کد خبر 186170
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۶

آشپزخانه یکی از مکان های پر رفت و آمد در خانه است و البته یکی از نقاط اصلی و مهم خانه به شمار می رود. در آشپزخانه های وسایل مختلفی وجود دارند که حرف اول را در تامین غذای خانواده می زنند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، وسایل مختلفی در آشپزخانه پیدا می شود که بسیاری از آن ها با برق کار می کنند و از جمله لوازم الکترونیکی به شمار می روند. این دستگاه ها بسیار حساس هستند به طوری که با کمترین آسیبی ممکن است به طور کلی از بین بروند. این درحالی است که محافظت از این وسایل بسیار آسان است و می توان با رعایت چند نکته آسان به این وسایل عمر طولانی داد.

** نکته اول استفاده از این وسایل درست استفاده کردن از آن ها است. در جعبه تمامی وسایلی که شما خریداری می کنید دفترچه راهنمایی قرار دارد که حتما باید قبل از استفاده از محصول آن را به دقت مطالعه کنید.

** برای تمیز کردن و شست شوی وسایل الکتریکی باید به نوع ماده شوینده دقت داشته باشید. یخچال های ساید بای ساید به مواد شوینده مختلف حساسیت دارند و اگر از موادی که الکل زیادی دارند استفاده کنید خیلی زود رنگشان عوض شده و بدنه شان دچار آسیب می شود.

** برای اینکه یخچال ها عمر طولانی داشته باشند باید به این نکته دقت داشته باشید که باز ماندن درب این وسیله می تواند عمر آن را کاهش و همچنین به وسایل داخل یخچال نیز آسیب وارد می کند.

** یکی دیگر از وسایلی که در آشپزخانه نیاز به مراقبت های خاص دارد ماشین لباس شویی یا ظرف شویی است. این وسیله ها با آب کار می کنند اما این دلیلی بر آسیب ناپذیری آن ها نمی شود. اگر آب وارد چیپ های این دستگاه شود ممکن است به طور کلی آن را از کار بیاندازد پس مواظب لباس و یا ظرف های خیسی که از این وسایل خارج می کنید باشید و آن ها را روی دستگاه قرار ندهید.

** ماکروویو نیز از جمله دستگاه های الکتریکی داخل آشپزخانه است. برای اینکه عمر این دستگاه خودتان را افزایش دهید باید نکات خاصی مانند جلوگیری از ورود گرد و غبار و یا آب به دستگاه  و همچنین قرار ندادن فلزات و یا غذاهای درون ظروف در بسته به داخل ماکروویو اشاره کرد.

** برای تمیز کردن کف آشپزخانه از تی های مخصوص استفاده کنید. دیده شده است که برخی از خانم های خانه با سطل های آب کف آشپزخانه را تمیز می کنند که این باعث می شود تا آب زیر دستگاه های مختلف رفته و شاید وارد سیستم های موتور و یا کامپیوتر آن ها شود.

** محافظ یکی از جمله وسایلی است که حتما باید تهیه کنید. این دستگاه نوسانات برق را در کنترل خودش دارد و البته نمی گذارد فشار زیادی به کامپیوتر شما وارد شود. این دستگاه ها در مقابل قیمتی که هزینه ای که برای خرید یک یخچال و یا ماشین لباس شویی می کنید قیمتی ندارد و می تواند خیلی راحت از سرمایه شما محافظت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    ممنون مطلب خوبی بود استفاده کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس