به گزارش مشرق، رضا مریداوی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه های تولید تبلت ایرانی در بازار با بیان اینکه این شرکت تاکنون 4 مدل تبلت 10 و7 اینچی با قابلیتهایی چون پشتیبانی از نسل های سوم و دوم ( 3G و2G) و پردازنده دو هسته ای روانه بازار داخل کرده است اظهار داشت: برای جلوگیری از ورود تبلت های بی نام و نشان چینی اقدام به تولید تبلتهای ارزان قیمت کرده ایم که یکی از مدلهای آن دارای پردازنده 800 و نمایشگر 7 اینچی بوده و از سیستم عامل آندروئید 4 پشتیبانی میکند و تا پایان امسال وارد بازار میشود.
وی با بیان اینکه براساس مطالعه سنجی صورت گرفته در بازار، تبلتهای ایرانی تا یک سال آینده بالغ بر 50 درصد مصرف بازار داخل را تامین میکنند، افزود: براساس آمارهای به دست آمده ماهانه 20 هزار دستگاه تبلت در ایران به فروش می رسد که با توجه به اینکه ماهانه 8 تا 10 هزار دستگاه تبلت ایرانی به فروش می رسد این محصول تولید داخل، 40 درصد سهم بازار تبلت را به خود اختصاص داده است.
مریداوی با بیان اینکه تبلت ارزان قیمت ایرانی با هزینه تولید 60 دلار وارد بازار میشود، گفت: تبلتهای ایرانی از نظر قیمت و کیفیت با برندها و نمونه های خارجی قابل رقابت هستند و خدمات پس از فروش این محصولات، نیز می تواند برگ برنده آن در جذب تقاضا باشد.
وی با انتقاد از تعصب خریداران ایرانی به برند و نام تجاری محصول تصریح کرد: چنانچه از نام و برند خارجی چشم پوشی کنیم به طور قطع تبلت های ایرانی تفاوتی با نمونه های خارجی ندارد و از این حیث می توانیم امیدوار باشیم تا یک سال آینده اقبال ایرانی ها به تبلتهای داخلی افزایش چشمگیری داشته باشد.
مدیرعامل این شرکت تولید کننده با تاکید براینکه امکان تولید تبلتهای ایرانی با ظرفیت 20 هزار دستگاه در ماه در کشور وجود دارد افزود: تعویض محصول در یک ماه اول و گارانتی یک ساله رایگان برای تعمیر و خدمات آنلاین 24 ساعته از جمله ویژگی های خدمات پس از فروش این محصولات به شمار می آید.
وی ایجاد 557 شغل مستقیم و یکهزار شغل غیرمستقیم را از مزایای راه اندازی خط تولید محصولات فناوری برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که ارز مرجع و مبادلاتی به محصولات دیجیتال تعلق نمی گیرد افزایش نرخ ارز در تولید تبلت تنها حدود 5 درصد تاثیر داشته است.
وی با بیان اینکه براساس مطالعه سنجی صورت گرفته در بازار، تبلتهای ایرانی تا یک سال آینده بالغ بر 50 درصد مصرف بازار داخل را تامین میکنند، افزود: براساس آمارهای به دست آمده ماهانه 20 هزار دستگاه تبلت در ایران به فروش می رسد که با توجه به اینکه ماهانه 8 تا 10 هزار دستگاه تبلت ایرانی به فروش می رسد این محصول تولید داخل، 40 درصد سهم بازار تبلت را به خود اختصاص داده است.
مریداوی با بیان اینکه تبلت ارزان قیمت ایرانی با هزینه تولید 60 دلار وارد بازار میشود، گفت: تبلتهای ایرانی از نظر قیمت و کیفیت با برندها و نمونه های خارجی قابل رقابت هستند و خدمات پس از فروش این محصولات، نیز می تواند برگ برنده آن در جذب تقاضا باشد.
وی با انتقاد از تعصب خریداران ایرانی به برند و نام تجاری محصول تصریح کرد: چنانچه از نام و برند خارجی چشم پوشی کنیم به طور قطع تبلت های ایرانی تفاوتی با نمونه های خارجی ندارد و از این حیث می توانیم امیدوار باشیم تا یک سال آینده اقبال ایرانی ها به تبلتهای داخلی افزایش چشمگیری داشته باشد.
مدیرعامل این شرکت تولید کننده با تاکید براینکه امکان تولید تبلتهای ایرانی با ظرفیت 20 هزار دستگاه در ماه در کشور وجود دارد افزود: تعویض محصول در یک ماه اول و گارانتی یک ساله رایگان برای تعمیر و خدمات آنلاین 24 ساعته از جمله ویژگی های خدمات پس از فروش این محصولات به شمار می آید.
وی ایجاد 557 شغل مستقیم و یکهزار شغل غیرمستقیم را از مزایای راه اندازی خط تولید محصولات فناوری برشمرد و تصریح کرد: از آنجایی که ارز مرجع و مبادلاتی به محصولات دیجیتال تعلق نمی گیرد افزایش نرخ ارز در تولید تبلت تنها حدود 5 درصد تاثیر داشته است.