کد خبر 182797
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴

حدود 5 ساعت تاخیر برای قطار دلیجان مشهد- تهران، مرگ یک جنین 5 ماهه و ابراز بی اطلاعی مسئولان شرکت راه آهن، کابوس مسافران این قطار شد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سایت قطارهای مسافری رجا را که نگاه کنی، نام قطار «دلیجان» را در فهرست قطارهای ویژه قرار داده اند. اما برای مسافرانی که سفر با قطار دلیجان جمعه شب 8 دی ماه از مشهد به تهران را تجربه کردند، سفر با دلیجان به کابوسی وحشتناک شبیه بود که تمامی نداشت. از تاخیر کلافه کننده 5 ساعته تا مرگ یک جنین در شکم مادر باردارش به دلیل سرمای وحشتناک قطار. شاید مسئولین مربوطه این سطرها را بخوانند و کمی به خود بیایند.
 
محبوس شدن دوساعته در قطار خاموش
 
سرمای هوا و یخبندان مسیرها، البته چیزی نبود که از چشم کسی پنهان بماند. تاخیر هم البته در این موارد غیرقابل انکار است. قطار شماره 353 دلیجان که باید ساعت 21 جمعه 8 دی از مشهد به سمت تهران حرکت می کرد هم از این قاعده مستثنی نبود. اما محبوس کردن مسافران در کوپه های سرد، آن هم به مدت حدود 2 ساعت  و تاخیر در حرکت تا حدود ساعت 23 شب هم غیرقابل توجیه است. قطاری که با توجه به سرمای 10 درجه زیر صفر مشهد بدون حرکت با فن های خاموش متوقف بود، چرا باید پذیرای مسافرانی باشد که قطعا نشستن در سالن گرم راه اهن را به نشستن در کوپه های سرد قطار ترجیح می دادند؟
 
 کوپه هایی که از یخچال هم سردتر بود
 
تعدادی از واگن های قطار همچون واگن 8 از نظر سیستم گرمایشی  کاملا تعطیل بودند. مسافران بعضی واگن ها مثل واگن 5 نیز با فن هایی تقریبا بی خاصیت، سرمای شدید نیمه شب  مسیر را  تحمل کردند. اما غم انگیزتر از سرمای کوپه ها رفتار سرد مسئولان قطار با این موضوع بود. پاسخ هایی که با بی توجهی و سلب مسئولیت همراه بود و تا پایان مسیر هم ادامه داشت. هرچند تعدادی از مسافران  یکی از کوپه ها به رستوران قطار منتقل شدند تا از سرمای واگن نجات پیدا کنند. اما رستوران قطار هم دست کمی از واگن های دیگر نداشت. تا جایی که بعضی مسافران، عطای رستوران نشینی را به لقایش بخشیدند و در راهروهای واگنها پتو رویشان کشیدند و خوابیدند.
 
لوله های یخ زده، سرویس بهداشتی تعطیل
 
کرامات قطار یخ زده جمعه شب مشهد- تهران به این ها خلاصه نمی شد. سرویس های بهداشتی به دلیل ان چه مسئولان قطار «یخ زدگی لوله ها» عنوان می کردند جایی برای مسافران مستاصل قطار نداشت. درهای سرویس های بهداشتی به همین دلیل ساعت ها قفل بود و کسی اجازه استفاده نداشت. وقتی هم درهای سرویس ای بهداشتی باز شد، وضعیت بهداشتی سرویس ها به لطف شیرهای آب بدون آب در عرض چند دقیقه چنان اسفبار شد که  ...
 
  چای بدون صبحانه نمی دهیم!
 
مشکل قطار دلیجان شماره 353 مشهد- تهران البته فقط گرمایش و سرویس های بهداشتی نبود. مشکلات عجیبی مثل این ها را هم باید به لیست اضافه کرد: مشکلاتی همچون قطعی برق 220 ولت کوپه ها با وجود داشتن پریز برق در هرکوپه، اقدام قابل تامل مسئول رستوران در فروش چای به شرط خرید صبحانه، جواب های سربالای مسئولان گرمایش قطار در پاسخ به پرسش ها و درخواست های مکرر مسافران، توزیع «تن ماهی» بدون قاشق، ظرف و حتی یک تکه نان به عنوان وعده غذایی ناهار در جبران تاخیر و ... مشکلاتی بود که در کنار مشکلات اصلی دیگر مسافران قطار را چنان کلافه کرد که چاره ای جز تجمع در مقابل دفتر مدیریت ایستگاه تهران و اعتراض شدید به عدم پاسخگویی مسئولان برایشان باقی نگذاشت. اما فاجعه، چیز دیگری بود.
 
 مرگ نوزاد 5 ماهه در قطار وحشت
 
دردسرهای آن قطار دلیجان البته  هیچ کدام دردناک تر از خبر مرگ یک جنین 5 ماهه در شکم مادر باردارش نبود. اتفاقی که مسئولان روابط عمومی شرکت رجا، روابط عمومی راه اهن جمهوری اسلامی و پلیس راه آهن «فاطمه –م» که یکی از مسافران این قطار بود، درمیانه راه به دلیل سرمای بیش از حد قطار احساس درد و ناراحتی می کند.در حالی که به گفته مسافران قطار، پزشکی در قطار نبوده، رئیس قطار با اورژانس تماس می گیرد تا در اولین ایستگاه، خانم باردار را به بیمارستان منتقل کنند. دوتن از مسافران نیز داوطلبانه مسئول همراهی این خانم می شوند. «ح-ع» که یکی از این دونفر بود ماجرا را این طور تعریف می کند:« این خانم تنها بود و بنابراین باید او را همراهی می کردیم. فکر می کنم حدود ساعت 4 تا 5 صبح بود که ما در سومین یا چهارمین ایستگاه بین مسیر پیاده شدیم. یعنی ایستگاه جغتای.

 بعد با آمبولانسی که منتظر ما بود این خانم را به بیمارستان جغتای منتقل کردیم و با شماره همراه همسر این خانم تماس گرفتیم که خاموش بود. و بعد از اطمینان از رسیدن پزشک بالای سر این خانم بیمارستان را ترک کردیم و با رفتن به ایستگاه جوین، خودمان را به قطار بعدی رساندیم و عصر شنبه به تهران رسیدیم.» از این جا به بعد را از زبان «ارشدی» مدیر بیمارستان جغتای بخوانید:«بیمار که به بیمارستان ما منتقل شد در معاینه پزشک مشخص شد که این خانم 5 ماهه باردار است. اما کیسه آب پاره شده بود و جنین هم صدای قلب نداشت.

اما به دلیل عدم رضایت بیمار به کورتاژ و اقدامات بعدی بیمار با رضایت خودش از بیمارستان ترخیص شد و بنابراین هیچ اطلاعی از سرنوشت مادر و جنین نداریم.» پیگیری ما برای اطلاع از واکنش مسئولان به جایی نرسید و مسئولان روابط عمومی شرکت رجا با ابراز بی اطلاعی از این ماجرا ابتدا موضوع را به خدمات مسافرین و سپس به روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ارجاع دادند. «صادق سکری» مدیر روابط عمومی راه آهن نیز با ابراز بی اطلاعی از موضوع، آن را مربوط به شرکت رجا دانست. «بی اطلاعم» نیز جمله مشترک همه مسئولان در پاسخ به سوال ما پیرامون این موضوع بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سيم ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    واقعا مسئوليت يك انسان بيگناه كشته شده با كيست......
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    بسیار تاسف بار آه
  • مسعود فروتن ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    همه چیز هر روز گرانتر می شود ، جان وآبروری انسانها ارزانتر
  • masoud ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    واقعابایدقبول کنیم بخاطرسرمای قطارجنین این خانم مرده . این شانتا ژهای خبری شرم آوراست . اینقدرجامعه را ملتهب نشان ندهید.
  • محمد ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    مسولان شرعا و قانونا بايد پاسخگو باشند.
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    اقای دکتر شما دلیلش رو بگو
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    بد اوضاعی شده است !!!! هیچکس به هیچکس نیست !!! هرکه هر طور بخواهد و دلش بخواهد عمل میکند ! درتمام ادارات و اماکن و سازمانها همه همینطور است !!! همه کارگزاران و بظاهر خادمین ملت طلبکار هستند !!! مروت و انصاف از میان همه رخت بر بسته و کنترل و رسیدگی هم صفر صفر
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    قطار اصفهان تهران يك شب درميان شده آنهم به صورت غير منطقي يعني روزهاي زوج حركت روزهاي فرد تعطيل-همان روزهايي هم كه حركت دارد يك قطار با دونرخ است!!!!!!
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    خاك بر سرشون!
  • نجیب ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 0
    من دو سال توی این مسیر دانشجو بودم و با قطار تردد داشتم... چندیدن بار پتوی مسافرتی خودمو در سرمای زمستان به کودکانی دادم که به دلیل خراب بودن سیستم گرمایشی داشتن یخ می زدن...... کجا بگیم؟؟؟؟؟
  • ایمان ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 0
    این قطار .... و ... فقط بلیطاش گرونه... مثل سطل آشغال میمونه هیچی نداره توش افتضاحه یه بار سوار شدم دیگه سوار نمیشم این همه بودجه و درآمد سرانه ملی باید واگن درب و داغون سوار بشیم
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 0
    آمار تاخیرها،بی نظمی ها، بی مسئولیتی ها و متاسفانه با پر رویی برخورد کردن با مسافرین بسیار زیاد شده است. فعلاً همه ولی نعمتند غیر از مردم؟؟ چشم مسئولین روشن.....
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 0
    من با قطار دلیجان 21 ساعت پنجشنبه قرار بود از مشهد به تهران بیایم!! نمی دانم چگونه بگویم که حرکت با تاخیر قطار و صندلی های سرد با ما چه کرد از همه بدت تر بعد از ایستگاه سلام دیزل قطارمان هم یخ زد!! شاید باورتان نشود ما مجموعاً مسیر 12 ساعتی را با 10 ساعت تاخیر رسیدیم !! بماند سرویس ها را قفل کرده بودند! یا مسئولان جواب سربالا می دادند مهمترین چیزش عدم ایجاد ارماش بود! بقیه چیزها بماند البته از حق نگذریم به دلیل تاخیر 10 ساعته قطار ناهار به ما تن ماهی دادن!!!
  • اشنا ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    0 0
    این کاراستکبار جهانی و اسرائیل خواستندوجهه مارا خراب کنند
  • احسان ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 0
    من هم بسته به شرایط کاری ماهی 2 بار با قطار بین مشهد و تهران رفت و آمد می کنم. آخرین بار هم همین امروز مورخ 13 دی ماه با قطار... شماره 353 از مشهد به تهران بود که با 3 ساعت تاخیر به تهران رسید. در یک کلام باید گفت: قطار ... کثیف ترین و خراب ترین قطار مسیر مشهد-تهران می باشد. البته که به علت نبود بازار رغابتی در انتخاب قطار و محدود بودن تعداد قطارها مسافران مجبور به استفاده از قطار کثیف , گران و خراب می باشند
  • سارا ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    0 0
    سلام دوستان من میخواستم با قطار دلیجان برم مشهد و لی مطالب رو خواندم پشیمون شدم ترجیح میدم با اتوبوس برم ولی با این قطار نرم با وضعیتی که شما ازش شرح دادین
  • يك دوست قطار دوست ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    اخه از قطار هاى درجه سه خسته زمان جنگ چه انتظارى داريد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس