کد خبر 183486
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱

اربعین حسینی(ع) از راه رسید و هزاران عاشق و مشتاق امام حسین(ع) با پای پیاده در قالب کاروان‌های مختلف امروز خود را به کربلا رساندند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، اربعین حسینی(ع) دوباره از راه رسید و امروز هزاران تن از عاشقان اباعبدالله با پای پیاده جهت عزاداری خود را به کربلا رساندند. مسیر 100 کیلومتری نجف تا کربلا جاده‌ای بود که امسال هم مانند سال گذشته میزبان زائران پیاده‌ای بود که از گوشه گوشه کشورهایی همچون عراق، ایران، سوریه و ... خود را به کربلا رساندند تا امروز میهمان امام حسین(ع) باشند و در اربعین حسینی(ع) در صحن و سرای سید و سالار شهیدان عزاداری کنند.

سال 1381 بود که حکومت صدام سقوط کرد و مردم شیعه عراق و سایر کشورها دوباره همچون گذشته همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) مسیر نجف تا کربلا را مانند جابربن عبدالله انصاری که اولین زائر پیاده بارگاه امام حسین(ع) بود را پیاده طی می‌کنند.

 

بارش باران هم جلودار زائران نبود

در روزهای اخیر که به جمعیت زائران پیاده امام حسین(ع) در مسیر نجف تا کربلا افزوده می‌شد خداوند با نزول بارش باران، زائران را همراهی کرد و مردم زیر بارش باران به سمت کربلا در حرکت بودند و این نعمت الهی هم جلودار آنها نشد. زائرانی که فقط به عشق ارباب خود مسیر 100کیلومتری را با پای پیاده طی کردند و امروز به کربلا رسیدند.

 

پذیرایی از زائران پیاده امام حسین(ع)

در جاده عشق نیز کسانی بودند که با برپا کردن موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی از زائران پیاده پذیرایی می‌کردند. بسیاری از ایستگاه‌های صلواتی همانند سال‌های گذشته توسط مردم ایران راه‌اندازی شده است. ارائه غذای گرم، چای، خرما و ... از جمله مواد غذایی است که در بین راه توسط خیرین از زائران و عاشقان امام حسین(ع) پذیرایی شد.

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در این باره به خبرنگار جامعه فارس می‌گوید: امسال تعداد 6 دستگاه آب شیرین‌کن در مسیرهای ورودی به شهر کربلا نصب شده است که آب شرب تصفیه شده در بسته‌بندی به زائران می‌دهد.

وی اضافه می‌کند: در این ایام با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موکبی آماده شده است که به زائران پیاده امام حسین(ع) خدمات پذیرایی ارائه می‌دهد.

اعزام بیش از 100 هزار زائر ایرانی به کربلا

در ایام اربعین حسینی(ع) زائران ایرانی هم همپای مردم کشور عراق به صورت پیاده از نجف به سمت کربلا با پای پیاده حرکت کردند.

مهدی اخوان مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در این باره می‌گوید: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی در مرزهای غربی ایران مردم به صورت خودجوش ایستگاه‌های صلواتی، موکب‌ها و حسینیه‌ها را راه‌اندازی کرده‌اند و از زائران پیاده امام حسین (ع) پذیرایی می‌کنند.

وی می‌افزاید: تاکنون بیش از 100 هزار زائر ایرانی از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه، خارج شده‌اند که از این مجموع 20 درصد به صورت هوایی و 80 درصد به صورت زمینی به کربلا سفر کرده‌اند.

 

اربعین امسال هم میزبان عاشقانی است که با پای پیاده مسیرهای طولانی را برای عزاداری در جوار امام عشق را با همه مشقات پیمودند و خود را به کربلا رساندند. صحبت‌های زیادی دارند که جای شنیدن دارد اما شاید دعا برای فرج امام زمان(عج) یکی از حرف‌های مشترک همه آنها باشد. با این حال حرکت کاروان‌های پیاده در ایام اربعین که از قرن‌ها قبل آغاز شده تا سال‌های سال ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رسول ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    1 0
    ارباب بیکفنم ما را هم بخواه.به فدای تربتت.
  • رسول ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    1 0
    ارباب بیکفنم ما را هم بخواه.به فدای تربتت.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    1 0
    یا امام حسین چندساله که دکترها جوابم کردند. دستم به دامنت.
  • معصومه ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 0
    لبیک با ابا عبدالله الحسین
  • فاطمه انگوتی ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    1 0
    اقا جان قسمت میدم به رقیه سه سالت برای ی بارم ک شده منو ببرکربلا پیاده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس