هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در سال 82، از این می‌گوید که میزان اموالش پس از انقلاب کاهش یافته، ضمن اینکه قصدی هم برای حضور در انتخابات ندارد.

گروه سیاسی مشرق ــ آیت‌الله اکبر هاشمی بهرمانی(رفسنجانی) در روزهای اخیر به واسطه وثیقه 10 میلیارد تومانی‌ای که برای آزادی فرزندش فراهم کرد و همچنین به سبب اظهار نظرهایی مبنی بر اینکه "تمایلی برای حضور در انتخابات ندارم" به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

این در حالی است که سندی از آیت‌الله 78 ساله وجود دارد مربوط به سال 82 و قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که طی آن، آیت‌الله هاشمی بهرمانی در گفت‌وگو با روزنامه کیهان به دو مسئله مهم پاسخ می‌دهد. نخست درباره ثروتش و سپس درباره انتخابات.

آیت‌الله در این گفت‌وگو از این می‌گوید که مبنای زندگی من کفاف است و میزان ثروت من پس از انقلاب اسلامی نیز کاهش پیدا کرده است.

وی همچنین درباره حضورش در انتخابات سال 84 نیز اینطور می‌گوید که "البته نمي دانيم تا آن موقع شرايط چگونه خواهد بود ولي، آنچه مسلم است چنين قصدي ندارم."

در ادامه، قسمت‌هایی از صحبت‌های آیت‌الله هاشمی بهرمانی(رفسنجانی) را می‌خوانید:

***

آيت الله هاشمي رفسنجاني در بخش پاياني اين مصاحبه، پرسش هاي بي پرده كيهان در خصوص زندگي خود و خانواده اش را پاسخ گفت و درباره اين تلقي عمومي كه زندگي وي را اشرافي و متفاوت از زندگي ديگر سران نظام مي دانند، اظهار داشت: مبناي زندگي من عفاف و كفاف است و از زهد فروشي متنفرم.

وي با تاكيد بر اينكه اموال و ثروتش بعداز انقلاب كاهش يافته است، بخشي از دارايي هاي خود و خانواده اش را برشمرد و يادآور شد: يك بار به آقاي لاريجاني گفتم جزئيات مربوط به اموال مرا از طريق صدا و سيما به مردم بگوييد و به رئيس قوه قضائيه هم گفتم كه انتشار جزئيات اموال من هيچ مانعي ندارد.

هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه «آيا درست است آيت الله خامنه اي فرزندان شما را از ورود به كارهاي اقتصادي منع كرده اند» گفت: اصلاً فرزندان من كار اقتصادي نمي كنند كه «آقا» آنها را منع بكنند.

وي درباره باورپذير نبودن برخي جنبه هاي زندگي شخصي اش براي مردم كه در كتاب هاي خاطراتش آمده، نظير اينكه «خودم املت درست كردم و از پاسدارها نان گرفتم»، يكي از پاسداران حاضر در جلسه مصاحبه را به شهادت طلبيد و افزود: همين امشب اگر ميهمان رهبري نبودم، بايد خودم شام درست مي كردم.

آيت الله هاشمي رفسنجاني در جواب اين پرسش كه «آيا قطعاً نامزد انتخابات آينده رياست جمهوري نيستيد؟ گفت: درحال حاضر قطعاً نيستم. البته نمي دانيم تا آن موقع شرايط چگونه خواهد بود ولي، آنچه مسلم است چنين قصدي ندارم و فكر مي كنم بايد ميدان را براي افراد جوان و فكرهاي نوباز كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    شایدم خاویار بوده
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    احتمالا املت بوده
  • رسول ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    نه خیر عدالت
  • فريد ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    مشكل ايشان از قبل از انقلاب تا كنون اين بوده كه اصرار دارندجهت ماندن در صحنه نمايندگي جريان مسلط را داشته باشند و به همين دليل دائما تغيير مواضع در مورد افراد و جريان ها رادارند و اندك مطالعه در مورد سوابق وي بر اين امر صحه مي گذارد
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
    0 0
    بی مزه
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۳۰
    0 0
    آخ که چقدر دلم به حال این بیچاره های تنگ نظر میسوزه! اگه به جای دهن بینی یه عده عقده یی تر از خودت کتاب خاطرات ایشان را میخوندی متوجه حیلی از حقایق میشدی ومیفهمدی هیچ یک از مقامات فعلی به اندازهء 10% ایشان برای پیشبرد اهدافف انقلاب زحمت نکشیده اند! فقط خاطرات یک هفتهء این ابرمرد تاریخ ایران را بخون وبعد اظهار نظر کن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس