کد خبر 184394
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

رئیس پژوهشکده مواد و فناوری‌های پیشرفته نساجی از تولید الیاف کربن برای ساخت پیل‌های سوختی خبر داد و گفت: محققان این پژوهشکده به دانش فنی تولید الیاف کربن برای لباسهای نظامی دست یافتند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر علی‌اکبر مراتی از تولید الیاف برای کاربرد در لباسهای خاص در این پژوهشکده خبر داد و افزود: در این پروژه محققان با تعیین خواص پارچه‌های الیاف مصنوعی با سطح مقطع متفاوت، الیافی را برای کاربردهای خاص تولید کردند.
 
رئیس پژوهشکده مواد و فناوری پیشرفته نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این الیاف برای تولید لباسهای نظامی به کار برده می‌شود، اظهار داشت: دانش فنی تولید این الیاف در پژوهشکده نساجی به دست آمده است.
 
وی همچنین از تولید الیاف کربن در این پژوهشکده خبر داد و یادآور شد: با امضای قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تولید الیاف کربن اقدام شد.
 
مراتی با بیان اینکه در این قرار است گرید خاصی از الیاف کربن تولید شود، خاطر نشان کرد: فاز اول این پروژه تحقیقاتی به پایان رسیده است.
 
وی با تاکید بر اینکه این الیاف دارای کاربردهای نظامی و صنعتی است، ادامه داد: از این الیاف همچنین برای ساخت پیل‌های سوختی استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس