کد خبر 178661
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۸

انفجار های امروز در کشور ها اسلامی47 کشته و 114 زخمی در پی داشت.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، بر اثر انفجار بمب علیه کاروان زائران لبنانی در شهر سامرا در عراق یک زائر کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

شبکه خبری المنار در خبری فوری اعلام کرد انفجار علیه کاروان زائران لبنانی در سامرا عراق به شهادت یک زائر و زخمی شدن چهار تن دیگر منجر شد.

امروز همچنین زائران ایرانی در سامرا هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که در جریان آن ۱۴زائر زخمی شدند که حال چهار نفر وخیم گزارش شده است.


جزئیات انفجار در جنوب لبنان
خبرنگار روزنامه السفیر امروز در گزارشی اعلام کرد: یک انفجار شدید ساعت 6 صبح به وقت محلی در یک زمین کشاورزی در منطقه طیرحرفا رخ داد.

بنابراین گزارش، انفجار در منطقه تحت کنترل نیروهای یونیفل بوده و اطلاعات اولیه نشان می دهد که در اثر منفجر شدن یک بمب به جامانده از جنگ رخ داده است.



این انفجار مهیب در فاصله 150 متری مناطق مسکونی رخ داد و باعث شکستن شیشه های منازل اطراف شد. در اثر ریختن شیشه های یک خانه "حسن عطایا" از ساکنان منطقه زخمی شده است.

نیروهای امنیتی لبنان هم اکنون در نزدیکی محل انفجار کمربند امنیتی ایجاد کرده و اجازه نزدیک شدن نیروهای وابسته به حزب الله و رسانه ها را به منطقه نمی دهند.


انفجارهای تروریستی در موصل و صلاح الدین/ 126 نفر کشته و زخمی شدند
منابع امنیتی و بیمارستانی عراق از انفجارهای خونین به ویژه در مناطق شیعه نشین این کشور و کشته شدن 30 نفر و زخمی شدن 96 نفر دیگر خبر دادند.

یک منبع پلیس استان نینوا امروز اعلام کرد که دو انفجار همزمان در شرق موصل رخ داد که کشته و زخمی شدن دست کم 23 نفر را در پی داشت.



این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: در این انفجارها که از طریق دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده رخ داد 7 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

نهرین نت نیز گزارش داد که آمار تلفات هفت بسته انفجاری و دو دستگاه خودروی بمبگذاری شده در شهر کرکوک به 65 کشته و زخمی (8 کشته و 57 زخمی) افزایش یافت. این انفجارها دو حسینیه را هدف قرار داده بودند.

خبرگزاری اصوات العراق نیز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد: سه نفر از نیروهای ارتش شب گذشته در حمله مسلحانه به منطقه الطارمیه در شمال بغداد کشته شدند.

رویترز نیز به نقل از مسئولان امنیتی و مقامات محلی عراق اعلام کرد که مناطق مورد مناقشه عراق برای دومین روز متوالی شاهد ناامنی بود.

پس از انفجار شب گذشته کرکوک، یک دستگاه کامیون بمبگذاری شده در منطقه شیعه نشین طوزخورماتو در استان صلاح الدین منفجر شد. بر اثر این انفجار دست کم چهار نفر کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند.

بر اثر انفجار بمب در مسیر حرکت اتوبوس زائران ایرانی نزدیک سامراء، 6 زائر ایرانی شهید و مجروح شدند.

این در حالی است که خبرگزاری عراقی «براثا» در خبری فوری به نقل از یک منبع آگاه پلیس نوشت که در انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده که در مسیر حرکت اتوبوس زائران ایرانی پارک شده بود، در جنوب تکریت، دو زائر شهید و 4 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

  قاضی دادگاه جنایی نینوا نیز صبح امروز از یک سوء قصد جان سالم به در برد. تروریست ها قصد داشتند وی را به وسیله خودرو بمب‌گذاری شده در شمال موصل به قتل برسانند.


انفجار در مرکز کابل 16 کشته و زخمی بر جای گذاشت
به گفته رئیس پلیس کابل، به دنبال وقوع انفجاری در مرکز این شهر یک تن کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در خیابانی که چندین پایگاه نیروهای خارجی در آن واقع است، رخ داد.

ژنرال "ایوب سالنگی"، رئیس پلیس کابل گفت: مواد منفجره در یک وانت کوچک در نزدیکی یک منطقه صنعتی کار گذاشته شده بود که انفجار این مواد منفجره یک کشته و 15 زخمی برجای گذاشت.

طالبان پاکستان و متحدانش از جمله جنبش حقانی از مهمترین دشمنان نیروهای خارجی در افغانستان هستند و اکثرا به انجام حملاتی علیه این نیروها در پایتخت متهم می‌شوند. 


انفجار بمب در ۲ مرکز پلیس بنغازی
دو مرکز پلیس در شهر بنغازی در شرق لیبی سحرگاه امروز هدف حمله دو کامیون بمب‌گذاری شده قرار گرفت.

یک منبع پلیس لیبی اعلام کرد که دو مرکز پلیس منطقه مایبدو در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی سحرگاه امروز دوشنبه هدف دو حمله همزمان قرار گرفت.

این منبع افزود: در حمله نخست یک بمب دستی به خودرویی خالی از سرنشین و پارک شده مقابل مرکز پلیس قاریونس در غرب بنغازی برخورد کرد.

بر اساس اعلام پلیس لیبی در حمله دوم نیز یک بمب دستی دیگر به مرکز پلیس دیگری در شرق بنغازی پرتاب شد که موجب وارد شدن خساراتی به مرکز پلیس شد.

منبع پلیس لیبی گفت که این دو حمله بنغازی تلفاتی نداشته است.

بنغازی دومین شهر بزرگ لیبی و مهد قیام مردم این کشور است اما از زمان پیروزی انقلاب در لیبی به دلیل ناتوانی حکومت در اعمال قدرت خود بر همه لیبی و گسترش سلاح های غیرقانونی در دست شبه نظامیان شاهد خشونت های متعدد به ویه علیه عناصر امنیتی بوده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    0 0
    مشرق يادت نره كه اقا فرمودند از لفظ خاور ميانه استفاده نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس