يک روزنامه صهيونيستي در گزارشي به نقل از يکي از مقامات امنيتي بلندپايه رژيم‌صهيونيستي اذعان کرد که سيد حسن نصرالله تنها رهبر عربي است که سخنراني‌هايش بر عموم اسرائيلي‌ها تاثيرگذار است.

به گزارش مشرق، فارس نوشت: روزنامه صهيونيستي "هاآرتص " در گزارشي به نقل از سرهنگ "رونن " که رئيس اطلاعات فرمانده مرکزي ارتش اسرائيل است به بررسي نحوه گفتمان "سيد حسن نصرالله " دبيرکل حزب‌الله لبنان پرداخت.
رونن که به دلايل امنيتي تنها اسم کوچک وي توسط هاآرتص نقل شده است در اين گزارش نوشت که سيد حسن نصرالله اولين رهبر عربي طي 30 سال گذشته است که سخنانش پتانسيل تاثيرگذاري بر عموم اسرائيلي‌ها را دارد.
اين مقام بلندپايه اسرائيلي از چهار سال پيش و با آغاز جنگ دوم لبنان تا کنون، سخنراني‌هاي نصرالله را در دوره دکتراي دانشگاه "حيفا " مورد مطالعه قرار داده است.
وي در اين دوره 10 سخنراني نصرالله که در جريان جنگ 33روزه منتشر شد را مورد مطالعه قرار داد.
تنها کنفرانس مطبوعاتي آشکار سيد حسن نصرالله در جريان جنگ 33 روزه در روز نخست اين جنگ بود و بقيه سخنراني‌ها وي، توسط شبکه‌هاي عربي منتشر شد.
سرهنگ رونن در اين گزارش نوشت که سخنراني‌ها تنها راهي بود که نصرالله مي‌توانست پيام‌هاي خود را به شنوندگان منتقل کند. در واقع صرف‌نظر از موشک‌هايي که [پيروان] نصرالله به سوي اسرائيل پرتاب مي‌کردند، سخنراني‌ها تنها سلاح تهاجمي بود که حزب‌الله در جنگ از آن استفاده مي‌کرد. [با سخنراني‌هاي نصرالله] اين هراس ايجاد شده بود که در صورت حمله وسيع زميني اسرائيل، حزب‌الله وضعيت دفاعي بيشتري را اتخاذ خواهد کرد.
اين مقام اطلاعاتي ارتش رژيم صهيونيستي گفت که بعد از "جمال عبدالناصر " رئيس جمهور مصر در سال‌هاي 1960، نصرالله اولين رهبر عربي است که بر افکار عمومي شهروندان اسرائيلي تاثيرگذار است.
بعد از جنگ سال 2006، سخنراني‌هاي نصرالله به طور گسترده‌اي توسط اسرائيل پوشش داده مي‌شود. رونن گفت که نحوه گفتار و محتواي سخنراني‌هاي نصرالله بر اساس اطلاعات تحولات ميدان نبرد بود.
وي افزود که تصميم‌گيران اسرائيلي با تحليل به موقع سخنراني‌هاي نصرالله، مي‌توانند شرايط جنگ را تغيير دهند.
بيشترين چيزي که نصرالله در دوران جنگ 33 روزه تکرار مي‌کرد کلمه "صمود " بود که به معناي "استواري و پايدار " است.
رونن گفت که نحوه گفتار نصرالله با هدف حمايت و تقويت اتحاد اجتماعي و يکپارچگي در ميان لبناني‌ها بوده است. سخنراني نصرالله با هدف تمرکز بر ضعف ارتش اسرائيل بوده است و وي حمله موشکي غيرمنتظره به ناوجنگي ارتش اسرائيل را تحسين کرد و تلاش داشت تا با اين اقدام بازدارندگي در برابر حمله زميني اسرائيل ايجاد کند.
همانطور که نصرالله معتقد بود، ضعف اسرائيل در رابطه با ويراني اقتصادي و کشته شدن اسرائيلي‌ها در نتيجه حملات موشکي حزب‌الله بود. نصرالله در يکي از سخنراني‌هاي خود گفت: اسرائيلي‌ها به جان و مال خود علاقه‌مند هستند.
اين مقام اطلاعاتي ارشد رژيم صهيونيستي اضافه کرد: در جريان جنگ، نصرالله تلاش داشت با شيوه‌اي قاعده‌مند اعتماد به نفس اسرائيلي‌ها در رهبري نظامي و سياسي را تضعيف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس