رویکردی که فعالان جریان اصلاح طلب و همچنین رسانه های آنها در پیش گرفته اند، گویای این واقعیت است که آنها با معرفی کردن شخصیت‌های مطلوب خود به عنوان نماد اعتدال و میانه روی و همچنین بحرانی نشان دادن وضعیت کشور در پی آن هستند که خود را به عنوان منجی جامعه برای انتخابات 92 معرفی کرده و پروژه "نجات ملی" را تحت عنوان گزینه معتدل و میانه رو به مردم معرفی کنند.

گروه سیاسی مشرق --  نشان دادن وضعیت فعلی کشور در حالت بحرانی، راهبردی است که رسانه های اصلاح طلب اخیراً به شدت بر روی آن مانور داده و اظهار نظرهای متعددی را پیرامون همین موضوع منتشر کردند. جریان اصلاح طلب که بعد از ماجرای فتنه سال 1388 از جانب مردم طرد شد، برای انتخابات ریاست جمهوری 92 عظم جزم کرده تا به این عرصه رقابت ها بیاید و احیاناً کاندیدای مطلوب خود را به مردم  معرفی کند.

"وضعیت بحرانی"، "شرایط استثنایی"، "نجات ملی" از کلید واژه های صاحب نظران جریان اصلاحات در عرصه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 92 است که اخیراً به طور مکرر در رسانه های آنها انتشار پیدا می کند.

فعالان و صاحب نظران جریان اصلاحات که علاقه زیادی به بحرانی نشان دادن وضعیت کنونی جامعه دارند، به طور مکرر از کلید واژه های "نجات ملی" و "وحدت ملی" سخن می گویند و در ادامه نیز خود را به عنوان باب نجاتی برای خروج از این بحران معرفی می کنند.

البته اصلاح‌طلبان قبل از فتنه سال 88 نیز از واژه "بحران" استفاده می‌کردند. بحرانی که بعدها خود آنها، با کشاندن اوباش به خیابان‌ها عامل آن شدند. مجید انصاری در سال 87 ، در همایشی گفته بود: تمام حسگرها از سوی کارشناسان سیاسی و غیر سیاسی،‌ اصولگرا و اصلاح‌طلب و ... آژیر خطر را به صدا درآورده‌اند که فاجعه‌ای در راه است!


* مدح واژه "اعتدال" با شعار زنده باد میانه‌روی!

روزنامه اصلاح طلب آرمان روابط عمومی این هفته اظهارنظرهای محسن رهامی، استاد حوزه و دانشگاه را در مدح واژه "اعتدال" در حوزه سیاسی منتشر کرد و راه خروج از این وضعیت بحرانی! را میانه روی و اعتدال توصیف کرد.

"اعتدال"‌ای که به روایت آنها میدان دادن به اصلاح طلبانی است که راه افراط را بعد از انتخابات سال 88 برگزیدند و با تن ندادن به شکست انتخاباتی، در پازل فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 نقش فعال داشته و آشكارا دست به خيانت زدند و در برابر آراء ملت قد علم کردند و ماه ها بر طبل اغتشاش و بلوا کوبیدند.

رهامی در صحبت‌های خود از شعار زنده باد اعتدالی سخن می گوید که این روزها سران اصلاح طلب نماد آن را شخص هاشمی رفسنجانی معرفی می کنند. وی در بخشی از این گفت و گو اینچنین می گوید: خب اینکه در آستانه انتخابات هستیم مساله مهمی است. بالاخره برای جلوگیری از ضرر، اولیای نظام و مسئولان بزرگ‌تر می‌توانند افراد را به اعتدال توصیه کنند. اصلا خوب است که مسئولان کلان شعار «زنده باد اعتدال و زنده باد میانه‌روی» را شعار جامعه کنند و همه به اعتدال تاکید کنند.

صادق زیباکلام از چهره‌های مطرح اصلاح‌طلب نیز چندماهیست که در مصاحبه ها و یادداشت هایی که اغلب در رسانه های این جریان منتشر می شود، هاشمی رفسنجانی را به عنوان یک عنصر خاتمه دهنده به اختلافات، فصل الخطاب جریان‌های سیاسی کشور و  همچنین نماد عقل و اعتدال معرفی می کند که جامعه ما در وضعیت کنونی به شخصیتی معتدل چون او نیاز دارد!

* هاشمی سمبل اعتدال، عقلانیت و منطق

پیرامون همین موضوع اسحاق جهانگیری از چهره های مطرح اصلاح طلب که اکنون به عنوان کاندیدای احتمالی این جریان و همچنین کاندیدای طیف کارگزاران از او اسم برده می شود، اخیراً طی یادداشتی که در هفته‌نامه آسمان منتشر شد؛ با گام گذاشتن بر جای پای صادق زیباکلام؛ به تعریف و تمجید از آیت‌الله 78 ساله پرداخت و او را با دو صفت "عقل و اعتدال" معرفی کرد.



جهانگیری در بخشی از یادداشت خود که با عنوان "هاشمی نقطه کانونی وحدت سیاسی" منتشر شد، اینچنین او را مرد معتدل نظام معرفی می کند: «به واقع می‌توان آیت‌الله هاشمی را سمبل جریان اعتدال، عقلانیت و منطق در ساحت سیاسی ایران دانست. به همین جهت امروز می‌بینیم که خردورزان جریان اصولگرا و مجموعه اصلاح‌طلبان به درستی به دنبال تقویت ارتباط خود با این مهره ارزشمند نظام هستند.»

* آیا تعادل به جامعه بر می گردد؟!

احمد خرم، وزیر راه خاتمی در دولت اصلاحات نیز نفر بعدی است، او در یادداشتی در روزنامه "آرمان" با تاکید بر شرایط بحرانی! جامعه، از اقبال مردم به کاندیداهای اصلاح طلب! خبر می دهد. وی در بخشی از یادداشت خود اینگونه می نویسد: در شرایط کنونی خود جریان اصولگرا نیز متوجه شده است که ممکن است در انتخابات اقبال سابق را نداشته باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز که مدت هاست از وضعیت بحرانی کشور سخن می‌گوید، اخیرا در دیدار با جمعي از اعضاي انجمن اسلامي ادوار دانشگاه‌هاي تهران و تبريز، از بازگشت تعادل به جامعه و همچنین حفظ دلسوزان واقعي كشور سخن گفت و به کلیدواژه هایی همچون "انتخابات آزاد"، "شفاف" و "انتخابات قانونی" اشاره کرد.

وی در بخشی از سخنان خود اولين قدم در بازگشت تعادل به جامعه را برگزاري انتخابات آزاد، شفاف و قانوني معرفی می کند و در ادامه می گوید: با تحقق اين امر، همه نيروهاي سياسي فعال و مردم به نتيجه بيرون آمده از صندوق‌ها تمكين كرده و با همكاري و ياري‌رساني به دولت، مشكلات و معضلات كشور به ياري خداوند برطرف خواهد شد.

پیرامون همین موضوع مهر علیزاده معاون خاتمی و رییس سازمان تربیت بدنی دولت اصلاحات که در وضعیت کنونی از کاندیداهای بالقوه طیف اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری نیز محسوب می شود، چندی پیش در مصاحبه ای از شرایط بسیار حساس! و استثنایی! کشور سخن گفت.

مهرعلیزاده که زمزمه های ورودش به عرصه رقابت های انتخاباتی 92 چندیست در رسانه های اصلاح طلب ورود پیدا کرده است، در سخنان خود اینگونه از شرایط بحرانی جامعه سخن گفت «شرایط امروز کشور بسیار حساس است؛ بدون هیچ تعارف و رودربایستی باید بگویم که اگر همدلیها بیشتر از آنچه هست نشود، دچار مشکلات اساسی می‌شویم. واقعیت این است که این سالها، بسیار مشکل ساز بود و مردم خاطره خوبی از آن ندارند.»

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود به طرح انتخاباتی هاشمی اشاره می کند و می گوید: آقای هاشمی به این نتیجه رسیده اند که این بار شرایط کشور استثنایی است و اینطور نیست که اصولگرایان و اصلاح طلبان در شرایط برابر با یکدیگر رقابت کنند. آقای هاشمی میگوید برای اینکه شرایط چند سال اخیر جبران  و کاستی های آن برطرف شود، کاندیدایی که انتخاب میشود باید مورد حمایت همگان باشد.

در همین خصوص معاون پارلمانی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون همین موضوع در پاسخ به سئوالی درباره احتمال کاندیداتوری هاشمی می گوید: آقای هاشمی اگر وظیفه ببیند و جمع بندی خودشان این باشد که حضورشان به بهبود شرایط نظام کمک می کند، قطعا کاندیدا می شود.

تیمور علی عسگری اما در ادامه می گوید: اگر خود آقای هاشمی شخصا به عرصه انتخابات ورود پیدا نکند، از بین ناطق و حسن روحانی، یک نفر در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد.

* نماد عقل و اعتدال اصلاح طلبان چه کسی است؟

به گزارش مشرق، رویکردی که فعالان جریان اصلاح طلب و همچنین رسانه های آنها در پیش گرفته اند، گویای این واقعیت است که آنها با معرفی کردن شخصیت های مطلوب خود به عنوان نماد اعتدال و میانه روی و همچنین بحرانی نشان دادن وضعیت کشور در پی آن هستند که خود را به عنوان منجی جامعه برای انتخابات 92 معرفی کرده و پروژه "نجات ملی" را تحت عنوان گزینه معتدل و میانه رو به مردم معرفی کنند.

این در حالیست که این روزها کلید واژه "دولت وحدت ملی" در صحبت‌های تمامی اصلاح‌طلبان بروز فراوانی دارد و علاوه بر چهره‌هایی مثل منتجب‌نیا، جهانگیری، نجفی، زیباکلام و غیره حتی چهره‌هایی نظیر معادیخواه، حسین موسویان و حسین مرعشی نیز از آن یاد کرده‌اند.

اكنون جاي اين سؤال است كه آیا مدعيان بحرانی بودن جامعه چه کسی را به عنوان منجی جمهوری اسلامی در شرایط تحریم به مردم معرفی می کنند؟ آیا سازش کاران جریان اصلاح طلب که اين روزها، ترجيع بند آمدن يا نيامدن!، تحريم يا شركت! شرط براي آمدن يا ورود بدون شرط! و امثال آن را بر زبان و قلم دارند؟! قرار است انقلاب را از بحران مورد نظر خودشان نجات دهند؟ آیا اعتدال و میانه روی‌ای را قرار است به عرصه انتخابات 92 عرضه کنند که در سال 88 به گونه های مختلف در بلواهای روز قدس، دانشجو و روز عاشورا برای مردم ایران به نمایش گذاشتند؟

حال باید منتظر بمانیم تا گزینه انتخاباتی اصلاح طلبان که نماد "اعتدال" و "میانه روی" می باشد به مردم معرفی شود و کشور از وضعیت بحران زده و استثنایی که اصلاح طلبان از آن یاد می کنند نجات پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ببینید مجلس اصولگرا و دولت اصولگرا چه جور به هم توهین میکنند و اصلا فکر گرانی تورم و بیکاری هم نیستند
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    hame chi aroome, rahat shodi
  • ارش ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    بد ترین کار در این شرایط حساس , درگیری نیروهای انقلاب با یکدیگره. باید نیروهای انقلاب به دور از اختلاف فقط یک کاندید معرفی کنند
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ديك به ديك ميكه روت سياه.مشرق جان خودت كه كوي سبقت و از اونا ربودي در بحراني نشون دادن و استثنايي نشون دادن اوضاع و احوال كشور!
  • مهدی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    تحلیلهای آبکی خوبیه.چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است.وضع خیلی خیلی خیلی خیلی بحرانی است
  • بنده خدا ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اینها خودشان عامل بحران هستند. بحران ایجاد نکنند ، برطرف کردن بحران پیش کش
  • محمد ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    احسنت به نکته خوبی اشاره کردید بحرانی نشون دادن اوضاع جامعه خیلی وقته کا در دستور کار این خائنین قرار گرفته ، اونها بهترین گزینه ای که می تونن برای این بحران خودساخته برای مردم به ارغوان بیاورن هاشمی است که به تفسیر خودشون نقطه کانونی وحدت سیاسی! می باشد.
  • محمد ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    می دانید چرا با گذشت سی و چهار سال از پیروزی انقلاب، وقتی در سایه خیانت برخی از عناصر داخلی، کودتایی به گستردگی فتنه 88 رقم می خورد، مردم برای دفاع از انقلاب خمینی و پیمان با امام خامنه ای، حضوری چند میلیونی در 9 دی 88 را رقم می زنند؟ چون خمینی هرگز بین انقلاب و فرزندش، دفاع از فرزند متخلف را برنگزید.
  • سمیه از شیراز ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی رای محسن رضایی
  • رضا ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اینها سالهاست که می خواهند با آمریکا دست سازش بدهند ولی بخاطر وجود ولایت فقیه و ایستادگی شخص سید علی خامنه ای نمی توانند، به همین دلیل است که سالهاست در پی بحرانی نشان دادن اوضاع جامعه هستند تا شرایط را فراهم کنند ولی کورخواندند...
  • مشرقیا ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    حتما حضرت آقای هاشمی یه چیزی می دونه دیگه .... به هر حال یه زمانی بوده که فقط امام بوده و هاشمی و خدا ولا غیر .... ناگفته زیاد داره، و از شرایط امروز تحلیل های خوبی می تونه ارئه بده
  • محسن فاضلی ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقای هاشمی به دنبال ابوموسی اشعری است، اين است منظور از مقبوليت عامه!
  • محمد ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    تمام بدبختی ملت ما از گور کسانی بلند می شود که از تفکرات و آرمان های امام فاصله گرفته اند و این تفکرات را که بوی سازش با غرب را می دهد مکررا در جامعه پمپاژ می کنند، مدتی از این تفکر فاصله گرفتیم ولی 3 سالی است که دوباره به این سمت می رویم. خدا لعنت کند سازش کاران را .... آفرین به تو مشرق
  • محمد ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقایون اصلاح طلب تو رو خدا بیایید تعادل رو به جامعه بر گرونید! تو رو خدا...! شماها نماد تعادلید... ای متعادل ای متوسط ای وسط ای گل ای سمبل و ...!
  • رضا ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    وقتی از اعتقادات این جماعت اصلاح طلب مطلب می خونم حالم بهم می خوره. خدا انشالله تمام خائنین به اسلام رو از ریشه بسوزونه تا دیگه اینجوری گل نکنن
  • رهجو ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اول خودشونو اصلاح کنند تا بعد...
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی رای ما محسن رضایی
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    زنده باد خاتمی زنده باد اصلاحات . . .
  • سردار منوجان ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    زنده باد نماد عقلانیت و درایت (( آیت الله هاشمی رفسنجانی ))
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقای هاشمی شما بفرمایید رو پیشونی ما چیزی نوشته ؟
  • عباس خدری ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    واقعا من نمی دونم بعضی ها چه جوری به آیت الله هاشمی رفسنجانی خائن می گویند؟ مگه هاشمی چه کرده با این نظام؟ که از همه سو مورد حمله و تهاجم قرار می گیره ؟ زمانی که پای عمل در کار بود هاشمی هم بود و مثل مرد روزگاران سخت انقلاب کنار امام خمینی بود و شونه خالی نمی کرد . حالا چند نفر تازه به دوران رسیده می خوان هاشمی انقلاب را تخریب کنند . از خدا بترسید . بعد شما خودتان درباره شرایط کنونی کشور داوری کنید و گرانی ها رو ببینید و یا می خواهید سرتان را مثل کبک زیر برف کنید!!! اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    زنده باد خاتمی زنده باد اصلاحات . . .
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    منطق و عقلانيت و اعتدال در اين برهه از زمان بسيار براي كشور حياتي است اگر كسي بجز اين را بگويد از نظر عقلي و فهمي با مشكل مواجه است .بسيار روشن است كه با اعتدال و عقلانيت همه كارها آسان مي شود نه با تند روي و ...
  • محمدي ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    من مي دونم به هاشمي ختم مي شود؟ موافق ها + بدن
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    همشون سر و ته یک مرباس هستند زنده باد ایران واسلام ناب.
  • سید ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اینقدر حرف نزنید دیگه حناشون رنگ نداره
  • احمد ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    فقط هاشمى ميتونه كشور را از اين وضعيت بحرانى (سياسى، اقتصادى، اجتماعى و اخلاقى) نجات دهد.
  • mohsen ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ببخشید روم به دیوار پس دیگه شرایط بحرانی چیه؟ اینکه همه چیز دو تا سه برابر شده شرایط بحرانی نیست؟ من میترسم شما شرایط بحرانی منظورتون با شرایطی که ایران در جنگ جهانی اول داشت و ده میلیون نفر ایرانی مرد مشرق یادت نرفته که تیتر زده بود:هالوکاست ایران . . . .
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    من نه از خاتنمی خوشم میاد نه از هاشمی ولی خدائی من به عنوان یه کشاورز اعلام میکنم که وضعیت کشاورزی کشوربحرانیه.صن صنعت و تولیدو .. رو نمیدونم
  • ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    حالا واقعاً کشور ما به جز دو قطب اصلاح طلب و اصولگرا کسی دیگرو نداره که به دادمون برسه(بجز خارجنشیتان)......کشورماه هم مثل آمریکا شده دوقطبی؟
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    جمع کن این قرتی بازیارو. هر دفه با یه اسم میای ! اگه محسن رضایی اوندفه 400 هزار تا آورد اینبار 4 هزارتا میاره!!!!!!!
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خوش به حال مشرق و دوستان که اوضاع براشون آرومه آرومه. از قدیم هم گفتن سواره از پیاده خبر ندارده. به همین خاطره که متوجه بحرانی بودن اوضاع نمی شن. حالا اگه بجای هاشمی بگن سید حسن یا خاتمیف مشکل حل می سه؟
  • ناشناس2 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    دوست عزیز من نه چپیم نه راستی من جزو صراط مستقیمم ولی شما حق نداری به جمع کثیری از مردم این مملکت توهین کنی این کار رو پیامبر هم منفور می دونند پس توبه کن دست از توهین به مردم باز دار
  • ناظر ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    باید ببینیم کی خود را در نیروی انقلاب جازده
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    آقای هاشمی در حد همان مصلحت نظام قابل قبول است نه بیشتر اینقدر سعی نکنین شیپور را از سر گشادش بنوازید مردم خودشان اینها را می شناسند با افزایش حجم تبلیغات نمی تونن مشگلشان را حل کنن
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    حتما اون هم هاشمی 2013 و جند ورژن بالاتر از هاشمی 2005
  • کشاورز دیم کار ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    اجب کشاورز ناشناس ولی پولدار که هم رایانه داره و هم اینترنت پس وضعش خوبه .
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    چون عادل بود
  • ناظر ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    عدالت هاشمی زبان زد هست پشتیبانی از فرزندان
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    تعادل بین ایران وبیگانه
  • صادق ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خب چرا می زنی بیا وسط میدان تا بینیم.
  • راوی ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    قرار است بعد از انحلال مجمع همه اصلاح طلبان یک صالون سلمانی برای اصلاح مو البته برای آقایان دایر کنند تا مشغول کار باشند و به کار قبلی (اصلاح طلبی)سرگرم شوند.
  • صالح ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ما که نگفتیم مرده باد . این موی سر یک قیچی بر دارد اصلاح کنه.
  • مراد ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خب عقلش زیاده که ازکارای فرزنداش پشتیبانی می کنه .
  • اکبر ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    باید عینک بزنم.
  • ناظر ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ما درون را بنگریم و حال را
  • صدر ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خیلی خوبه ولی با چه کسانی انجام بشه با فتنه 88
  • ناظر ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    تونمی دانی ولی دلت می خواهد اینجوری بشه.
  • آشنا ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    خیلی ناشناسی
  • محسن ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    به چه قیمتی این کار از کوچک ترین عضو این کشور بر می آید.
  • کمی بینش خود را بالا ببرید ای کوته نظران ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    میگی میکشیم بیا پای میز مزاکره . (تحدید)
  • رزمجو ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    ناشناس بگو کشور شما هنوز نگرفتی
  • راوی ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    0 0
    شما چرا به اصلاح طالبان بند کردین برین سراغ جوانترها.
  • امید ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    0 0
    بخدا اشتباهی دستم خورد رای مثبت دادم
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    ارغوان؟ منظورت ارمغانه؟ یا خدااااااااااااا !
  • yaser ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    ارغوان؟ :|
  • yaser ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    لااقل بعده اینکه نظر رو نوشتین یه دور بخونین تا شاید اصلاح کنین
  • yaser ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    سلام اکبر خودتی؟ خوبی؟ D:
  • yaser ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    شما بفرما یه حزب تشکیل بده ، کسی که جلوتو نگرفته
  • امیر ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
    0 0
    آقای هاشمی، ما چاکر و کوچیک شما هم هستیم، خیلی زحمت کشیدی برای انقلاب ولی شما رو به خدا، این انقلابو بسپار به ما جوونا و دیگه کم کم کنار بکش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس