کد خبر 181711
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲

ورقهای تقویم زندگی به ایستگاه 9 دی می رسد و فردا روزی است که واژه بصیرت و میثاق دوباره معنی می شود و ناقوس مرگ فتنه گران به صدا در می آید.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، 9 دیماه خاطره روز غرور آفرینی است که به فرمایش رهبر انقلاب، تجلی قدرت خدا و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب است.

آری این حادثه در تاریخ ملت ایران ماندنی است و شبیه حوادثی از جنس حوادث انقلاب است که باید حفظ و گرامی داشته شود تا گذر روزگار هر ساله ابعاد جدیدی از این حماسه بزرگ را نمایان سازد.

بار دیگر یوم الله 9 دی ماه فرا رسید و خاطره این روز غرور آفرین و حماسه ساز دل های دوستداران اسلام و انقلاب را فرا گرفت و گلستانیها نیز مهیای حضور برای ثبت حماسه ای دیگر می شوند.

مدیر حوزه علمیه گلستان در این زمینه می گوید: این روز بزرگ که به روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نامگذاری شده، یکی از روزهای مهم و ماندگار انقلاب و نماد ارادت ملت شربف ایران به حضرت سید الشهداء(ع) و قیام عاشورا و تجدید میثاق با امام، شهدا و ارزش های ناب انقلاب اسلامی، و تجلی گاه اعتقاد راسخ به اصل مترقی ولایت فقیه و مصداق حقیقی و راستین آن در عصر ما حضرت آیت الله خامنه ای «مدظله العالی» است.

حجت الاسلام محمد ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: حضور کم نظیر مردم در این روز به همه یاوه گویان غرب و شرق و نیز فتنه گران داخلی نشان داد که عهد این ملت با حسین ابن علی(ع) و عاشورا، امام و رهبری معظم، شهیدان والامقام انقلاب و ارزش های دینی ناگسستنی است.

وی بیان داشت: 9 دی، روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران داخلی و خارجی و مصداق بارز «ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» بوده و به همگان نشان داد که با گذشت بیش از سی سال از عمر مبارک انقلاب اسلامی، مردم شریف ما کماکان پایبند به ارزش ها و لبیک گوی ولی فقیه زمان اند و از اسلام عزیز و انقلاب اسلامی به خوبی پاسداری می کنند.


 


حجت الاسلام ملکی تصریح کرد: ولایت مطلقه فقیه، شاه بیت نظام مقدس ماست و حراست و حمایت از آن فریضه-ای است الهی. دشمنان داخلی و خارجی از سلطنت طلب گرفته تا بهایی، از مارکسیست گرفته تا منافق، از شیطان پرستان تا هرزه های دنیای غرب، همه و همه در دشمنی با این اصل کلیدی به اجماع رسیده و نیک می دانند مانع بزرگ تحقق اعمال شیطانیشان در این کشور چیست و کجاست و بدینوسیله همگان را به التزام عملی به فرامین امام خامنه ای (مد ظله العالی) فرا می خوانیم.

وی عنوان کرد: حماسه 9 دی، حماسه‌ای خودجوش، ماندگار و فراتر از پیش‌بینی دوستان و تصور دشمنان بوده و ملت نستوه ایران در این یوم‌الله بزرگ، با خلق یک رویداد ملی با هویت دینی و انقلابی، حماسه‌ای فراجناحی و فراملی را در تاریخ کشور به ثبت رسانید که با تولید قدرتی مضاعف برای نظام، ضربه‌ای مهلک بر پیکر فتنه‌گران و آشوب‌طلبان تحت حمایت آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و ضدانقلاب خارجی فرود آورد.
 
رئیس کل دادگستری استان گلستان نیز با بیان این که حضور گسترده و عظیم مردم در حماسه نهم دی ، همه نقشه های دشمنان را نقش برآب کرد گفت : در واقع نهم دی ناقوس مرگ فتنه گران و تجدید بیعت مردم با مقام شامخ ولایت بود.

احمد فاضلیان این روز را  حرکتی در جهت تثبیت پایه های نظام اسلامی برشمرد و افزود : این حضور موجب یاس و ناامیدی دشمنان اسلام و خوشحالی و امید همه ملت ایران  و عاشقان ولایت و آزادی خواهان جهان شد.
 

این مقام ارشد قضایی استان در ادامه سخنان خود حماسه نهم دی ماه را حادثه ای از جنس عاشورا و نمادعشق مردم به ولایت فقیه و انقلاب اسلامی خواند و گفت:  باید این حماسه را برای همیشه زنده نگه داریم.

فاضلیان افزود: مردم ما در این روز به جهانیان اعلام کردند که ایران اسلامی بیعتی همیشگی و جاودانه با معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب و رهبری فرزانه دارد.

محمدحسن غریب معاون فرماندار گرگان نیز افزود: حضور پرشور مردم در این حماسه، نشانه اعتقادات دینی و باورهای مذهبی و دلدادگی به ائمه اطهار به ویژه حضرت امام حسین (ع) و قداست روز عاشوراست.

وی اضافه کرد: روز نهم دی روز عظمت و شکوفایی بصیرت ملت ایران و غلبه بر فتنه گران و ثابت کردن این موضوع است که ولایت و ولی فقیه و اطاعت از آن، ریشه در دل و جان مردم دارد.

معاون فرماندار گرگان اظهار کرد: درایت، شناخت و تسلط کامل مقام معظم رهبری بر جریان شناسی و هدایت پیامبرگونه ایشان باعث خنثی سازی توطئه استکبار و فتنه گران در براندازی نظام شد.

آری در 9 دی امسال نیز مردم مذهبی و ولایتمدار گلستان تاکید می کنند که همراه با ملت بیدار و هوشیار ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های فتنه 88 و حماسه سترگ 9 دی اجازه نخواهند داد فتنه‌جویان، منحرفین و گروه های التقاطی و انحرافی با سوء استفاده از آمیزه و اعتقادات مردمی همانند مهدویت از فرصت‌های نظام و عرصه‌های مردم‌سالاری دینی در کشور ـ مانند انتخابات ـ سوء استفاده کرده و با تحرکات ناشیانه و دشمن‌پسند، فتنه جدیدی را برپا و اهداف ضدانقلابی و مغایر با مصالح، منافع و امنیت ملی را تحت مدیریت و حمایت دشمنان انقلاب و سناریوهای شیطانی نظام سلطه و عملیات روانی رسانه‌های استکباری و صهیونیستی دنبال کنند.
 
مراسم روز 9 دیماه همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف گلستان برگزار می شود و مردم گرگان نیز ظهر شنبه در مسجد جامع گرگان این حماسه بزرگ را گرامی می دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس