مشتريان ايران خودرو و سايپا مجددا با مشكل مواجه شدند. اين روزها به ثبت نام كنندگان خودرو تندر 90 پيامك زده مي شود تا خودرو خود را با پيشنهاد هاي خودروسازان تغيير دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق،مشتريان ايران خودرو و سايپا مجددا با مشكل مواجه شدند. اين روزها به ثبت نام كنندگان خودرو تندر 90 پيامك زده مي شود تا خودرو خود را با پيشنهادهاي خودروسازان تغيير دهند. البته گروه سايپا براي مشتريان پارس خودرو هنوز خودرویي را پيشنهاد نكرده است و این گروه تا زمان تحويل خودرويشان كه معلوم نيست چه زمان است بايد صبر كنند.

اما ايران خودرويي ها طي تماس با مشتريان تندر 90 پيشنهاد دو خودرو پارس سال و سمندال ايكس را دادند و البته يادآور شدند به دليل افزايش قيمت  خودروها تحويل داده نخواهد شد ،چرا كه قيمت هاي فعلي باعث شده خودروسازان متضرر شوند.

برخي ديگر از نمايندگي هاي ايران خودرو نيز گفته اند ؛زمان تحويل تندر 90 براي كساني كه زمان تحويل شان سه ماه پاياني سال جاري است به اوايل سال 92 موكول خواهد شد، اين امر در صورت تامين ايربگ و موافقت با افزايش قيمت تندر 90 تا مرز 30 ميليون تومان است.

خودروسازان در گفت و گو با مسولان سازمان حمايت اذعان داشتند؛ كه توليد اين خودرو با ارز آزاد صرفه اقتصادي ندارد ،لذا يا اين خودرو نبايد توليد شود يا اينكه قيمت آن واقعي شود.با اين تفاسير سازمان حمايت چاره اي جز كوتاه آمدن و افزايش قيمت ندارد.

در شرايط فعلي يكي از علل توقف عرضه تندر 90 شماره نشدن خودروها توسط مركز شماره گذاري خودرو است.اين مركز با شماره شدن خودرو هاي تك ايربگ مخالفت كرده و گفته بايد اين خودرو دو ايربگه به دست مشتريان برسد.

طبق قانون كه هيچ زمان توسط خودروسازان اجرايي نمي شود از نيمه دوم سال جاري تمام خودرو ها بايد با دو كيسه هوا توليد مي شدند؛ اما هيچكدام از خودروسازان نتوانستند چنين كاري را انجام دهند .ادله آنها در نبود كيسه هوا است ،اما به رغم اين گفته موضوعات قيمتي است كه مانع از نصب دو ايربگ شده است .

اگر قرار بود خودروها  دو ايربگه شوند با قيمت هاي فعلي سود خودروسازان كمتر مي شد ، به همين جهت اين امر براي ايران خودرو و سايپا قابليت اجرا ندارد.هر چند كه اين روزها خودروسازان هر گونه سود را نفي مي كنند و طي اين مدت اظهار داشتند كه زيان ده هستند.لذا تا اصلاح مجدد قيمت ها توسط دولت كه دير يا زود رخ مي دهد خودروسازان با استفاده از تفسير قانون  تندر 90 با يك كيسه هوا توليد كردند.

كمتر از دو ماه پيش دولت به سايپا به رغم تاكيدهاي فراوان دوباره مهلت داد تا محصولات خود را تا پايان سال حداقل با يك ايربگ مجهز كنند. اين قانون مختص به محصولات ايكس 100 بود اما ساير خودرو ها نيز تعميم داده شد و اكنون مردم هستند كه دچار مشكل شدند و نمي توانند خودرو خود را حداقل با يك ماه تاخير دريافت كنند و معلوم نيست زمان تحويل چه موقع است؟با تمام اين صحبت ها به ثبت نام كنندگان تندر 90 توصيه مي شود كه نسبت به تعويض خودرو خود اقدام نكنند چرا كه قطعا زيان خواهند كرد.طبق شنيده هاي خبر نگار ما و بر اساس تجربه سالیان گذشته مشكل شماره گذاري خودرو هاي تك ايربگ حل خواهد شد و تا پايان سال تندر90 تك ايربگ به دست متقاضيان مي رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    دیگه گندشو دارن در میارن؛ آخه تندر حول و حوش 30 میلیون می ارزه!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من نمیدونم چرا هیچکس جلوی این خودروسازها مقاومت نمی کنه؟ بابا شما که متضرر میشید چه اصراری به ادامه تولید دارین؛ واردات رو آزاد کنن تا از این وضع هم مردم راحت بشن هم حکومت. با 30 میلیون تو دنیا چه ماشینهایی که نمیشه سوار شد مثلا یه نمونه اش: هیوندای IX55 و....
  • گارگر خودروسازي ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    نفست از جاي گرم در مياد احتمالا يا كارمند دولتي يا بساز بفروش پس اينهمه شركتهاي قطعه ساز و پرسنل خودروسازي چه بايد بكنند.
  • ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اگه دائما دارید ضرر می دید پس پاداشهای میلیونی آخر سال به مدیرانتون جریانش چیه!!!! آخر سال سود ده می شید و باقی سال ضررده؟؟؟
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    (این خودروسازهای درحقیقت اشغال ساز) گندشو وقتی بیشتر در اوردند که با این همه حمایت چند دهه ساله دولتی و تعرفه های گمرکی سنگین هنوز دارند درجا میزنند این سوزشش بیشتره
  • علي ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اين چه وضعيتي ؟آخه چرا هيچ كس هيچي نميگه.بابا در اين خودروسازان رو ببنديد.
  • مهدی ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    فقط کلاهبرداری -از مردم پول میگیرن 5ماه معطل میکنن اخرش میگن تندر نداریم -خب شما برا چی ثبت ام میکنید وقتی قدرت تحویل ندارید
  • سعید ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    حتی اگه دلار رو 3000 تومان بخرم 10000 دلار میشه 30 ملیون تومان توروخدا مشرق جان با این پول چه ماشینهایی که نمیشه تو دنیا خرید مشرق جان بخاطر خدا دست این باصطلاح خودروساز را رو کن
  • hamed ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    جالبه برای دوتا ایربگ 5 میلیون تومان فکر بکنین بخوان ده یازده تا ایربگ بزارن !!!!!!! قیمت پیشنهادی 83 میلیون تومان .... البته لازم به ذکر است سود خودروساز تنها 500 هزار تومان می باشد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    ﻭﺭﻭﺩ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺁﺯﺍﺩ ﺑﺸﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪﺍﺕ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺭﻭ ﻳﮏ ﺳﻮﻡ ﻗﻴﻤﺖ ﻫﻢ ﻣﻴﺪﻫﻨﺪ و ﺳﻮﺩ ﻫﻢ ﻣﻴﮑﻨﻨﺪ ﻫﻤﻮﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺳﻤﻨﺪ ﺭﻭ ﺩﺭ ﺑﺎﮐﻮ ﻫﺸﺖ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻣﻴﺨﺮﻧﺪ و ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﻧﻮﺯﺩﻩ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ. ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺮﺩﻡ ﭼﺎﺭﻩ ﺍﯼ ﺟﺰ ﺧﺮﻳﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﯼ ﺑﺎ ﺗﮑﻨﻮﻟﻮﮊﯼ ﭘﻨﺠﺎﻩ ﺳﺎﻝ ﭘﻴﺶ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ﺧﺐ ﺍﻭﻧﻬﺎ ﻫﻢ ﻫﺮﭼﻪ ﮔﺮﻭﻧﺘﺮ ﺑﻔﺮﻭﺷﻨﺪ ﺑﻬﺘﺮﻩ ﺩﻳﮕﻪ
  • کارمند ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای کارگر خودروساز که من دستت رو می بوسم ولی خداییش درسته که بخاطر یه عده قلیل قشر زحمت کش و یه عده انگشت شمار مدیر نالایق و غیر مسئول (از نظر عدم پاسخگویی منطقی به مشتریان نه از لحاظ نداشتن پست و مقام) یه ملت فهیم و خوب و مشتی و صبور باید یه مشت لگن (لوگان 90) یا ارابه مرگ (پراید) یا دیگر ماشین های بی کیفیت رو سوار بشن. بابا ما صنعت خودروسازی رو نخواهیم کی رو باید ببینیم. خودرو واسه صادارات میسازین بسازین ولی واسه داخل رو بیخیال بشین. این چه ظلمی است در حق ملت که باید بالای حدود 20 میلیون داده و مثلا یه پژو 405 یا سمند لگن رو بخرن . که نه قیمتش منصفانه است و نه کیفیت قطعاتشون مطلوب و نه خدمات پس از فروششون مناسب و رضایتمندانه است. درشو گل بگیریند و خیال همه رو راحت کنید بابا.
  • سعید ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    مشزق تو اگه خودت هم منتفع نیستی تو این موضوع یه گزارش میدادی از ضرر و زیانی که ایران خودرو داره به کشور میزنه چه از نظر کیفیت پایین خودرو چه آلودگی هوا چه تصادفات و ... اینها ضررش بیشتر از بیکار شدن کارگرانه که دوللت میتونه واسشون کار پیدا کنه.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    هرچقدر دولت و مردم کوتاه آمدند، خودروسازها یک قدم درجهت سرکیسه کردن مشتریان جلوتر رفتند تاکی باید از این صنعت عهد باستانمان دفاع کنیم و مردم صبور ما، تاوان بی مدیریتی و بی لیاقتی برخی مدیران را بدهند
  • رضا ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    بهتره شرکت ایران خودرو که ادعای ضرردهی میکنه به چند سوال کوتاه زیر جواب بده : 1- خرید سهام بانک پارسیان توسط این شرکت و عدم فروش آن را باور کنیم یا ضرردهی را؟ 2- خودرو ملی که تا چند روز پیش از گرانی ارز شعار میدادید را باور کنیم یا ارزبری فوق العاده را؟ 3- خودکفایی در صنعت خودروسازی را باور کنیم یا وابستگی را؟....
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    همه خودروهای ایران خودرو همین وضعیت رو دارند الان من رانا ثبت نامی آبان داشتم هنوز تحویل ندادند حرامخورها
  • قلي ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    اينها خودرو ساز نيستند و در واقع مونتاژكار خودرو هاي رده دوم و سوم هستند كه بخاطر انحصار ويژه اي كه براي خود كسب كرده اند هر طوري كه دوست دارند با مردم بيچاره رفتار ميكنند .
  • قلي ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آخي .. دلم واسه اين خودرو سازهاي بيچاره سوخت . حيونكي ها ....
  • قلي ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    گل گفتي عزيز جان . توليد خودرو رقابتي بشه و انحصار آن از دست چند سرمايه دار پست كلفت خارج بشه .. مسلما هم كيفيت بالا ميره و هم قيمت ها پايين مياد .
  • احمد آقا منصف ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    خداييش گل گفتي ولي كو گوش شنوا .
  • امیر ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    دوست عزیز کارگر خودروسازی اگر واردات آزاد شود کارخانه ها و کارگران مجبور میشوند تا طوری کار کنند که کیفیت افزایش یابد
  • فردین ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای کارگر خودروساز : صنعت خودروسازی ما همگام بلکه پیشتر از خودروسازی کره شروع به کار کرد اما اوضاع این صنعت چگونه است ؟ حرفتان وقتی درست است که صنعتی سود دهی ندارد یعنی سود سالیانه 0 درصد در این صورت به دلیل اشتغال منطقی است که به کار آن صنعت ادامه داد اما وقتی این صنعت به گفته ی مسئولانش ضرر می دهد یعنی تراز مالی آن منفی است یعنی هر سال مقداری هم بدهکار می‌شود (سند این مدرک بدهی های ملیاردی خودروسازان به بانکها) و این یعنی بدهی خودروسازان را بایستی از جیب مردم پرداخت می شود . آیا عقلا کار درستی است ؟؟ و در انتها ما در مورد صنعتی صحبت می کنیم که توانایی تولید خودرو 30 سال پیش را هم ندارد به عنوان مثال پراید بله پراید هم در سال جاری تولیدش نصف گردید !!!
  • حمید ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    سلام.امیدوارم که ایجاد نارضایتی عمومی توسط خودروسازان، ایران اسلامی امروز رو شبیه حکومتهای باستانی ایران با فاصله طبقاتی فراوان نکنه که تبدیل به عراق امروزی بشیم. بنده یک تندر 90 ثبت نام کردم با تارخ تحویل دی ماه، برای جور کردن مابقی مبلغ و تحویل خودرو علاوه بر فروش تعدادی سکه و پس انداز باقیمانده از حقوقم چشم انتظار دریافت ماشین هستم.منبع در آمدی دیگر هم ندارم لذا چگونه باید تاوان بی کفایتی و بی برنامه بودن غولی خودروساز به نام پارس خودرو را متحمل بشم.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    30 میلیون میشه حدود 9000 دلار حالا یه سرچ بکن تو اینترنت ببین چه ماشینی میتونی بخری
  • amin ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    در طی‌ ۳۰ سال اخیر در هیچ سالی‌ قیمت خودرو در عرض ۱ سال ۲ برابر نشده بود باید دست مریزاد به این دولت گفت ! ! !
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    شرمنده، ارزش ریال کم شده وگرنه ارزش ماشین که بالا نرفته. این ماشین تو کشورای منطقه با حدود 14 تا 16 هزار دلار فروش میره. برو حالشو ببر که نسبت به خارج ارزونتر هم هست
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    آقای کارگر خودروساز شما باید پولت رو از جیب ما بکنی !!!! آخه قطعات پیشرفته میسازی یا کیفیت کارت خوبه
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    0 0
    شما بگو چی میشه خرید ما بریم بخریم من بهت میگم هیچی
  • رحیمی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    با سلام ، من هم به مانند بیشتر هموطنان به ناچار از محصولات ایران خودرو استفاده کرده ام ، از سال1381 به ترتیب پیکان ، آردی و، پژو 405 داشته ام و اکنون هم پژو پارس دارم که همگی آنها از گارانتی و سرویس های رایگان برخوردار بودند و صد البته همگی آنها با قطعات ولوازم بی کیفیت ساخته شده و میشوند ، لیکن هر گاه به نمایندگیهای مجاز شرکت مذکور مراجعه میکردم و میکنم با بهانه جویی های مختلف از سرویس،تعمیرات و تعویض قطعات طفره میروند .فقط به سود آوری و منافع مشروع و نامشروع خود فکر دیگری در سرشان نیست.
  • یه بابایی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    ماجرای خودروسازان، ماجرای شیر نفته، دولت هرجا که خودروسازان کم بیارن از شیر نفت مایه میزاره!!!!!!!!!!!!
  • احمد ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    اگه كشور چين هم لوازم وقطعه به اين خودرو سازها نميداد بعد مي فهميديم اين خودرو سازها اين پنجاه سال هيچي توليد نميكردند يه اير بك بهش نمدند توليدش ول شده بد بخت ما ايراني ها كه اين مدت خودرو چند برابر قيمت بي كيفيت ميخرديم به اميدي كه اخرش توليد كننده بشيم اينم از توليد حتي سمند خودرو ملي هم قطعاتش از چين مياد عجب مديراني داشته ايران خودرو وديگران . مشغول مديريت جهاني هستند
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    صنعت خودرو سازی در ایران در چه جایگاهی قرار دارد؟ 1- صنایع مادر 2- صنایع مونتاژ 3- صنایع انگل
  • ناشناس ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    مرد مومن مجبوری همه ی سرمایت رو بدی ماشین بخری؟! واقعا که جیب خالی پز عالی!
  • فريد ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    اينو خدايي خوب -خوب اومدي اما شرموندت كيه كه اين حرفها را ببينه و بشنوه!!!!!!
  • خالد خالدی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    سلام. وقتی شرکتی با طرف مقابل قراداد می بندد باید به عهدش وفا کند و در غیر این صورت تخلف کرده است. پارس خودرو تیرماه برای پارس تندر ثبت نام کرد و قرار بوده از مهر به بعد خودرو تحویل دهد. 5/13 میلیون موقع ثبت نام گرفته که قیمت پژو 405 بوده است و الان پژو 5/18 میلیون است یعنی حدود 78 درصد قیمت وقت را گرفته است و حالا تأخیر می کند. مگر مردم آلت دست خودروسازانند. نمی توانید، پیش فروش نکنید و حالا که قدم در این وادی ناتوانی گذاشته اید به عهد خود وفا کنید. آیا در این افزایشها و باز قانع نشدن چقدر سود و پاداش به هیئت مدیره خودرو سازان می رسد.با انصافها وقتی 78 درصد قیمت تندر را گرفته اید چرا بهانه سود اندکتان را می آورید. سود برای شما راستی قراداد ترکمانچای را مطالعه کرده اید. شما شده اید روس و ما قاجار 78 درصد را می خواهید به 40 درصد تبدیل کنید.
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    0 0
    صنعت خودروسازي مايه شرمندگي صنايع داخلي و علت فرار مردم از توليد داخل هستند!!! خودروسازي = دلزدگي از هر چي محصولات وطني!!!
  • رضا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    0 0
    حق دارید.گناه شما چی؟
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    کسی که پول نداره همه جوره ظلم درحقش میشه پولدارا ومقامدار ماشین خارجی سوار میشن ما فقیرا باهزار سختی پول ماشین داخلی رو جور میکنیم اونم خودروسار ازدستمون میگیره باچندماه تاخیریه ماشینه ادم کش بیکیفیت مده میفرسته توتعمیرگاهها اسیر میشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس