اعضاي هيأت مؤسس دانشگاه عبارتند از آيت ‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي رئيس هيأت مؤسس، حجت ‌الاسلام دكتر سيدمحمدرضا امام، حجت‌الاسلام محمدحسين بيات، حجت ‌الاسلام خليل قبله‌اي خويي، دكتر عليرضا جمشيدي، دكتر سيامك ره پيك و دكتر پرويز داوودي.

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق، اساسنامه «دانشگاه غيردولتي-غيرانتفاعي عدالت» پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، چند روزی است که با امضای محمود احمدی نژاد رییس این شورا ابلاغ شده  که بر اساس این ابلاغیه، تربيت استادان، محققان و مدرسان اسلام‌ شناس و آگاه به مسايل و مقتضيات زمان به ويژه در زمينه فقه، حقوق، اقتصاد، مديريت و ساير عرصه‌ هاي علوم انساني- اسلامي با رويكرد تحولي مبتني بر جهان‌ بيني اسلامي، توسعه و تقويت پژوهش‌ هاي بنيادي، كاربردي و تطبيقي در جهت نظريه پردازي در رشته‌هاي مختلف علوم و معارف اسلامي مورد نياز جهان اسلام به ‌ويژه در عرصه نظام‌ سازي بر اساس معارف اسلامي، تقويت و نيل به پاسخ به شبهات و كرسي‌هاي نقد و گفتگوي شايسته در چارچوب اهداف و مأموريت‌هاي دانشگاه، دستيابي به علم بومي (ايراني ـ اسلامي) با نگاه انتقادي ـ علمي به نظريه‌هاي ترجمه‌اي در زمينه‌هاي علوم انساني و  تلاش در جهت نشر فرهنگ اسلامي و معارف اهل بيت(ع) جزء اهداف عالیه تاسیس آن اعلام شده است.

این دانشگاه قرار است دانشجویان را در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري پس از اخذ مجوز از شوراي گسترش آموزش عالي وزارتين علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي پذیرش کند و تأسيس دانشكده‌ها و پژوهشكده‌هاي وابسته در داخل و خارج از كشور نیز مورد تاکید بنیانگذاران این دانشگاه است.

بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مركز دانشگاه در شهر تهران است و پس از ثبت در اداره ثبت شركت‌ها و مؤسسات غيرتجاري تهران، داراي شخصيت حقوقي و استقلال اداري و مالي مي‌ شود.

اركان دانشگاه عدالت شامل  هيأت مؤسس، هيأت امنا، رئيس دانشگاه و شوراي دانشگاه بوده و اعضاي هيأت مؤسس عبارتند از آيت‌الله سيدمحمود هاشمي شاهرودي رئيس هيأت مؤسس، حجت ‌الاسلام دكتر سيدمحمدرضا امام، حجت‌الاسلام محمدحسين بيات، حجت ‌الاسلام خليل قبله‌اي خويي، دكتر عليرضا جمشيدي، دكتر سيامك ره پيك و دكتر پرويز داوودي.

طبق ابلاغیه رییس جمهور، تركيب هيأت امنای این دانشگاه غیردولتی شامل  نماينده تام‌الاختيار وزير علوم، تحقيقات و فناوري، استاندار يا مشاور يا معاون وی، دو تن از اعضاي هيأت مؤسس و سه تن از اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي و پژوهشي در مرتبه استاديار و يا بالاتر خواهند بود.

رئيس هيأت امناء نیز با پيشنهاد اعضاي هيأت امنا و با تأييد و ابلاغ رئيس هيأت مؤسس تعيين مي‌ شود. همچنین رئيس دانشگاه از ميان اعضاي هيأت علمي و يا مدرسين حوزوي كه به تأييد شوراي عالي حوزه علميه رسيده‌اند، به پيشنهاد هيأت امنا، تأييد وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري و با حكم رئيس هيأت مؤسس براي مدت چهار سال منصوب مي ‌شود و موظف است به طور تمام وقت در خدمت دانشگاه باشد.

نحوه جذب داوطلبان عضويت در هيأت علمي دانشگاه و تعيين صلاحيت علمي و عمومي آنها تابع ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقيقات وفناوري و هيأت عالي جذب اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي شوراي عالي انقلاب فرهنگي بوده و پذیرش دانشجو نیز با آزمون عمومي يا اختصاصي به شيوه‌ اي كه وزارت مذكور تعيين مي‌ كند صورت مي ‌پذيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    استاد خلیل قبله ای خویی از نوابغ حوزه و دانشگاه هستند حیف که دیر کشف شدند.
  • سیدامین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    حالا خوبه که کشف شدن
  • سیدامین ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    کجا قراره باشه این دانشگاه؟
  • ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    پس من چرا دعوت نشدم؟
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام تابناک راجع پارلمانی شدن رئیس جمهمور طبق نظر آیت الله سبحانی شما حساب کن40000نفر هر کدام 5000هزار تومان دستمزد شان است+صبحانه ،ناهار وشام 40000می شود چقدر ؟حداقل 4میلیارد حداکثر... از بودجه بیت المال و خرجی خود کاندیدا چندین میلیارد با این فشار اقتصادی مردم که باید صرف اشتغال و مسکن وازدواج جوانان و...
  • امیر ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    به نظرمن عدالت با دانشگاه وترم وواحدوشهریه حل نمی شود.ما به عنوان مسلمان باید حقوق خودودیگران رامحترم بشماریم.همه چیز دراسلام که کاملترین دین است گفته شده است.
  • همه فن حریف ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    من که نباشم اصلا این دانشگاه پا نمی گیرد
  • لواسان بزرگ ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    0 0
    مبارک باشه امروز تابلو این دانشگاه را در بالاتر از پل رومی دیدم برام جای تعجب داشت ولی الان این خبر رو خوندم مبارک باشه جای بسی افتخار است که حوزویان به سمت اکادمیک شدن حرکت می کنتد
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    رئیس جمهور ما هاشمی شاهرودی
  • ناشناس ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    0 0
    حتما آدرس یا شماره تلفن شما را نداشتن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس