آیت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی، از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره)، شب گذشته در سن 75 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، آیت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی، که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) بودند شب گذشته در سن 75 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.
 
وی همچنین مدرس حوزه‌ها‌ی علمیهٔ تهران (مانند مدرسه مروی) و عضو مجمع فضلای مجدّ و مستعدّ امّ‌‏القرای انقلاب اسلامی بود.
 

آیت الله مجتبی تهرانی در سال 1316 ه.ش در خانواده‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم آیت‏الله میرزا عبدالعلی تهرانی،از شاگردان مرحوم حاج‌شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فقیهی مجاهد و عارفی سترگ بود که در زمان تاریک حکومت پهلوی اوّل، با همراهی و رفاقت مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ، به اقامة جماعت در مسجد جامع بازار تهران مشغول بود و در امر تربیت نفوس مستعدّ و راهنمایی سالکان الی‏الله‏تعالی اهتمام ویژه داشت.
 
وی طبق رسم تمامی خاندان‌های علم و معرفت، تحصیل در علوم دینی و اشتغال به علوم حوزوی را از دوران کودکی آغاز نمود و در امر تحصیل علوم، جدّیت فوق‌العاده‌ای داشت. ایشان با هدایت و ارشاد والد بزرگوار خود، برای مدّت چهار سال به مشهد مقدّس مهاجرت کرد و در سایه الطاف حضرت علی‌بن‏موسی الرّضا(ع)مشغول به گذراندن سطح گردید و از محضر اساتید برجسته‌ای چون ادیب نیشابوری بهره برد. سپس به قم مهاجرت کرد تا در حوزه نوپای آن دیار، که به تازگی تمامی اهل علمِ جهان تشیّع را به‌سوی خود جذب می‌کرد، حضور یابد و سطوح عالی دروس حوزوی را نیز به اتمام برساند.
 
این عالم وارسته با جدّیت و پشتکار بسیار، دروس سطح را به‏سرعت تمام کرد و در سنین نوجوانی به محضر علمی بزرگانی چون امام خمینی، مرحوم آیت‌الله‏العظمی بروجردی،آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی و مرحوم علّامه طباطبایی راه یافت. در جدّیت و پشتکار معظّم‌له همین نکته کافی است که به فرمودة خودشان، در زمانی که مشغول به دروس سطح بودند، دو مرتبه تمام وسائل‌الشیعه را مطالعه کردند تا برای شرکت در درس خارج آماده شوند. ایشان با نبوغ و پشتکاری که از خود نشان دادند، در جوانی به درجة رفیع اجتهاد رسیده و به‌زودی توانستند از نزدیکان و خصّیصین حضرت امام قرار گیرند. مقبولیّت علمی ایشان نزد استاد خویش، به‌اندازه‌ای بود که حضرت امام به طلبة خوش‌فکر و جوان خود اجازه داد تا تقریرات و نوشته‌جات درس بیعشان را جمع‌آوری کرده و به صورت یک اثر مستقل منتشر نماید. ایشان در همین ایّام، کتاب مکاسب محرّمة حضرت امام، همچنین دوجلد رسائل اصولی ایشان را تنظیم و منتشر کردند.
 
با آنکه هنوز مدّت زیادی از استفاضة این طلبه فاضل و جوان از محضر زعیم عالم تشیّع، حضرت آیت‌الله‏العظمی بروجردی نگذشته بود، این مرجع کم‌نظیر رحلت کرد و بار هدایت امّت را به ‌دوش خلف صالح خویش چون حضرت امام خمینی(ره) نهاد. حال که امر خطیر مرجعیّت متوجّه حضرت امام شده بود، ایشان شاگرد فاضل خود، یعنی حاج‌آقا مجتبی تهرانی را مأمور به جمع‌آوری فتاوا و تنظیم اوّلین نسخه از رسالة عملیه و مناسک حجّ خویش گردانید که در همان ایّام به چاپ رسید و در دست‌رس مقّلدان قرارگرفت. حضرت استاد برای انجام این امر مهم، ضمن بهره‏گیری از دست‌نوشته‌های متعدّد استاد خویش، با ایشان هم‌بحث شد و رساله‌ای دقیق و علمی آماده کرد که بعدها جزو دقیق‌ترین رساله‌های منسوب به امام خمینی مطرح گردید. همة این امور در زمانی اتّفاق افتاد که هنوز کمتر از بیست و پنج سال از عمر شریف حضرت استاد می‌گذشت.
 
ایشان علاوه بر یادگیری فقه و اصول در محضر استاد بی‌بدیل خود، چندین سال نیز از مشرب اخلاقی و عرفانی آن عارف کامل و عالم ربّانی سیراب گردید و با دیدگاه‏های اجتماعی و سیاسی امام امّت به‌خوبی آشنا شد. این استضائه از خورشید حیات‌بخش امام و دیگر اولیای الهی ادامه داشت تا آنکه جرقّه‌های بیداری اسلامیِ ملّت ایران زده شد و امام خمینی از کشور تبعید گردید. بعد از این واقعة دردناک، حضرت آیت‌الله تهرانی نیز سه سال بعد، به نجف رفت تا هم سیر معنوی خود را در سایة فیوضات امیر‌المؤمنین(ع) و دیگر ائمة هدی تکمیل نماید و هم از تربیت استاد خویش بی‌بهره نماند. امّا این معیّت زیاد طول نکشید و حضرت امام به ایشان امر کردند که به ایران برگشته و در تهران حضور داشته باشند. لذا ایشان در سال 1349 به زادگاه خود بازگشت و به کارهای مهم و برزمین مانده مشغول گردید.
 
حضرت استاد از زمان بازگشت به تهران، تا پیروزی انقلاب شکوهمند امامت و ولایت در ایران، ضمن اقامة جماعت در مسجد جامع بازار، تدریس سطوح عالی خود را در مدارس علمیة تهران آغاز کردند و تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به‌دست گرفتند. از جلسات بسیار محرمانه با برخی انقلابیون فعّال گرفته تا جلسات عمومی اخلاق که در برخی مقاطع زمانی به‌دلیل ممانعت حکومت جور، تعطیل می‌شد، همچنین حضور در بازار تهران و هدایت و رهبری مردم کوچه و بازار، از اهمّ فعّالیت‌های معظّم‌له پیش از انقلاب بود.
 
حضور عادّی آیت الله تهرانی در تهران و فعالیّت‌های مخفی ایشان در راهنمایی و رهبری مجاهدان انقلابی، آن‌قدر مفید و مؤثّر بود هنوز هم برکات آن در میان اهالی تهران، باقی و جاری است، که بعد از مدّت‏ها سرّ تأکیدهای حضرت امام مبنی بر مراجعت ایشان به تهران را روشن ساخت. عنایت ویژة حضرت امام به تهران موجب گردید که حضرت استاد، تا امروز در عاصمة‌جهان تشیّع بماند و نعمتی بی‌بدیل برای اهل این دیار باشد.
 
 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز ولایت و زعامت حضرت روح‏الله، همچنین با توجّه به سوابق درخشان و مراودات حضرت استاد با امام امّت، انتظار می‌رفت که ایشان یکی از مسؤولین نظام اسلامی شده و گوشه‌ای از بار این انقلاب را به دوش بکشند. امّا بنا به فرمودة خودشان، ایشان با دعا به درگاه خدای متعال و توسّل به حضرات معصومین، خود را از قبول مسؤولیت‌های آشکار کنار کشیدند و با حضور در صحنة نیروسازی برای انقلاب، همچنان به‏ صورت گمنام و مؤثّر به تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.
 
 لذا جلسات درس خارج ایشان مملوّ از طلّاب سطوح عالی بود که برای انجام وظیفه به تهران آمده بودند و از فضای علمی قم فاصله داشتند. این جلسات آن‌قدر مفید و کم‌نظیر بود که بسیاری از فضلا را به خود جذب کرد و حسرت دوری از فضای علمی قم را به رضایت و شکرگزاری شرکت در این جلسات علمی تبدیل نمود.
 
 از طرفی دیگر، جلسات عمومی اخلاق و معارف اسلامی که قبل از انقلاب نیز برپا بود و از سال 1356 به‏طور منظّم و هفتگی دائر می‌گردید، مأمن بی‌نظیری برای بسیجیان مخلص حضرت روح‌الله و سکّوی پرشی برای دلدادگان و حیات‌یافتگان انقلاب اسلامی بود که تازه از زیر یوق جهالت ستم‌شاهی رهایی یافته و به نور حکومت الهی منوّر گشته بودند و بی‌صبرانه و مشتاقانه به‌دنبال معارف عمیق اسلام بودند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    رحمه الله علیه
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدایش بیامرزد وخوشبحالش
  • عرشيا ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انا لله و انا عليه راجعون. انشا الله با نبي اكرم و ائمه بزرگوار محشور شود.
  • مصطفی ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    یوم علی آل الرسول عظیم. خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    یا حسین ....
  • مهدی ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    روح مان به یادش شاد
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتشون کنه انشاا.. با حضرت علی ع محشور بشن و شفاعت ما هم بکنن
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    روحش شاد
  • کريم ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    ايشان يکي از شاگردان امام خميني(ره)، وفادارترين ها به انقلاب اسلامي و بزرگترين حاميان ولايت بود. روحش شاد.
  • کريم ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    ايشان يکي از شاگردان امام خميني(ره)، وفادارترين ها به انقلاب اسلامي و بزرگترين حاميان ولايت بود. روحش شاد.
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انالله و انا الیه راجعون قال رسول الله (ص) اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء وقتی عالمی فقیه، فوت كند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود كه هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    آيت الله بهجت و مجتهدي و حق شناس رفتن حالا هم ايشون واي بر ما
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انا لله وانا الیه راجعون
  • مصطفی ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انشاالله شافی ما در روز جزا باشند
  • افسون ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    ثلمه ای دبگر بر جهان تشبع/انا لله و انا الیه راجعون/مهمان خوان بیکران ابی عبدالله ان شا الله/با ذکر فاتحه و صلوات
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء. وقتی عالمی فقیه، فوت كند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود كه هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را
  • یاعلی ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتشون کنه چه زمان خوبی!!!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    مهمان اباعبدالله باشند ان شاالله علمای دین ستون های اسلام هستند، کاش یکی از علائم ظهور رحلت علمای دین نبود.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدایش بیامرزد
  • مهدی ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    رحمت الله علیه وزنه ای بودند برای جلوگیری عذاب تهران
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خداوند رحمتشان کند.خداوند علمای غیر وابسته را حفظ بفرماید.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    "انا لله و انا اليه راجعون"
  • ناشناس ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتشون کنه.نگاه به ایشون آدم رو یاد خدا میندازه.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انا لله و انا الیه راجعون
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    یاد شبهای قدر در مسجد جامع افتادم مثل حاج آقا دیگه نداریم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خداوند بر علو درجات ایشان بیفزاید
  • شهاب ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اميدوارم با ايشان در بهشت محشور شويم
  • مهدی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اتفاقا به کوری چشم دشمنان ایشان از مراجع مدافع انقلاب بودند
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    دعا می کنم که الان میهمان اربابش حضرت اباعبدالله باشند به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص)
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حاج آقا مارو یادت نره دعا کنی . . .
  • صفوی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حقیقاتا وزنه ای بودند در جلوگیری از عذاب تهران در نبود ایشان بر حال خویش سخت بگریم که یکی از اوتاد را از دست دادیم ا
  • امین ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    تا به امروز ایشان همنشین امام زمان( ارواحنا فدا) بوند بعد از این مهمان امیر المومنین اباعبدلله و آقا ابالفضل آری حیات وممات عشاق اینچنین است ...
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    منبعی سرشار از اخلاق وعرفان بودند تابحال درس اخلاقی مانند درس اخلاق ایشان که چقدر منظم ودسته بندی شده سی سال بدون تکرار هرجلسه مطالب جدید وکاربردی برای مردم بیان می کردند ندیده ام این مصیبت وارده رابه امام زمان ورهبرعزیزمان وخانواده محترم ایشان تسلیت عرض می کنم
  • صالح ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    و چه زیباست چنین حیات و مماتی خیلی عالی بود
  • امین ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    تا به امروز ایشان همنشین امام زمان( ارواحنا فدا) بوند بعد از این مهمان امیر المومنین اباعبدلله و آقا ابالفضل آری حیات وممات عشاق اینچنین است ...
  • مهدی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انا لله و انا الیه راجعون آقا مجتبی واقعا عاش سعیدا و مات سعیدا بودند... خدایا علمای دیگه ما رو نگه بدار.آمین
  • seyed ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خداوند رحمتش کند
  • فاطمه ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خداوند روحشان را قرین رحمت کند. خیلی ناراحت شدم
  • ناشناس ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اصلا هم در سياست دخالت نميكردن لطفا آقا مهدي اطلاع كامل داشته و بعد نظر بدين
  • لیلا ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خیلی ناراحت شدم که ایشون اینقدر زود بار سفر بستند. از گفته های ایشون در باب حیا خیلی استفاده کردم برای نوشتن پایان نامه خواهرم. باز هم متاثر شدم...
  • محمد ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت روی مه پیکر او سیر ندیدیم و برفت......
  • سوشا ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدارحمتش بکنه
  • میثم ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    از 5 سالگی تو جلسه هاش تو خیابون ایران میرفتم دلم گرفته... باعث و بانی فوتش خاتمی و کروبی پست فطرت بود.خدا لعنتشون کنه
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    یک عمر اراتمندش بودیم از دهان مبارکش شنیدم گفت : با مقام معظم رهبری رفیقم .
  • علیرضا ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم .... طبق نظر اقا مهدی ایشون یکی از مراجع مدافع انقلاب بودند .... خدایش بیامرزد ....
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    روحشون شاد.. خدا به خانواده شون صبر بده...
  • عبدالله ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انا لله وانا اليه راجعون اللهم عجل لوليك الفرج خداي متعال همه ما را هم عاقبت به خير بگرداند
  • محمد رضا ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    دفاع از ولایتشون در دعای شب بیست و سوم های رمضان مشخص بود
  • محمد رضا ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    هر وقت سوالی در ذهنم ایجاد می شد و در جلسه ایشون شرکت میکردم جوابم رو توی صحبتاشون میگرفتم.خدا انشا... سطح مارو بالا بیاره
  • مجتبی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    بنده 16 سال شاگرد ایشان بودم و گواهی میدهم ایشان کاملا مدافع و حامی سرسخت نظام،انقلاب،ولایت فقیه و شخص مقام معظم رهبری بودند. مواضع سیاسی ایشان در آرشیو روزنامه کیهان موجود است. یادمان نمیرود در شبهای احیاء رهبر انقلاب را با عبارت اللهم اید و سدد قاید المسلمین دعا میکردند. فقط بعنوان مشت نمونه خروار ایشان در سال 82 در منبر اخلاقشان فرمودند: اینها(خاتمی و اصلاح طلبان)آمده بودند دین جوانها را بگیرند اما این سید(رهبر انقلاب)تمام قد در مقابلشان ایستاد و نگذاشت به اهداف پلیدشان برسند... خدایش بیامرزد و با اهلبیت محشورشان بگرداند
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    از لحظه شنیدن خبر فوت ایشون آرامش ندارم و شدیدا متاثر شدم عجب اعجوبه ای بودند،،،،استاد تمام و کمال عرفان و اخلاق،،،،استوانه فقه و اصول،،،،مرد بزرگ الهی و متقی،،،،،نشانه و آیتی از خدا بر ما انسانها،،،،، چکنم با دل مجروح و خسته ام؟ شبهای احیاء کجا برم؟ کجا اخلاق و باطنم رو شست و شو بدم؟ با نفس های کی هر هفته مدد بگیرم؟ رضوان و رحمت خدا بر او باد.....در شب اربعین میهمان خود حسین شد...عاش سعیدا و مات سعیدا؟
  • امید ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    وای بر ما مردم تهران که یک به یک استوانه های تقوا و فقاهت از دستمان می روند و در طوفان فتن آخرالزمان کار برایمان مشکلتر می شود. دیروز حاج اسماعیل دولابی و علامه عسکری و آیت ا... حق شناس و آیت ا... مجتهدی و امروز حاج آقا مجتبای عزیزمان . وا أسفا
  • امید ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    وای بر ما مردم تهران که یک به یک استوانه های تقوا و فقاهت از دستمان می روند و در طوفان فتن آخرالزمان کار برایمان مشکلتر می شود. دیروز حاج اسماعیل دولابی و علامه عسکری و آیت ا... حق شناس و آیت ا... مجتهدی و امروز حاج آقا مجتبای عزیزمان . وا أسفا
  • یاعلی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتشون کنه چه زمان خوبی!!!
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتشان كند /روحشان شاد/باامام حسين ع مهشور شوند
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اشتباه مثبت دادم هزار بار منفی. ایشون کاملا پشت سر رهبر انقلاب بودند. ضمنا قراره فردا نماز ایشون رو رهبر انقلاب بخوانند میدونید چه مفهومی داره این کار!؟!؟!؟
  • مرید تهرانی ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حضرت آیت الله تهرانی خوش به سعادتت ای مرد در شب اربعین میهمان حسین شدی،همان حسینی که عاشقش بودی و برایش روضه های جانسوز میخواندی.......... امشب کنار ارباب بی کفن ما را هم دعا کن حضرت آیت الله تهرانی؛ ما با از دست دادنتان یتیم شدیم...دعا کن برای ما ...فردا همه با هم در تشییع باشکوهت شرکت میکنیم ای وای خدا جگرم داره میسوزه....دریابمان
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    اشتباه مثبت دادم کاملا مدافع انقلاب و رهبری بودند
  • مصیبت زده ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    رحمت خدا بر او باد رضوان خدا بر او باد طوبی له و حسن مآب در رفتن روح از بدن گویند هر نوعی سخن من خود به چشم خویشتن دیدم که جانم میرود
  • سیدفاضل ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    وجود پر برکت ایشان دافع هر گونه بلا از شهر تهران بود.خدایش رحمتش کند
  • حسن ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    خدا رحمتشون کنه خوشا به حال ایشون در چه روزی وفات کردند وای بر ما که چه وزنه ای رو از دست دادیم الهم عجل الولیک الفرج
  • حمزه ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    عاشقانه با کاروان اربعین راهی کربلا شدن چه صفایی داره. حاج‌آقا تهرانی زیارت قبول.
  • میثم غلامی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    آبروی تهران رفت
  • بی قرار ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    امان از داغ استاد مهربان با تقوی مخلص پشت سر آقاو..... آقا خدا ان شائالله خدا هر چی می خوای بهت عنایت کنه که با خبر اومدنت فردا سوز جگرمونو مرهم گذاشتی ....داریم میمیریم دعامون کن آقا جون
  • ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    بر خلاف تیتر خبر، زمان تشییع رو که اعلام نکردید!
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    حاج اقای رفتی و ما یتیم شدیم مگه خودتون همیشه نفرمودید انسان متقی حتی زمان ممات هم دستگیری میکنه حاج آقا بخدا محتاجیم... محتاج دستگیری و دعا
  • ملیحه ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    انالله و انا الیه راجعون قال رسول الله (ص) اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء وقتی عالمی فقیه، فوت كند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود كه هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند.
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    من هم اشتباه مثبت دادم خدا مرگ منافقین را برسانه
  • ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    منم اشتباه منفی دادم
  • یـــــآسمــن ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    او رفــت ولــی یآد او پـــآبرجــآســت... ای کــآش زودتــر مقــآم ایشــآن رآ درکـ مــی کـــردیــم...!!!
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    0 0
    یاد آخر دعاهاش افتادم: بمنّک و جوُدک و کرمِک یا ارحَم الرّاحمین...
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 0
    انشاالله شافع ما در روز جزا باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس