگاه صنعتي شريف شد و در رشته مهندسي متالورژي فارغ التحصيل شد.

مریم قجر عضددانلو در این دوران با فرقه مجاهدین خلق آشنا شد. وی تا قبل از آشنایی با مجاهدین خلق تقیدی به رعایت آموزه های دینی نظیر حجاب نداشت. اما بعد از ورد به فرقه مجاهدین خلق با اینکه در یک خانوده غیر سنتی بزرگ شده بود بیشتر از گذرشته با مفهوم مذهب به شکل سیاسی آن آشنا شد.

قجر عضددانلو در سال ۱۳۵۸ با مهدي ابريشمچي از مسئولان رده بالاي سازمان مجاهدين ازدواج کرد و این ازدواج زمینه نزدیکی وی با رهبران فرقه مجاهدین خلق را فراهم می کرد. در سال 1359 در انتخابات مجلس از سوی مجاهدین خلق کاندیدا شد اما رای نیاورد.

مجاهدین خلق در سی خرداد ماه 1360 رسما وارد فاز مسلحانه تروریستی با نظام شد. تنها یک ماه بعد عوامل مجاهدین خلق انفجار هولناک 7 تیر ماه را رقم زدند که طی آن شهید بهشتی به همراه عده زیادی از اعضای حزب جمهوری اسلامی ترور شدند. ادامه ترورها و گسترش دامنه آن به توده های مردم سبب شد تا فرقه در تنگنای شدید قرا گرفته و رهبران آن به طرق مختلف از کشور فرار کردند. مریم قجر در تروهای دهه شصت در کشور نقش اساسی داشت. در ادامه این تحولات وی در سال ۱۳۶۲ از ايران خارج شد. مریم قجر نخست به آلمان رفت و سپس در فرانسه به فعاليت خود ادامه داد.

همر ردیف با نفر اول
در اسفند ۱۳۶۳ مسعود رجوي كه در آن زمان مسئول اول سازمان بود مریم قجر را بعنوان همرديف نفر اول انتخاب نمود. تنها یکی دو ماه بعد یعنی اوايل سال ۱۳۶۴ مریم قجر از همسرش ابریشمچی که از دوستان رجوی و از افراد رده بالای تشکیلات مجاهدین خلق بود جدا شد و بعد از چند ماه به عقد ازدواج مسعود رجوي در آمد. این سومین ازدواج مسعود رجوی بود. وی قبل از این با اشرف ربیعی و فیروزه بنی صدر ازدواج کرده بود.

اشرف ربیعی در درگیری یکی از خانه های تیمی این گروهک با سپاه پاسدران کشته شد، فیروزه بنی صدر نیز بعد از جدایی پدرش ابولحسن بنی صدر از مجاهدین خلق از رجوی طلاق گرفت.این ازدواج که به دلایل سیاسی صورت گرفته بود به دلایل سیاسی هم سر نگرفت.

ازدواج مریم قجر با مسعود رجوی که تا قبل از آن همسر مسعود ابریشمچی دوست مسعود رجوی بود هزینه های زیادی برای این گروهک داشت. برای کاستن از میزان این هزینه ها در میان ساکنان پادگان اشرف این ازدواج از سوی تشکیلات مجاهدین خلق به " انقلاب ایدئولوژیک" معروف شد!
واکنش مهدی ابریشمچی به این ازدواج که از سوی تشکیلات مجاهدین خلق به عنوان " ازدواج فرخنده توحیدی و انقلابی مریم و مسعود" تبلیغ می شد از بخش های جالب ماجرا بود. وی در پاسخ به پرسش های مطرح شده از او در خصوص ازدواج همسرش با مسعود رجوی جمله گفته بود که " مخالفت با مشیت مسعود کفرآمیزتر از مخالفت با مشیت خداست."

این در حالی است مریم قجر از ابریشمچی داری یک فرزند سه ساله بود و به گفته مینا ربیعی خواهر اشرف ربیعی این دو تا قبل از آن از زندگی موفق خود بر پایه علاقه مشترک سخن گفته بودند.

در هر صورت انقلاب ایدئولوژیک رخ داده بود و مریم رجوی اکنون از همه چیزش برای " آزاد سازی" ایران گذشته بود! این تعبیری بود که توسط رهبری مجاهدین خلق در خصوص ازدواج موسوم به انقلاب ایدئولوژیک بکار می رفت. از این زمان به بعد بود که وی به مریم رجوی معروف شد.

سرکوب کردها
در سال 1991 عراق شاهد قیام سراسری کردها در شمال و شیعیان در جنوب بود. درگیری کردها با حکومت صدام حسین به اوج خود رسیده بود. ضعف و ناتوانی حکومت صدام حسین در بعد از جنگ اول و دوم خلیج فارس و حمله نیروهای متحد به رهبری آمریکا به این کشور عملا توان نظامی ارتش بعث را تحلیل برده بود.

قیام کردها و شیعیان می توانست دیکتاتوری صدام حسین را به باد دهد اما در این میان ارتش آزادیبخش ملی که سرنوشت خود را با صدام پیوند زده بود وارد عمل شد. نیروهای مجاهدین خلق و از جمله شخص مریم رجوی در سرکوب قیام کردها حضور فعال داشتند. معروف است شخص مریم رجوی با سوار بر تانک بر سر شبه نظامیان مجاهدین فریاد می زد" کردها را زیر تانک هایتان بگیرید و گلوله هایتان را برای پاسداران ایران نگه دارید".

عملیات مرصاد
سازمان مجاهدین خلق با اعلام پذیرش آتش بس از سوی ایران در سوم مردادماه 1368 به خاک کشور حمله ورد شد. رهبری مجاهدین خلق که از شکست ایران در جنگ کاملا ناامید شده بود و تمام آرزوهای خود را باد رفته می دید این بار نیز در یک ارزیابی و برآورد غلط استراتژیک و با شعار امرو مهران فردا تهران تهاجم به خاک کشور را آغاز کرد. این عملیات با نام فروغ جاویدان با فرمان آتش مریم رجوی آغاز شد.

انتخاب به عنوان رئیس جمهور برگذیده مقاومت

مهرماه سال 1372 مریم رجوی به عنوان " رئیس جمهور برگذیده مقاومت! انتخاب شد. در آن روز پنج هزار نفر ساکن پادگان اشرف هیچگونه دخالتی در تعیین آنچه مجاهدین خلق «رئیس جمهور برگزیده مقاومت!» می‌خوانند، نداشتند. این عنوان طی یک جلسه و با حضور ساکنان پادگان اشرف در این پادگان از سوی مسعود رجوی به وی هدیه داده شد.

با گذشت بیش از 19 سال از آن روز وی همچنان از سوی سایت ها و رسان های مجاهدین خلق به این نام خوانده می شود! ظنز ماجرا اینجاست که مجاهدین خلق در طول 19 سال گذشته مریم رجوی را به این عنوان خطاب می کنند اما از روی تظاهر به دوکراسی هم که شدهیچ گونه انتخابات صوری هم برای این منظور از سال 1372 به این سو برگزار نکردند!

دستگیری در ژوئن 2003
17 ژوئن 2003 ( ۲۷ خرداد ۱۳۸۲) پليس ضد تروريست فرانسه با همكاري 1300 نيروي خود، با حمله به ۱۳ پايگاه مجاهدین خلق، مريم رجوي و ۱۶۵ تن از اعضاي ارشد این فرقه را دستگیر کرد. پولشویی و تلاش برای تدارک حمله به 13 سفارت خانه ایران در خارج کشور از اتهامات مریم رجوی بود. ماجراي دستگيري اعضا در فرانسه، سران سازمان را دستپاچه كرد. نامعلوم بودن تصميم و حكم دادگاه و از همه مهمتر به هم ريختن تمهيدات و تداركاتِ ـ به دقت ـ طراحي شده، فرقه را به اين انديشه واداشت كه واكنشي متناسب با ماهيت فرقه اي خود بروز دهد.

ده تن از وابستگان سازمان مجاهدين خلق، در اعتراض به دستگيري مريم رجوي و جمعي از همراهان وي، دست به خودسوزي علني زدند! در نتیجه این اقدام وحشتناک ۳ تن به نام هاي علي ملك، مرضيه باباخاني، ندا حسني جان سپرده و بقیه دچار آسیب های شدید سوختگي شدند. این در حالی است که می بایست روند محاکمه مریم رجوی بر اساس قوانین جاری فرانسه طی می شد و نیازی وی برای آزادی خودش کسانی چون ندا حسنی 25 ساله را به شعله های آتش بسپرد.

کودتای مریم

سرنوشت مسعود رجوی در پرده ای از ابهام فرو رفته است. دیدگاه های مختلفی در خصوص زنده بودن مسعود رجوی و مخفی شدن وی وجود دارد. اما گاها گفته می شود مسعود رجوی در تسویه درون گروهی فرقه مجاهدین خلق زندانی یا به قتل رسیده است. بر اساس یکی از احتمالات وی در جریان کودتای درون گروهی مریم رجوی علیه او، از سرکردگی گروه خلع و از بین رفته است. از این منظر مریم رجوی در کودتایی که به "کودتای مریم" خوانده می شود، مسعود رجوی را کنار گذاشته و اداره امور را در این فرقه به دست گرفته است.

تشویق حمله به ایران و در همین حال ادعای طرفداری از دموکراسی و حقوق بشر!!
مریم رجوی به شکل خصمانه ای تلاش می کند هر جور شده به شعله ور شدن جنگی دیگر علیه ایران کمک کند. اصلا هم مهم نیست که این جنگ احتمالی چه ممکن است بر سر کشور بیاورد. همان گونه که برای وی و در کل فرقه مجاهدین خلق خیانت به کشور در طول جنگ تحمیلی مهم نبود.

جنگ افروزی فرقه مجاهدین خلق و مریم رجوی علیه ایران در حالی است که این گروه بیش از دیگران سنگ مردم ایران و خلقی بودن را به سینه می زنند. مریم رجوی در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت علنی و بدون هیچ ابایی از حمله به ایران حمایت کرده و غرب را به خاطر تعلل در این زمینه به باد انتقاد می گیرند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس