نواب صفوی به کسروی گفت: شنبه صبح توي روزنامه‌ اطلاعات و كيهان مي‌نويسي كه من سيد احمد كسروي غلط كردم آن حرف‌ها را در آن مجله (شيعه‌گري) نوشتم و الا...

به گزارش مشرق، 27 دیماه امسال پنجاه و هفتمین سالروز شهادت جمعی از فدائیان اسلام است. جمعیتی که اولین گروه در تاریخ مبارزات ملت مسلمان ایران علیه طاغوت با هدف تشکیل حکومت اسلامی بودند.
به همین دلیل سایت مشرق سعی دارد تا در سلسله مطالبی که با همین موضوع از امروز منتشر می‌شود، به بررسی برخی مقاطع و زوایای مبارزاتی این گروه به رهبری سید مجتبی میرلوحی (نواب صفوی) بپردازد.
فدائیان اسلام اولین بار پس از ترور ناکام احمد کسروی از روزنامه نگاران و محققان منحرف آن سالها توسط شهید نواب صفوی بود که توسط برخی جوانان متدین و مبارز و انقلابی شکل گرفت و بعدها آنها توانستند تعدادی از سران حکومت پهلوی ازجمله عبدالحسین هژیر وزیر وقت دربار، حاجیعلی رزم آرا نخست و وزیر وقت و همین احمد کسروی را اعدام انقلابی کنند.
در این بخش به ماجرای احمد کسروی و نحوه به قتل رساندن او در دو مرحله توسط فدائیان اسلام خواهیم پرداخت.
اسدالله صفا از اعضای این گروه در گفتگویی به روایت ماجرای درگیری شهید نواب صفوی با احمد کسروی از زبان خود شهید می پردازد که منجر به مجروحیت او و دستگیری نواب صفوی شد؛ اقدامی که اولین جرقه را برای تشکیل گروه فدائیان اسلام زد.
اسدالله صفا می‌گوید:
احمد كسروي ابتدا، معمم بود و در‌س‌خوانده‌ی نجف. وقتي آمد در تهران و اوضاع تهران، قم و حوزه علميه را ديد، آرام آرام از لباس روحاني درآمد و سرو صورت خودش را تيغ انداخت و با كت و شلوار و كراوات رفت و آمد كرد.
 
 
احمد کسروی در ایام جوانی

ابتدا كارهاي قضاوت و وكالت و حتي چند كار دولتي هم يادم هست كه در دستگاه پهلوي گرفت.
اول خيابان فردوسي خياباني است كه در قديم به نام سوم اسفند معروف بود؛ نبش همين خيابان، ساختماني بود با چند اتاق، آنجا را گرفت و شروع به فعاليت كرد.
اول مجله‌اي به نام «بهائيگري» چاپ كرد. وقتي اين مجله را چاپ كرد، عده‌اي از متدينين بازار خوششان آمد كه اقلاً يك نفر پيدا شد كه بهائي‌ها را بكوبد و به آنها حمله كند، چون آن موقع اگر كسي مي‌خواست از اين حرف‌ها بزند، برايش دردسر درست مي‌كردند.
در اين مجله كسروي شروع كرد حمله به بهائي‌ها كه دينشان غلط است، خرافي هستند، يك دين جعلي است و ... خوب! بين يك عده بازاري و روحاني جا باز كرد.
اين مجله خوب كه جا افتاد، بعد از مدتي مجله‌اي چاپ كرد به نام «صوفيگري». بعد اين مجله هم طرفداراني بين مردم پيدا كرد ‌زيرا مردم دوست داشتند اين صوفيگري‌‌ها و درويش‌بازي‌ها جمع شود.
 
 
احمد کسروی

در اين مجله هم به عقايد و مناسك صوفي‌ها به شدت حمله مي‌كرد. اين دو مجله كه خوب در اذهان مردم جا افتاد، يك دفعه كسروي مجله‌اي چاپ كرد به نام «شيعه‌گري». اين سه مجله را كه مي‌گويم، الان هست و اسناد آن موجود است. اين مجله «شيعه‌گري» كسروي، به دست آقاي نواب مي‌افتد.
آن موقعي كه ما در زندان بوديم، با شهيد نواب، غذاي زندان را نمي‌خورديم؛ بچه‌ها از بيرون وسايل غذا را مي‌آوردند و خودمان غذا درست مي كرديم.
يك روز گوشه حياط نشسته بوديم و داشتيم به همراه شهيد نواب براي غذا برنج پاك مي‌كرديم. به مرحوم نواب گفتم: «آقا، مي‌خواهم چند چيز را از شما بپرسم، اجازه مي‌دهيد؟» گفت: «هرچه سؤال دلت مي‌خواهد بپرس.» اول چيزي كه سؤال كردم، همين بود كه شما اول كسي بوديد كه كسروي را زديد، دوست دارم اين ماجرا را برايم تعريف كنيد.
مرحوم نواب گفت كه من آن مجله «شيعه‌گري» كسروي را خدمت آيت‌الله‌العظمي حاج آقا حسين قمي بزرگ كه در زمان خود از مراجع بزرگ نجف بودند، دادم و گفتم‌: «حاج آقا! اگر كسي به اين گفته‌ها اعتقاد و باور داشته باشد، حكم آن چيست؟» حاج‌آقا گفت: «يك هفته به من وقت بده.»
حاج‌آقا مجله را برد و بعد از يك هفته داد به من و گفت: «هركس اعتقادش بر اين مطالب باشد و با آگاهي نوشته باشد، حكم قتلش بر هر فرد مسلماني واجب است.»
من اين را كه از حاج آقا شنيدم، بلند شدم و يكسره آمدم منزل آيت‌الله كاشاني. آنجا خودم را به آقاي كاشاني رساندم و گفتم كه يك چنين جرياني است و من خود آماده‌ام. تكليفم اين است كه بروم و آن (كسروي) را بزنم. آقاي كاشاني به من گفت: «فرزندم، حالا صبر كن، دست نگه دار.» حالا مرحوم آيت‌الله كاشاني چه حسابي مي‌كرد، نمی دانم.
 
 
شهید نواب در کنار آیت‌الله کاشانی

نواب گفت كه بيرون آمدم و گفتم: «خدايا كمكم كن.» به چند نفر ديگر از علما هم سر زدم. سراغ يكي ازعلما كه در خيابان ظهيرالدوله (ظهيرالاسلام فعلي) نرسيده به ميدان بهارستان، مسجدي داشت، به نام آقاي طالقاني (نه مرحوم آيت‌الله سيد محمود طالقاني) رفتم. وقتي مسايل و قضايا را گفتم به ايشان، گفت: «چه كمكي از دست من بر مي‌آيد كه به شما بكنم؟» گفتم: «من هيچ چيز از شما نمي‌خواهم. فقط يك اسلحه براي من فراهم كن.» گفت: «من يك نفر را پيدا مي‌كنم كه اين اسلحه را به تو بدهد، اما به مادرت فاطمه زهرا(س) ما را ديدي، نديدي!» گفتم: «باشد.»
اسلحه‌ را گرفتم و بستم كمرم و رفتم طرف دفتر مجله كسروي. از پله‌ها بالا رفتم. ديدم كسروي‌ آنجا نشسته است و براي تعدادي از جوانان دارد سخنراني مي‌كند. سلام كردم و نشستم. سخنراني‌اش كه تمام شد، كسروي گفت: «سيد، با من كار داري؟» گفتم: «بله» رفتيم در يك اتاقي و نشستيم.
گفتم كه يك چنين مطالبي در مجله شما چاپ شده است. گفت: بله، همين‌طور هم هست؛ اين مفاتيح هرچه درش نوشته شده است، درست نيست و اينكه پيامبر و اهل بيت‌ (نعوذبالله) مال 1400 سال پيش هستند؛ حرف‌هايشان براي آن روز خوب بود نه الان كه عصر اتم و برق، پيشرفت و... است. با همديگر مقداري صحبت كرديم.
آخر سر به من گفت: «ببين سيد! اگر وضعت از نظر اقتصادي و مالي خراب است، اگر هم بيكاري، من كار برايت درست مي‌كنم، چه مي‌خواهي؟»
گفتم: «اينهايي كه گفتي هيچ كدامش به درد من نمي‌خورد.»
گفت: «خب، پس يك چيز ديگه به تو بگويم؛ بيا نزديك.»
من را برد سر يك كمد. در كشو را باز كرد و گفت: «به جدت، دفعه ديگر بيايي مزاحم من بشوي، با اين جوابت را مي‌دهم.»
ديدم يك هفت‌تير در آن كشو است. ‌خنديدم. به من گفت: «چرا مي‌خندي؟» گفتم: «من هم اتفاقاً آمدم همين را به تو بگويم. امروز چهارشنبه است، فردا پنج‌شنبه است، جمعه هم هيچ، شنبه صبح توي روزنامه‌ اطلاعات و كيهان مي‌نويسي كه من سيد احمد كسروي غلط كردم آن حرف‌ها را در آن مجله (شيعه‌گري) نوشتم. اگر نوشتي و آن را پخش كردي كه هيچ؛ اگر نه، سروكارت با هماني است كه در آن كشو است... خداحافظ شما.»
از پله‌ها آمدم پائين و رفتم.
شنبه روزنامه‌ها را گرفتم، ديدم هيچي در آنها نيست. قبل از آن، منزلش را شناسايي كرده بودم. (نزديكي‌هاي ميدان حر فعلي كوچه خورشيد بود.) روز يكشنبه يا دوشنبه، تك و تنها رفتم كه در خانه‌اش را بزنم، ديدم در را باز كرده، دارد از خانه بيرون مي‌آيد. تا من را ديد، دستش را برد براي اسلحه؛ من هم اسلحه را از كمرم درآوردم و سه تير به طرفش شليك كردم كه افتاد.
صداي تير كه بلند شد، مردم ريختند بيرون. (آن موقع‌ها كسي باور نمي‌كرد طلبه اسلحه به دست بگيرد. اگر يك فشنگ ازت مي‌گرفتند پوست سرت را مي‌كندند.)
مردم مي‌گفتند بگيريدش. (فكر مي‌كردند كس ديگري زده است.) گفتم: «كي را بگيرند؟ من او را زدم.» مردم باور نمي‌كردند. كسروي را بردند. چند پاسبان هم من را به پاسگاهي در ميدان توپخانه بردند و من هم چند وقتي آنجا زنداني بودم.
علماي نجف‌نامه زدند به تهران، تلگراف زدند. حتي خود آيت‌الله كاشاني اعلاميه پخش كردند در بين مردم و تهديد كردند كه اگر يك مو از سر اين سيد (نواب) كم شود، دست به اقدامات جدي و اساسي خواهيم زد.
مردم و علما دستگاه را بيچاره كردند. آنقدر كه اعتراض و داد و فرياد زدند، دستگاه مجبور شد اعلام كند: «سند بياوريد تا نواب را موقتاً آزاد كنيم تا محاكمه‌شان شروع شود.»
به جدم فاطمه زهرا(س) مردم دو تا گوني سند كولشان كرده بودند عوض يك سند! براي آزادي بنده و سرانجام مردم از زندان شهرباني ما را با سلام و صلوات گذاشتند روي كولشان و با شعارهاي الله اكبر، زنده‌باد اسلام، زنده باد قرآن، در كوچه، بازار و خيابان نقل و شيريني پخش كردند،‌ گاو و گوسفند سر بريدند. كسروي را هم بردند بيمارستان، چند وقت بيمارستان بود و نمرد. بعد دوباره برگشتم نجف، علماي نجف هم بسيار استقبال گرم و خوبي از ما كردند.
بعد از این ماجرا، عده‌اي كه بعدها به جمعیت «فدائيان اسلام» مشهور شدند، دور و برما جمع شدند.
......
وقتی مواجهه نواب و کسروی در اردیبهشت 1324 نتیجه نداد و نواب به زندان افتاد، موضوع لزوم از میان برداشتن کسروی مطرح شد. عده زیادی به این فکر افتادند، ولی فدائیان اسلام در این میان آمادگی و برنامه مناسب‏تری برای اقدام داشتند. در این بین، احمد کسروی هم خود بر تحریک مخالفانش می‏افزود.
او در مراسم جشن کتاب‌سوزان با صراحت به سوزاندن قرآن اذعان و حتی به آن افتخار کرد و گفت: «چون دیدیم سرچشمه گمراهی‏ها کتاب است، این است که داستان کتاب سوزان پیش آمده‏است. جشن کتاب‌سوزان در یکم دی‌ماه است و یک دسته سوزاندن مفاتیح‌الجنان و جامع‏الدعوات و مانند اینها را دستاویز گرفته و هوچی‏گری راه انداخته‏اند. قرآن هم هر زمان که دستاویز بدآموزان و گمراه‏کنندگان گردید، باید از هر راهی قرآن را از دست آنان گرفت. گرچه نابود گردانیدن آن باشد»
(احمد کسروی دادگاه- ص13 شرکت سهامی چاپاک)
در آن زمان، براساس شکایات فراوان مردم علیه کسروی، دادگستری تهران، وی را محاکمه می‏کرد.
یک روز که او عازم جلسه دادگاه بود، فدائیان اسلام براساس طرح قبلی دست به کار شدند.
از میان داوطلبان شرکت در قتل وی، سیدحسین امامی، سیدعلی‌محمد امامی، مظفری، قوام، علی فدایی، الماسیان، رضا گنج‏بخش، صادقی، مداح، علی‌حسین لشکری، حسن لشکری (دو برادر ارتشی) برای شرکت در عملیات انتخاب شدند.
 
 
از راست: شهید سید عبدالحسین واحدی، شهید سید مجتبی نواب صفوی و سید شهید حسین امامی

روز بیستم اسفند 1324 کسروی و ده همراهش به کاخ دادگستری تهران وارد شدند که دو نفر از اعضای فدائیان اسلام (سید حسین امانی و سید‌ علی‌محمد امامی) به وی حمله کرده و با ضربات متعدد چاقو، او را از پای درآوردند
امامي وقتي كه از دادگاه بيرون آمد در حالي كه كارد خون‌آلودي در دست داشت فرياد الله اكبر سر داد و گفت: «من كسروي را كشتم. همان كسي كه قرآن مي‌سوزاند.»
این موضوع تأثیر زیادی در روحیه دیگران داشت، به گونه‏ای که مطبوعات روز بعد نوشتند: «فدائیان اسلام ده روز پس از صدور اعلامیه «دین و انتقام»، کسروی را با افتخار از پای درآوردند.»
ضاربان کسروی بازداشت شدند و این موضوع بازتاب زیادی در جامعه داشت. اکثر علما و مراجع با صدور بیانیه یا ارسال نامه به دربار یا فراهم ‏کردن تجمع مردمی، خواستار آزادی زندانیان شدند.
آیت‌الله العظمی حسین قمی (از مراجع بزرگ شیعه) از نجف به نخست وزیر (احمد قوام) تلگراف زد و خواستار آزادی سریع ضاربین شد.
ایشان حتی از قتل کسروی دفاع هم کرد و گفت: «عمل آنان مانند نماز، از ضروریات بوده و احتیاجی به فتوا نداشته؛ زیرا هر کسی به پیغمبر(ص) و ائمه(ع) جسارت و هتاکی کند، قتلش واجب و خونش هدر است.»
چند روز بعد، دادگاه تجدید ‌نظر نظامی، تحت فشار علما و افکار عمومی، حکم به برائت فدائیان اسلام داد و سید حسین امامی و سید علی‌محمد امامی را آزاد کرد.
 
 
شهید سید حسین امامی

چهار سال بعد حسین امامی، عبدالحسین هژیر (وزیر وقت دربار) را در مسجد سپهسالار در ۱۳ آبان ۱۳۲۸ به قتل رساند و خود نیز چهار روز بعد اعدام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 41
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    14 92
    عمل آنان مانند نماز، از ضروریات بوده و احتیاجی به فتوا نداشته؛ زیرا هر کسی به پیغمبر(ص) و ائمه(ع) جسارت و هتاکی کند، قتلش واجب و خونش هدر است.» ای کاش همون روزها بود الان روز عاشورا به ساحت مقدس امام حسین ع اهانت میکنند ، مردم روز 9 دی تظاهرات میلیونی میکنند و خواستار اعدام عوامل اهانت میشوند ولی آب از آب تکون نمیخوره!؟
  • hamid ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    4 48
    مشرق درود-درود- درود اجرتان با صاحب قران خیلی خیلی ممنونم بسیار روشنگرانه بود سلام ودرود خداوند بروح وروان مجاهدان فی سبیل الله بالاخص شهید نواب صفوی وهمرزمان او وشهدای فدائیان اسلام ولعنت بر کسروی معدوم وهمفکران خبیثش
  • محمد جواد ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    4 38
    خدا با سید الشهدا محشورشان کند
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    26 21
    اگر اين سبك مبارزه مورد تاييد اسلام است چرا ائمه بزرگوار به آن سفارش نكرده اند يا چرا حضرت امام (ره) اينگونه با رژيم پهلوي مبارزه نكردند؟!شيوه و منش حضرت امام بايد معيار ما باشد.
  • سید پیمان ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    5 25
    سلام ناشناس . عزیزجان گویا شما هم از امام وخط امام وعقیده ی ان بزرگوار یک حط در هزار میان مطالعه وخبر دار هستید. برای اثبات حرفم واثبات پرت بودنتان از کل امام واسلام ودستورات اسلام به یک مورد بدیهی وکاملا مشهوروجهانی توجه شمارا جلب میکنم . حال که در لفافه وبطور خیلی زیرکانه وبا کلمات خوش نقش ونگار در جهت نفی دستورات در اسلام واز مجرای مطرح نمودن فتوا وخط مشی حضرت روح الله ارواحنا له والفدا بطور ضمنی نفی عمل وخط بطلان ( البته بحساب وزعم خودتان وبا ظرفندی خاص) بربدرک واصل کردن این دست شیاطین ملعون دست زدید باید عرض کنم همین حضرت روح الله بودند که فرمان الهی خداوند سبحان را در مورد ان حرامی الوده به کفروشرک یعنی سلمان رشدی بی ریشه رابا نابود کردن وکشتنش صادر فرمودند فقط درین میان نوابی لازم است وموقعیتی که بتوان این پلید حرامی را بدرک واصل کرد .. خب ناشناس جان !!!!! مسئله حل شد ؟ روشن شدی اقا؟ چقدر خوشست که انسان در طرح کردن خویش کمی تامل وکمی هم دست مایه داشته باشد تا صورتی سرخ حاصلش نیاید !!!
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
      10 2
      پس قبول زحمت کرده پاپیش گذاشته سلمان رشدی را اعدام انقلابی فرماییدتا حجت تمام شود
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    4 21
    چرا مردم به غلط انگاشتن وا میداری ؟! هرگز شیوه امام راحل در برخورد با سلمان رشتی ها را از یاد نبریم
  • شیعه ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 20
    هر موقع شیوه مبارزه خودش را دارد .زمانی منبر زمانی سلاح وزمانی صلاح ومصلحت,امامان معصوم ,امام خمینی ره و... راه شان وشیوه شان یکی است ,ان قلت نیاورید.حجت تمام شد سلاح وخون ومرد میدان می اید. والسلام
  • رضا ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    46 6
    اقای نویسنده محترم!حداقل کتابهای کسروی را درست میخوندی بعد اینطوری تیتر میزدی کسروی هیچوقت قران را اتش نزد او با خرافات و دروغ های که به اسم دین به مردم قالب میکردند مخالف بود قبول دارم که در اینکار تفریط کرد اما مطمنم هیچوقت قران اتش نزد ، نمیدونم اینرا برای کی مینوسم میدونم که شما چاپش نمکنید!
    • ناشناس IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۸
      22 0
      دقیقا . یک مقاله دروغین . کسروی هیچ وقت قرآن را آتش نزد .
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 15
    امام خمینی هم فقیه مسلمان بودند ...و حکم کسروی هم از نظر فقه مشخص بود کما اینکه در همین متن بالا به تائید حکم از طرف فقه ها اشاره شده ... یادتان باشد حضرت امام چه حکمی درباره سلمان رشدی داد
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 14
    امام هم با سلمان رشدی همین گونه مبارزه کرد حکم دین همیشه کاملا واضح است
  • ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 7
    مگه امام خمینی(ره) حکم به ارتداد و قتل سلمان رشدی نداد؟ هر چیزی شرایط خاص خودشو میطلبه.
  • عباس ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 8
    آن کسی که نوشته اگر این سبک مبارزه مورد تایید اسلام است........ باید بگویم توقع نداریم که درک چنین مسائلی را بنمائید چون شما هم شبیه کسروی فکر می کنید
  • ایمان ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 8
    ناشناس عزیز یکی از مسائل مهم شیعه در زمان های مختلف تقیه می باشد. جایی شما یهدلیل قدرت حکومت ظالم و برای برپایی دین دست به سکوت می زنید.نمونه بارز آن در زمان امامان چهارم وپنجم وششم ما می باشد. البته در جایی هم که اسلام ضربه می خورد ،به قیام عملی دست می زنند(قیام امام حسین (ع) بر علیه حکومت یزید) شهید نواب نیز به اقتضای زمان خود برای حفظ اسلام دست به مبارزه مسلحانه زد و در این راه افرادی که به دست ایشان کشته شدند،مثل این آقا ،پرونده مشخصی داشتند.
  • ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 7
    دوست عزیز این داستان بحث مبارزه با رژیم سیاسی نبود که. یک انسان نمک به حروم به دین و مبانی دین که قرآن و معصومین باشن توهین کرده پس خونش هدره. مثل سلمان رشدی ملعون که خود امام حکم مهدور الدم بودنش رو صادر کرد. این کسروی هم عین همون. در مورد ترور های سیاسی میشه بحث کرد اما در این مورد خاص که توهین به مبانی دین هست حکم همان و نتیجه همان.
  • ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 9
    اين نص صريح دين ماست كه توهين كنندگان به قرآن و پيامبر و اهل بيت خونشان هدر است....منتهي هر زماني الزامات خاص خودش را دارد... و عاقبه للمتقين
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 3
    اقای فتوی یکم مطالعه بعد اظهار نظر درمورد مردان خدا ایا سلمان رشدی را میشناسی ؟
  • مصطفی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    5 2
    اینارو که می نویسید بعد میرید تو سر امریکا میزنید اسلان با ترور مخالفه من نمیگم لازم نبوده ولی ...ولی
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 19
    بهشت خدا ارزانی سادات بزرگوار نواب صفوی و همرزمان مجاهدش وعلمای مجاهد و بزرگوار همچون ایت الله کاشانی ایت الله قمی ولعنت بر کسروی و کسانی که راه اورا میروند
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 7
    روحشان شاد
  • عفاف نامه ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 11
    با سلام جسارت و صراحت نواب از ایمان پاک او به خداوند و تبعیت از قرآن و اهلبیت علیهم السلام سر چشمه گرفته بود
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 10
    سرنوشت کسروی معدوم و بانی فرقه ضاله بهائیت که هردو معمم بوده اند باید اینه ای شود فراروی: کدیور -ابطحی- کروبی-عبدالله نوری-خاتمی-
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 4
    اخه ایمه و امام مینی منتظر کسب تکلیف از جانب شما بودند !!! مگر فتوی قتل سلمان رشدی صادر نشده از جانب امام ؟ پس چرا معطلی و اجرایش نمیکنی ؟ !! تویی که خودت را پیرو معیار های امام میدانی ؟!!1
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 2
    برخی چیزها قوتشون به رسمی اعلام نشدنشونه
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 1
    اشتباها مثبت دادم
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 4
    یکی از اون مقالات خوبتون بود که تماما خوندمش دمتون گرم
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 4
    برادر دقت کن بقیه ی مراجع زمانشون در مورد ایشون چی گفتن. جهاد با مال و جان برعلیه مستکبران
  • سید ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 11
    درود خدا بر فداییان اسلام ، شهید نواب ویارانش ، و لعنت خدا بر کسروی و همفکرانش ....
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 3
    اولا هر زمان براساس مقتضیات و شرایط روز شیوه مبارزه خودشو می طلبه درثانی مگه خود حضرت امام نبودند که فرمان قتل سلمان رشدی را صادر و اجرای ان را بر هر مسلمانی واجب دانستند
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 6
    برای شادی روح این پاسداران حریم اسلام وقران فاتحه مع الصلوات
  • نواب ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 4
    دوست گرامي خود حضرت امام و حضرت اقا از ايشون تعريف كردن امام دقيقا يادم نيست ولي حضرت اقا درباره شهيد نواب فرمودند:درود خداوند بر جهاد تلاش در زمان ما
  • عجب ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 2
    نه دی کم از اعدام نبود
  • نظر ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    عکس هایی که میزنید بین مطالب خیلی عالی هستن
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    4 1
    به نظر من بايد با عقل و منطق در مقابل افرادي مانند كسروي ايستاد و جواب آنها را داد نشان دادن اسلحه و زور موقتا مشكل را حل ميكند و نشانه تهي بودن از منطق را ميدهد
  • سوسان ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    6 12
    این کسروی تاریخ ایرانو پر از دروغهای شاخدار کرد و یک فراماسون تمام عیار بود همونهایی که کورش عبری رو تو ایران تبلیغ میکنند مرحبا به شهید نواب که با آدمهای خودفروخته مقابله کرده
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 3
    اللهم صلی علی محمد وال محمد وعجل فرجهم والعن اعدائهم الی یوم القیامه
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    8 0
    دوست خوب من ياد بگيريم سريع به ديگران انگ نزنيم.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 3
    چی میگی تو
  • ناظر ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    11 1
    پس این مجوزیه برای اینکه هرکی به زعم خودش فردی از جامعه را با تحلیل خودش ضد انقلاب و اسلام تشخیص داد اسلحه بردارد و اورا ترور انقلابی کند حتما می دانید که طالبان و یاسلفیان و یا گروهای تروریستی که در سوریه یا عراق کشتار می کنند نیز براساس همین حکم عمل می کنند
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 12
    لعنت بر کسروی، درود بر نواب. اگرچه امروز دوباره جوانان و دانشگاهیان به تفکر کسروی علاقه نشان میدهند و اینبار دیگر نمیتوان همه را اعدام نمود. فرد قابل ترور هست و ترور او هم درست بود ولی فدائیان اسلام و حوزه ها برای اصلاح تفکر آنها و جوانان امروز چه می کنند؟
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 3
    سیدپیمان، کسروی با رشدی ملعون متفاوت بود چه اگر حرف شما درست بود مراجع و بزرگان زمان در اطلاعیه ای او را مهدور الدم می خوانندند نه اینکه سید طلبه ای به این تشخیص برسد. در مجموع بنده قتل کسروی را واجد برکات زیاد میدانم ولی این امر موافقتم با اینکه آیا اینکار از سوی مراجع در ابتدا مورد تایید بود متفاوت است
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    12 3
    شما باید راجع به اینکه کسروی یک فراماسونر بود و دنبال کوروشیزه کردن ایران بود بگویید نه اینکه به کسی که نظری میدهد توهین کنید. امروز هم جریان انحرافی همان حرفها را میزند ولی چرا شما که درود میفرستی ترور نمیکنی؟
  • ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 3
    راست میگی برای آنهایی که دوران اسلامگرایی را پایان یافته میدانند و آنرا به پایاین یافتن دوران اسب تشبیه میکنند شاخ و شانه بکش و آنها را ترور کن. بیخود بر نواب درود نفرست چون خودت داری برعکس اوون عمل میکنی
  • احسان قنبری ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    سلام ناشناس . خوب دیگه !!!!!!!
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    رضا جان دوست عزیز لطفا کتاب کشف الا اسرار امام خمینی که در رد افکار کسروی است را مطالعه بفرمایید
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 5
    عزیزم این که ترور نبود این اجرای دستور شرع بود مثل حکم اعدام سلمان رشدی است که هنوز اجرا متاسفانه اجرا نشده
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 2
    امام با عقل منطق در کتاب کشف الااسرار جواب داده حکم اعدام سلمان رشدی با چه منطقی ارائه شد؟
  • بنده خدا ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 6
    این فتنه گران حرمت سقا راشکستند/نواب کجایی؟؟؟؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 5
    اولا این کسروی جمعتها و سلمان رشدی بحث منطقی نمی کنند که جواب منطقی بخواهند اینها توهین می کنند در لباس منطق که باید جواب گرفت و گرفتن دوما حکم اسلام چه کنیم که بیان می فرمایید کسی که به پیامبر توهین (نه شبه و شک و سوال و بحث علمی دارد)حکمش اعدام است
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 2
    متن رو دقیق بخون. گفته شده که چند نفر از علمای بزرگ شیعه مهدور الدم بودن این مرتیکه رو اعلام کرده بودند.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 3
    هرچیزی جای خودش
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 3
    بابا بعضیا چرا متن رو نمی خونن بعد نظر بدن؟؟؟؟ «مرحوم نواب گفت كه من آن مجله «شيعه‌گري» كسروي را خدمت آيت‌الله‌العظمي حاج آقا حسين قمي بزرگ كه در زمان خود از مراجع بزرگ نجف بودند، دادم و گفتم‌: «حاج آقا! اگر كسي به اين گفته‌ها اعتقاد و باور داشته باشد، حكم آن چيست؟» حاج‌آقا گفت: «يك هفته به من وقت بده.» حاج‌آقا مجله را برد و بعد از يك هفته داد به من و گفت: «هركس اعتقادش بر اين مطالب باشد و با آگاهي نوشته باشد، حكم قتلش بر هر فرد مسلماني واجب است.» فتوا از مراجع داشته دیگه. چرا میگی خودسر بوده؟
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 5
    يك سوال چرا برخي از كتب مزخرف به اسم تاريخي اين ملعون كثيف هنوز چاپ ميشه و روي جلدش با افتخار عكس ملعونش رو هم ميزنن و براي اول بار هم بعد انقلاب به انتهاي فاميليش " احمد كسروي تبريزي " مي نويسند و سعي در فروش اين كتابهاي بي ارزشش در بازار تبريز دارند
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 28
    اشخاص زیادی جواب کسروی را دادند. اما او علنا بر ضد دین قیام کرده بود. آدم بی منطقی که فقط هدفش تخریب دین الهی است را باید کشت. پیامبر هم کفار را به دین خدا دعوت می کرد. اگر نمی پذیرفتند به جزیه و صلح و اگر می خواستند بجنگند با آنان می جنگید. اسلام خودش را به کسی تحمیل نمی کند اما اگر کسی بخواهد اسلام را تخریب کند و آنرا از مردم پنهان کند و مسلمانان را تحت فشار قرار دهد، اسلام باکی از نابودی او ندارد. و این نتیجه ی عمل خودشان در این دنیا است و عذابشان در آن دنیا بسیار شدید خواهد بود.
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    3 2
    یعنی اگه برای عملی مثل قتل یک انسان اگر از یکی از مراجع بتوانیم حکمی بگیریم کافی است؟
  • طلبه بسیجی ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 4
    امام زمان (عج الله)واما الحوادث الواقعه فالرجعوا فیها الی روات احادیثنا امام زمان داره میگه ازش حکم بگیر پس کافیه ثانیا همه مراجع فتواشون اعدامه دوست عزیز
  • سید صادق ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    اولا به زعم خودش نه. با فتوای مرجع تقلید ثانیا اون موقع حکومت اسلامی نبود الان اقا فرمودند فقط با شکایت قانونی پیگیری کنید اقای مغالط سوری ها رو دارند به جرم شیعه بودن میکشند یا قران اتش زدن؟
  • سید صادق ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 2
    افرین فقط فراموش نکن که کسروی رو هم باعث شد به سزای اعمالش برسه
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 0
    درسته این آدم مشکل داشته ولی مثلا کتاب تاریخ مشروطش هنوز هم تو دانشگاه ها به عنوان یه منبع مهم معرفی میشه.
  • واله ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    دوست عزیز انگار از جشن کتاب سوزی کسروی خبری نداری!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    بله کافی است
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    آقاي سيد پيمان چه خبره پياده شو با هم بريم،سلمان رشدي كجا كسروي كجا ؟! نقل به مضمون امام فرمودند كه اگر سلمان رشدي توبه هم كند حكمش تغييري نميكند ولي اينجا مرحوم نواب به طرف گفته يا بگو غلط كردم يا سرو كارت با اسلحه ست خود اين نشانگر اين است كه جرم اين دو يكي نبوده اين يك دوما مرحوم فاطميم كه مورد سوء قصد فداييان قرار گرفت مرتد بود؟به منافع انگليس خدمت ميكرد؟!
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 0
    هم فكران ديروزتان امروز حرفايي ميزنن كه كسروي نميزد خوبه ماهم به شما تهمت عضو حلقه ي انحرافي بزنيم.از خدا بترسين و خودتونو داناي كل ندونين زود برچسب نزنين
  • ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب واله شما خبر داري؟!مدركتون؟سندي چيزي آخه نميشه يكي يه چيزيو گفت پيرهن ........كنين؟!
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 1
    ديگه نشد جناب شيعه، دوازده امام معصوم ما چه در زماني كه حكومت در اختيارشون بوده و چه در زماني كه حكام سفاك اموي و عباسي خلافت رو غصب كردند كجا سفارش به چنين عملي كردن،خب يه نمونه شو بگيد تا حجتي باشه واسه همه
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    منظورت کسرویه
  • امير احمد اكبري اسبق از تبريز ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    براي من در مطالعه تاريخ مشروطه خاطرات شخصي تقي زاده بسيار بهتر از كسرويست برخورد كسروي با شيخ محمد خياباني رو هم از خاطرات خودش مطالعه فرمائيد خوب است
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 2
    گفت: «خب، پس يك چيز ديگه به تو بگويم؛ بيا نزديك.» من را برد سر يك كمد. در كشو را باز كرد و گفت: «به جدت، دفعه ديگر بيايي مزاحم من بشوي، با اين جوابت را مي‌دهم.» ديدم يك هفت‌تير در آن كشو است. ‌خنديدم. به من گفت: «چرا مي‌خندي؟» گفتم: «من هم اتفاقاً آمدم همين را به تو بگويم.اینها حرف کسروی ملعون به سید است حالیت شد؟ من که فکر نمیکنم ای بازمانده از قوم بنی اسرائیل
  • رفیق واله ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 1
    مدرک و سندش در خود کتاب های کسروی هست ! انجایی که نطق فرمودند که بخوانند و به دیگران هم بدهند ...!
  • احمد ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 4
    سلام خدا بر نواب و یارانش
  • محمد ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    2 2
    ناشناس بیسواد نادان کوروشیزه دیگر چه من دراوردی است توی غربزده یه جائی خواندی سیاست آمریکائی ها در ویتنام پس از اینکه عهده آن مردم مقاوم برنیامدند این شد که کارها را به دست خود ویتنامی ها برعلیه خودشون تمام کنند و اسمش را ( به انگلیسی ) گذاشتند ویتنامیزه کردن . حالا تو چرا پای کورش را به میان کشیدی ؟ چه دشمنی و پدرکشتگی با کوروش که در قرآن مجید بنام ذوالقرنین آمده داری ؟ او افتخار ما ایرانی ها است که 25 قرن پیش که اروپائی ها همدیگر رو می خوردند لوح حقوق بشر نوشت که امروز در سر در سازمان ملل نصب شده
  • مصطفی ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 3
    یه سوسکی بود به اسم سوسان که آنقدر بیوطن بود به بنیانگذار کشور خودش می گفت کورش عبری !!! وآنقدر بی اطلاع بود نمی دانست اولین ملتی را که یهودی ها قتل عام کردن ملت خودش بود در روز سیزده نوروز در جشن پوریم یهودی !
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 6
    بر هرکسی که منفی داده لعنت
  • یادمان نرود ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    1 1
    شیوه حضرت امام همان حکم قتل سلمان رشتی می باشد.
  • ناظر ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    0 4
    در زمان جنگ عراق و محاصره آبادان این گروه فدائیان اسلام بود که حصر آبادان را شکست وآبادان را نجات داد.
  • کیا ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 3
    ناشناس! خدا تو را هم با کسروی محشور کند
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    4 0
    مصطفی جون هر کی دوست داری یه بار نوشته خودتو بخون اگه چیزی متوجه شدی به بقیه هم توضیح بده
  • ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 3
    مقاله جالبی است برای اهل تفکر واهل حقیقت
  • ظهوري ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 3
    ياد و خاطره اسطوره هاي بزرگ جهاد و شهادت از اولين تا به امروز و تا قيام قيامت زنده و پاينده باد 0 شهيد نواب و نوابها عزت و سربلندي امروز ايران را رقم زده اند روحشان شاد و راهشان پر رهرو باد
  • ناشناس تازه به دوران رسیده ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    9 2
    به نظر من ترور افراد تحت هر عنوانی محکوم است. حتی خدا نیز به انسان ها امکان توبه را داده است. فدائیان اسلام در خیلی موارد افراط نمودند. در ضمن کسروی اهل دست به اسلحه بردن نبوده است. منابع این مطلب ضعیف بوده است.
  • كساني كه اون كتاب رو نخوندند ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    4 0
    بهتره اول كتاب شيعه گري را از اينترنت دانلود كني و بخوني و بعد قضاوت كني . نميشه به استناد اين پست كسي رو به جهنم يا بهشت فرستاد.
  • مهدي ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    34 1
    با سلام ، ترور ، طبق نص صريح قرآن و كلام اهل بيت عليهم السلام ، حرام است و هيچ مساله اي نمي تواند ترور را توجيه و حلال كند . چرا ؟ برايتان از تاريخ اهل بيت عليهم السلام مثالي مي آورم كه بايد يك مسلمان خيلي بي انصاف باشد كه آن را نپذيرد : بالاتر از وجود مبارك امام حسين (ع) و اهل بيت گراميشان تا آخر تاريخ آيا كسي را داريم ؟ مسلم ابن عقيل در خانه ي هاني ابن عروه حاضر نشد از دستور اسلام روي برگرداند و ابن زياد (حاكم كوفه) را ترور كند ، چون مي فرمود از مولا علي (ع) شنيده است كه ترور در اسلام حرام است . خوب دقت فرماييد ، اگر مسلم ابن عقيل ، ابن زياد را آنجا ترور مي كرد به ظاهر هم خودش زنده مي ماند هم امام حسين و اهل بيت گراميشان و اصلا واقعه كربلا رخ نمي داد . ولي مسلم ابن عقيل با اين كارش هم نام خودش ، هم امام حسين و اهل بيتش و از همه مهمتر اسلام را تا ابد زنده نگاه داشت ، اين از اثرات عمل به احكام اسلام است ولي متاسفانه عده اي كج فهم ، به اسم اسلام ، اعمالي را مرتكب مي شوند و نام آنها را هم شهيد مي گذارند و تصور مي كنند كه حتي از امامان معصوم (ع) هم نعوذ باالله بيشتر مي فهمند . خدايا خودت هدايتمان فرما . امين .
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 7
    اخه نفهم وکج فهم تو حالیته چی میگی یکم نظرات بالارا بخوان بد حرف مفت بزن هرچند که نرود میخ اهنی برسنگ لعنت خدا بر کسروی و سلمان رشدی و کشیش قرانسوز امریکائی وتایید کنندگانشان
  • مهدي ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    2 1
    با سلام ، ترور ، طبق نص صريح قرآن و كلام اهل بيت عليهم السلام ، حرام است و هيچ مساله اي نمي تواند ترور را توجيه و حلال كند . چرا ؟ برايتان از تاريخ اهل بيت عليهم السلام مثالي مي آورم كه بايد يك مسلمان خيلي بي انصاف باشد كه آن را نپذيرد : بالاتر از وجود مبارك امام حسين (ع) و اهل بيت گراميشان تا آخر تاريخ آيا كسي را داريم ؟ مسلم ابن عقيل در خانه ي هاني ابن عروه حاضر نشد از دستور اسلام روي برگرداند و ابن زياد (حاكم كوفه) را ترور كند ، چون مي فرمود از مولا علي (ع) شنيده است كه ترور در اسلام حرام است . خوب دقت فرماييد ، اگر مسلم ابن عقيل ، ابن زياد را آنجا ترور مي كرد به ظاهر هم خودش زنده مي ماند هم امام حسين و اهل بيت گراميشان و اصلا واقعه كربلا رخ نمي داد . ولي مسلم ابن عقيل با اين كارش هم نام خودش ، هم امام حسين و اهل بيتش و از همه مهمتر اسلام را تا ابد زنده نگاه داشت ، اين از اثرات عمل به احكام اسلام است ولي متاسفانه عده اي كج فهم ، به اسم اسلام ، اعمالي را مرتكب مي شوند و نام آنها را هم شهيد مي گذارند و تصور مي كنند كه حتي از امامان معصوم (ع) هم نعوذ باالله بيشتر مي فهمند . خدايا خودت هدايتمان فرما . امين .
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 6
    وای خدا از دست اینجور آدما باید سرمونو بکوبیم تو تیزی ستون. اونی که مثال زدی به دلیل یک اصل اخلاقی بود و اونم اینکه این زیاد میهمان آن خانه بود و به نوعی در امان صاحب خانه. مسلم او را نکشت چون این حرمت باید حفظ می شد تا خیانت در امان دادن نباشه. من متاسفم که امثال این اقا با این مثال ها چنین نتیجه گیری های ابلهانه ای می کنن. شما بیشتر می فهمی یا علمای اعلام و بزرگان شیعه که حکم در ارتداد و قتل برخی افراد از جمله این کسروی کثیف دادن یا امام که حکم درباره سلمان رشدی داد؟ ما ترجیح میدیم برداشت این علما از دین رو قبول کنیم تا برداشت کودکانه امثال شما را.
  • ياسر ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 9
    حكم حضرت امام(ره) كاملا درست است ولي دقيقا حكم حضرت امام ضد ترور است . امام خميني در اين حكم دقيقا نشان داده اند كه هدفشان ترور فيزيكي سلمان رشدي نبوده كه اگر هدف اين بود كه اين ملعون به صورت فيزيكي كشته شود ، به سربازان گمنام امام زمان(عج) ماموريت داده مي شد كه همانند بختيار و ديگر افراد ، سلمان رشدي را هم بكشند . بلكه دقيقا هدف حضرت امام از اين كار اولا اين بود كه گناه سلمان رشدي را براي تمام مردم دنيا و افكار عمومي روشن كردند ، ثانيا حكم اين گناه را براي تمام مردم دنيا و افكار عمومي اعلام كردند . با اينكار ديگر هيچ كسي در هيچ جاي دنيا نمي تواند به اينكار ترور بگويد و مسلمانان را متهم به تروريست بودن بگرداند چرا كه هم تفهيم اتهام و گناه صورت گرفته و هم حكم قانوني و رسا و عتني آن اعلام همگاني شده است ، بنا بر اين اگرچه وجود منحوس سلمان رشدي تا به امروز از نظر جسماني و فيزيكي زنده است ولي او از ترس روزي صدبار ميميرد و زنده مي شود و اين همان تاثير حكم آسماني حضرت امام(ره) است كه دقيقا مبتني بر احكام اسلام بود ، در غير اين صورت به فرض محال اگر حضرت امام مخفيانه دستور ترور و كشتن سلمان رشدي را داده بودند و همان موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) او را به قتل مي رساندند ، فقط وجود يك سگ كثيف از روزگار حذف مي شد و ديگر بار فرهنگي و روشنگري براي افكار عمومي نداشت و چه بسا افكار عمومي به خاطر جهلشان ، حق را هم ممكن بود به جنازه ي سلمان رشدي بدهند و بگويند اسلام دين ترور و خشونت است . بنا براين بايد كمي به عمق اسلام وارد شويم تا فلسفه ي احكام اسلام و فتاواي علماي واقعي را بهتر متوجه شويم و فرق بين ترور و اعدام انقلابي را درك كنيم . ترور در اسلام حرام است و هيچ فقيه بزرگوار مسلط به احكام اسلام هم تا كنون حكم به ترور ناجوانمردانه هيچ انساني را صادر نكرده است . فذاييان اسلام هم قبل از اينكه از اقاي ميلاني حكم بگيرند خدمت حضرت امام رفته بودند ولي حضرت امام به آنه حكم نداده بودند . خدايا هدايتمان فرما . امين
  • سوسان ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 6
    پس اطلاع نداری که لاویان هخامنشی از کجا اومدند و سبط شمعون و لاوی این کورش یهودی رو با کشتار در بابل و آیباتان به تاج و تخت نشوندند و نصف جمعیت ایران توسط لاویان هخامنشی قتل عام شد
  • مهدي ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    6 3
    با سلام ، ترور ، طبق نص صريح قرآن و كلام اهل بيت عليهم السلام ، حرام است و هيچ مساله اي نمي تواند ترور را توجيه و حلال كند . چرا ؟ برايتان از تاريخ اهل بيت عليهم السلام مثالي مي آورم كه بايد يك مسلمان خيلي بي انصاف باشد كه آن را نپذيرد : بالاتر از وجود مبارك امام حسين (ع) و اهل بيت گراميشان تا آخر تاريخ آيا كسي را داريم ؟ مسلم ابن عقيل در خانه ي هاني ابن عروه حاضر نشد از دستور اسلام روي برگرداند و ابن زياد (حاكم كوفه) را ترور كند ، چون مي فرمود از مولا علي (ع) شنيده است كه ترور در اسلام حرام است . خوب دقت فرماييد ، اگر مسلم ابن عقيل ، ابن زياد را آنجا ترور مي كرد به ظاهر هم خودش زنده مي ماند هم امام حسين و اهل بيت گراميشان و اصلا واقعه كربلا رخ نمي داد . ولي مسلم ابن عقيل با اين كارش هم نام خودش ، هم امام حسين و اهل بيتش و از همه مهمتر اسلام را تا ابد زنده نگاه داشت ، اين از اثرات عمل به احكام اسلام است ولي متاسفانه عده اي كج فهم ، به اسم اسلام ، اعمالي را مرتكب مي شوند و نام آنها را هم شهيد مي گذارند و تصور مي كنند كه حتي از امامان معصوم (ع) هم نعوذ باالله بيشتر مي فهمند . خدايا خودت هدايتمان فرما . امين .
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 2
    سید پیمان جان خدا حفظت کنه
  • ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    27 1
    چه جالب شما به کشتن انسان ها افتخار می کنید!!!
  • کاضم ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    7 3
    درود بر روشنفکر مرگ بر مرتجع.......
  • تونی تهرانی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    2 5
    دوستان خوبم وقتی عثمان را می خواستند ترور کنند حضرت علی علیه السلام دو فرزندش را بر در خانه عثمان گماشت تا خلیفه کشی رسم نشود ودیدیم که چه شداگر کشتی می کشند
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    2 1
    شکست حصر آبادان را غيور مردان ارتش و سپاه رقم زدند
  • ایولا ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    2 2
    ایولا
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
    0 3
    حکم قتل را فقط حاکم شرع می تواند صادر کند و هر کس سرخود امکان این تشخیص زا ندارد.
  • منتظر روز انتقام از شهدای کربلا ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    1 15
    مرگ بر شاه و کوروش و... درود بر نواب وشهدای انقلاب نواب مارا شفاعت کن ای جان بر کف ای مجاهد ای شهید وای بر شما اگر ندا از رهبر یا علمای شیعه مبنی بر کشتن افراد کور دلی مثل شما که از احمد کسروی حمایت میکنند برسه. انروز اتقام خونهای کربلا را خواهیم گرفت.
  • علی عباس پریشان سبزواری فرزند قاسم علی عضو گروه حزب الله مشهد ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    2 9
    ما پیرو خط رهبریم وتا زنده ایم لحظه ای رهبری و مراجع اسلام را تنها نخواهیم گذاشت ما اماده جانفشانی هستیم تا در سخت ترین لحظات مانند شهید نواب صفوی عزیز تر از جان که جانفشانی کرد ومانند مولایمان امام علی (ع) که بدون ترس و بخاطر اسلام در بستر پیامبر خوابید هر لحظه که رهبری یا علمای تشیع ندا دهد جانفشانی میکنیم و نمیگذاریم افراد نادان وبی دینی مثل کسروی ها خدشه ای بر نظام و ولایت ورهبری وارد کنند. لطفا کسی درباره اعدام انقلابی کسروی مرتد بی دین پیام بی ادبانه نگذارن که خیلی خونم بجوش میاد. اگه جرات داری اسم و آدرس بده تا حضورت شرف یاب بشم و جوابتا بدم.
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    15 2
    لطفاکسی به کورش بزرگ توهین نکنه چراکه اون بزرگ مرد درتمام جهان مورد احترامه خیلی زشته ماکه ایرانی هستیم سخنان سبک بگیم
  • محمد ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    3 8
    ما هرکه ضد دین وانقلاب اسلامی برخاست را فرومینشانیم.زیرا این انقلاب پایه های اسلام را قوی میکند.
  • ناشناس ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    3 2
    در این مورد باید عرض کنم که منابع بسیار ضعیفه.چون فقط نقل قول از جناب نواب بوده..من شما رو به نکته ظریفی حواله میدم.ببینید ابتدا اقای نواب مجله رو نزد اقای قمی میبره.اقای قمی یک هفته وقت میخواد تا حکم کسروی رو به نواب بگه.تا اینجا درست؟بعد از یک هفته اقای قمی که از مراجع عظام بوده به نواب صفوی میگه که حکم کسی که به این نوشته ها اعتقاد داره اعدامه.اینم درست؟خوب بعدش اقایه نواب صفوی میرن برای تهیه اسلحه که در اخر موفق میشن که اسلحه ای دست و پا کنن برای کشتن کسروی.اما نکته اصلی اینجاست که وقتی نواب اسلحه تهیه کرده یعنی اینکه میخواد کسروی رو بکشه از اینجا ضد و نقیض اشکاری وجود داره.اقای نواب با تهیه اسلحه تصمیم میگیره تحت هر شرایطی کسروی رو ترور کنه ولی ایشان یعنی اقای نواب میگه که بعد از تهیه اسلحه رفته دفتر کسروی و گفته فردا تو روزنامه بنویس که غلط کردم وگرنه سروکارت با تفنگه.حال سوال اینجاست کسی که با اسلحه میره برای کشتن میره نه تهدید کردن اگه اقای نواب قصد کشتن کسروی در بار اول در دفتر روزنامه رو نداشته چرا با تفنگ رفته؟اومدیم و کسروی فردا در روزنامه ها مینوشت که اقایان من غلط کردم بعدش اونوقت تکلیف چی بود؟این روایت دارای ضعفه و ضعفشم اینه که راوی این ماجرا کسی است که ترور رو انجام داده.ببینید من با اینجایه قضیه که اقای نواب اسلحه داشته و به دفتر کسروی رفته و کسروی رو نکشته و فقط تهدید کرده و به کسروی امان داده تا فردا روز در روزنامه بنویسد که من کسروی غلط کردم مشکل دارم.چون کسی که قصد امان دادن و تهدید و قصد هدایت به راه راست برای کسی را دارد با اسلحه نمیرود.کسی با اسلحه میرود که در هر صورت قصد کشتن دارد.در اخر بگویم البته که هیچ کسی حق ندارد به مقدسات مردم و مسلمین توهین نماید.با تشکر
  • ناشناس ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
    8 2
    در این مورد باید عرض کنم که منابع بسیار ضعیفه.چون فقط نقل قول از جناب نواب بوده..من شما رو به نکته ظریفی حواله میدم.ببینید ابتدا اقای نواب مجله رو نزد اقای قمی میبره.اقای قمی یک هفته وقت میخواد تا حکم کسروی رو به نواب بگه.تا اینجا درست؟بعد از یک هفته اقای قمی که از مراجع عظام بوده به نواب صفوی میگه که حکم کسی که به این نوشته ها اعتقاد داره اعدامه.اینم درست؟خوب بعدش اقایه نواب صفوی میرن برای تهیه اسلحه که در اخر موفق میشن که اسلحه ای دست و پا کنن برای کشتن کسروی.اما نکته اصلی اینجاست که وقتی نواب اسلحه تهیه کرده یعنی اینکه میخواد کسروی رو بکشه از اینجا ضد و نقیض اشکاری وجود داره.اقای نواب با تهیه اسلحه تصمیم میگیره تحت هر شرایطی کسروی رو ترور کنه ولی ایشان یعنی اقای نواب میگه که بعد از تهیه اسلحه رفته دفتر کسروی و گفته فردا تو روزنامه بنویس که غلط کردم وگرنه سروکارت با تفنگه.حال سوال اینجاست کسی که با اسلحه میره برای کشتن میره نه تهدید کردن اگه اقای نواب قصد کشتن کسروی در بار اول در دفتر روزنامه رو نداشته چرا با تفنگ رفته؟اومدیم و کسروی فردا در روزنامه ها مینوشت که اقایان من غلط کردم بعدش اونوقت تکلیف چی بود؟این روایت دارای ضعفه و ضعفشم اینه که راوی این ماجرا کسی است که ترور رو انجام داده.ببینید من با اینجایه قضیه که اقای نواب اسلحه داشته و به دفتر کسروی رفته و کسروی رو نکشته و فقط تهدید کرده و به کسروی امان داده تا فردا روز در روزنامه بنویسد که من کسروی غلط کردم مشکل دارم.چون کسی که قصد امان دادن و تهدید و قصد هدایت به راه راست برای کسی را دارد با اسلحه نمیرود.کسی با اسلحه میرود که در هر صورت قصد کشتن دارد.در اخر بگویم البته که هیچ کسی حق ندارد به مقدسات مردم و مسلمین توهین نماید.با تشکر
  • مرد US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۶
    10 2
    پناه میبرم به خدا از ملتی که به اعماق تاریخ برگشته اند. تعصب کور و افراط گری.
  • سعید IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    1 3
    روحشان شاد اللخصوص شهید نواب صفوی
  • مهدی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 2
    بسیار عالی بود
  • مهدی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
    1 1
    سلام خدا بر شهدای گروه فدائیان اسلام که در راه ایجاد حکومت اسلامی شهید شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس