کد خبر 185037
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱

اخيراً كتابي در سرزمين‌هاي اشغالي منتشر شده بنام «عمليات‌هاي بزرگ موساد» كه در اين كتاب "مايکل بار- زوهار" و "نيسيم مشعل" بحث‌هاي مفصل و مصاحبه‌هاي اختصاصي را با فرماندهان اسرائيلي و جاسوسان موساد ارائه داده‌اند و به برخي از عمليات‌هاي تروريستي اين رژيم در خارج از سرزمين‌هاي اشغالي اشاره كرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از ايران آباد، بخش‌هايي از اين كتاب به خصوص قسمت‌هاي ترور رهبران مقاومت آن توسط برخي رسانه‌هاي عربي ترجمه و منتشر شد، اما بدون شك، داستان‌هايي كه اين دو نويسنده از ترورهاي موساد روايت كرده‌اند، تا اندازه بسيار زيادي با تحريف و دروغ آميخته است.
 
در اين كتاب روايتي در مورد نحوه ترور حاج عماد مغنيه آمده است كه هر چند در كليات صحيح است، اما در جزئيات به صورت اساسي مشكل دارد؛ اما متاسفانه رسانه‌هاي فارسي زبان هم بدون اشاره به اين اشكالات عمده صرفاً به دليل جذب مخاطب؛ اقدام به ترجمه و انتشار چنين مطالبي مي‌كنند.
 
در اين كتاب در دو مورد به صورت آشكار در سه مورد عليه حاج عماد مغنيه دروغ گفته شده است، اول در مورد مكان ترور است و دوم در مورد شخص خود وي و سرانجام در مورد عامل شناسايي و ترور.
 
1- واقعيت آن است كه حاج عماد مغنيه زماني ترور شد كه از محل جشن سفارت ايران در دمشق باز مي‌گشت. سفارت ايران در بزرگراه المزه و در منطقه كفرسوسه قرار دارد؛ درست همان جايي كه ترور شد و موساد گفته كه او با همسر دوم خود بوده است.
 
2- در مورد تغيير چهره و عمل جراحي حاج عماد. موساد براي آنكه سرپوشي بر ناتواني خود در شناسايي اين فرمانده مقاومت در طول 25 سال تعقيب بگذارد، اتهام تغيير چهره و جراحي پلاستيك را به وي زده است، در حالي كه همه تصاوير و فيلم‌هاي موجود از وي حكايت از آن دارد كه او هيچ عمل جراحي انجام نداده است و اگر عمل جراحي انجام داده چگونه مامور موساد او را شناسايي كرده است و تصوير او را به تل‌آويو فرستاده تا تاييد شود؟
 
3- گفته شده كه عماد مغنيه آن روز محافظان خود را به همراه نداشته است. اصولاً حاج عماد هيچ وقت با محافظ جايي نمي‌رفت. يكي از شگردهاي اصلي او رفت و آمد تنها و بدون محافظ بود.
 
4 در مورد عامل شناسايي نيز بايد گفت هيچ ماموري اسرائيلي در اين ترور در داخل دمشق حضور نداشته است. موساد براي آنكه القا كند كه در دمشق حضور فيزيكي – آن هم منطقه به شدت امنيتي كفرسوسه – دارد، چنين دروغ شاخداري را سر هم كرده است. عامل شناسايي و ترور يك سوري بود كه بر اساس تصويري كه سازمان اطلاعات عربستان هنگام آخرين سفر حج حاج عماد از وي تهيه كرده بود، او را شناسايي و بمب را در بالشتك صندلي خودروي وي جاسازي كرد.
 
به هر حال به نظر مي‌رسد انتشار چنين تحليل‌هاي دروغي كار موساد باشد كه با زيركي خاص خود در حال قدرت‌نمايي از طريق چاپ چنين كتاب‌هايي است. بدون شك اين كتاب را نه اين دو نويسنده، بلكه خود موساد براي سندسازي و منبع سازي تهيه و تدوين آن را به اين دو نفر سپرده است.
 
در مورد ترور محمد المبحوح مسول نظامي حماس كه در دبي به شهادت رسيد نيز دروغ آشكاري وجود دارد؛ همه اسناد حكايت از دست داشتن سازمان اطلاعات قطر؛ شبكه الجزيره و يكي از خبرنگاران آن در شناسايي مكان المبحوح و انتقال آن به موساد دارد كه در گزارش ديگري به آن پرداخته خواهد شد.  
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کمال لطفی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    1- واقعيت آن است كه حاج عماد مغنيه زماني ترور شد كه از محل جشن سفارت ايران در دمشق باز مي‌گشت. سفارت ايران در بزرگراه المزه و در منطقه كفرسوسه قرار دارد؛ درست همان جايي كه ترور شد و موساد گفته كه او با همسر دوم خود بوده است. من با این قسمت از تحلیل شما مشکل دارم چون بعید میدونم تو ماه صفر و اونم تو شب شهادت حضرت رقیه ، سفارت ایران یا حاج رضوان جشنی برگزار کنن یا توش شرکت کنن
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    دوست عزیز حاج عماد روز 23 بهمن ترور شد و به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در سفارت ایران مراسمی برگزار بود که حالا اینجا نوشته شد جشن. مهم اصل ماجرا است که صهیونیست ها تلاش دارند اون رو تحریف کنند
  • ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    بمب توی ماشینش نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس