فتنه گران نباید توهم حضور مجدد در انتخابات را داشته باشند. آنها بزرگترین خیانت را به نظام اسلامی و مردم انجام دادند امروز ارتباط فتنه گران با دشمنان انقلاب محرز شده است.

به گزارش مشرق، حضرت آیة‌ الله احمد جنّتی‌ در سوم‌ اسفند 1305 هجری‌ شمسی‌ در روستای‌ لادان‌ از بلوک‌ ماربین‌، واقع‌ در سه‌ کیلومتری‌ غرب‌ شهرستان‌ اصفهان‌، چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. پدرش‌ مرحوم‌ ملا هاشم‌ از روحانیون‌ وارسته‌ و بزرگی‌ بود که‌ از شنبه‌ تا چهارشنبه‌ در شهر اصفهان‌ حضور داشت‌ و به‌ تدریس‌ علوم‌ حوزوی‌ می‌پرداخت. آیة‌ الله جنّتی‌ بخشی‌ از دروس‌ مقدمات‌ را نزد پدرش‌ و بخشی‌ را نزد مرحوم‌ سید ابوالقاسم‌ هرندی‌ خواند.

او بخشی‌ از معانی‌ و بیان‌ را نزد مرحوم‌ سید محمد باقر ابطحی‌ و بخشی‌ دیگر را نزد حاج‌ شیخ‌ احمد فیاض‌ فرا گرفت‌ و معالم‌ را نزد مرحوم‌ حاج‌ شیخ‌ علی‌ مشکاتی‌ آموخت‌.

در قم‌ شرح‌ لمعه‌ را نزد مرحوم‌ شهید صدوقی‌ آموخت‌ و برای‌ آموختن‌ بخشی‌ از رسائل‌ و قوانین‌ به‌ نزد مرحوم‌ آیة‌ الله بهاءالدینی‌ رفت‌. بخشی‌ از کتاب‌ مکاسب‌ را نزد مرحوم‌ حاج‌ سید محمد باقر طباطبایی‌ بروجردی‌ فرا گرفت‌. و برای‌ آموختن‌ کفایه‌ به‌ نزد مرحوم‌ حاج‌ شیخ‌ عبدالجواد اصفهانی‌ و مرحوم‌ مجاهدی‌ رفت‌.

بخشی‌ از مکاسب‌ را نیز نزد مرحوم‌ حاج‌ آقا روح‌ الله کمالوند آموخت‌. با تکمیل‌ دوره سطح‌ به‌ درس‌ خارج‌ بزرگانی‌ چون‌ آیة‌ الله العظمی‌ بروجردی‌(ره‌)، آیة‌ الله العظمی‌ گلپایگانی‌، آیت‌ الله‌ العظمی‌ حجّت‌ کوه‌ کمره‌ای‌(ره‌) و آیة‌ الله العظمی‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) رفت‌ و سالها در درس‌ فقه‌ و اصول‌ ایشان‌ به‌ طور جدی‌ شرکت‌ کرد. او در طی‌ این‌ سالها در بعضی‌ از درسهای‌ اخلاق‌ نیز شرکت‌ می‌نمود،تا علاوه‌ بر آموختن‌ علم‌، عمل‌ به‌ آنها را نیز فراگیرد.

فعالیتهای‌ علمی‌ و فرهنگی‌ و تحصیل‌ فقه‌ و اصول‌ مانع‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ آیة‌ الله جنتی‌ نگردید. فعالیتهای‌ سیاسی‌ در پرونده‌ زندگانی‌ او گاه‌ بیشتر و بهتر می‌درخشد. آیة‌ الله احمد جنتی‌ پیش‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌، در سخنرانیها، اجتماعات‌ عمومی‌ و جلسات‌ خصوصی‌ همواره‌ به‌ افشای‌ ماهیت‌ پلید حکومت‌ پهلوی‌ و ضرورت‌ براندازی‌ این‌ حکومت‌ وابسته‌ می‌پرداخت‌. او که‌ خود سالها شاگرد مرجع‌ عالی‌ قدر شیعه‌، امام‌ خمینی‌(ره‌) بود، همواره‌ دیگران‌ را به‌ پیروی‌ از راه‌ امام‌(ره‌) دعوت‌ می‌کرد. از سوی‌ دیگر در درون‌ حوزه‌، ضمن‌ ملاقات‌ با علما و مراجع‌، آنها را از آخرین‌ اخبار حرکت‌ انقلابی‌ امام‌ و مردم‌ با خبر می‌ساخت‌.

از مسؤولیتهای‌ مهم‌ آیة‌ الله جنتی‌ امام جمعه موقت تهران و عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ قانون‌ اساسی‌، از نخستین‌ روزهای‌ تشکیل‌ این‌ نهاد مقدس‌ است‌. شورای‌ نگهبان‌ از نهادهای‌ مهم‌ انقلاب‌ به‌ شمار می‌آید که‌ با وجود آن‌، می‌توان‌ گفت‌ توطئه‌هایی‌ چون‌ داستان‌ مشروطه‌ تکرار نخواهد شد و همواره‌، مصوّبات‌ مجلس‌، از صافی‌ فقه‌ اسلام‌ و قانون‌ اساسی‌ خواهد گذشت‌. این‌ نهاد همواره‌ مورد هجمة‌ دشمنان‌ انقلاب‌ قرار گرفته‌ است‌.

در ذیل خلاصه ای از گفتگوی اختصاصی مجله آدینه تهران، ارگان ستاد نماز جمعه با این آیت الله جنتی از نظرتان می گذرد:
 
  • من گمان نمی کنم تجربه شکست مشروطه مجددا تکرار شود. مردم ما یک ارتباط قلبی با مفهوم ولایت فقیه پیدا کرده اند و از آن دست بر نمی دارند. همانطور که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب فرمودند ان شاء الله این انقلاب به قیام حضرت حجت(عج) منتهی خواهد شد. البته ممکن است یک جاسوس عالم نما و روحانی نمایی به حوزه نفوذ کند و درس بخواند و حتی رساله بنویسد اما مردم ما هوشیار تر از آنند که در مقابل توطئه های دشمن زانو بزنند.

  • ما نباید فرا موش کنیم که مسلمانیم. اگر هر رنگ سیاسی داشته باشیم، اگر هر پایگاه اجتماعی داشته باشیم، اگر در هر جمعیت و تشکیلات سیاسی حضور داشته باشیم، چه انتخاب کننده باشیم و چه انتخاب شونده باشیم همه مسلمانیم.لذا اسلام باید بر همه فعالیت های سیاسی و انتخاباتی ما حاکم باشد. در اصل 115  قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است:ر ییس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند انتخاب گردد ایرانی‏الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.کسی که می خواهد انتخاب شود باید واجد کلیه این شرایط باشد. این شرایط شرایط سنگینی است. مردمی هم که می خواهند رای بدهند مسلمانند و این شرایط را قبول دارند. لذا هم انتخاب کننده و هم انتخاب شونده باید ضوابط اسلامی را رعایت کنند. ایا اسلام اجازه می دهد که برخی در رقابت ها انتخاباتی فحاشی کنند، تهمت بزنند، آبروی اشخاص را ببرند، افراد دیگر را تخریب کنند و ... . اسلام اجازه نمی دهد حتی به یک فرد معمولی تهمت زده شود حال چگونه برخی به خود اجازه می دهند به فردی که در جایگاه ریاست جمهوری است تهمت بزنند.


  • سفارش من این است که جریانات سیاسی و رجالی که نامزد انتخابات می شوند همه این جهات را رعایت کنند. مردم نیز اگر ببینند فرد مبادی آداب و فرهنگ اسلامی است به او رای خواهند داد. اگر مردم ببینند فردی ضعف نفس دارد و به دنبال تخریب دیگران است به او رای نمی دهند. مردم  فردی را می خواهند که مومن به خدا باشد، مردمی کسی را می خواهند انتخاب کنند که مجری احکام اسلامی باشد.رئیس جمهور در پیشگاه قرآن کریم سوگند می خورد:

  • توصیه دیگر بنده این است که نامزدها و جریانات سیاسی از ریخت و پاش و اسراف به شدت پرهیز کنند. در شرایط کنونی که کشور در معرض تحریم های بین المللی است همه باید به حداقل ها اکتفا کنند. اگر نامزدی بخواهد پول های بی حساب و کتاب خرج بکند، رای بخرد، تبلیغات بیش از حد لازم بکند و ... راه درستی را برای حضور در انتخابات و کسب محبوبیت در پیش نگرفته است. لذا جریانات سیاسی حتما از اسراف و تبذیر پرهیز کنند.

  • سفارش دیگر رعایت قانون است. جریانات و نامزدها در آشکار و پنها رعایت قانون را بکنند. از بیت المال به هیچ وجه برای تبلیغات انتخاباتی استفاده نکنند. استفاده از آب، برق، تلفن  و ... بیت المال برای انتخابات خلاف شرع و قانون است. حتی افراد از وقت اداری برای استفاده انتخاباتی باید پرهیز کنند چرا که برای این وقت از دولت حقوق می گیرند که هیچ ربط به انتخابات ندارد.

  •  امکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند. فتنه گران بزرگترین خیانت را به نظام اسلامی و مردم انجام دادند و لطمه سنگینی به کشور زدند. اینها نشان دادند نه به قانون اساسی، نه به فقه اسلامی و نه اخلاق اسلامی اعتقاد و التزامی ندارند. امروز ارتباط فتنه گران با خارج و دشمنان انقلاب کاملا محرز شده است و این مسئله در پرونده های این افراد که در دادگاه ها تشکیل شده و در اعترافات آنها کاملا روشن است. ایا این افراد حائز شرایط سنگین اصل 115 هستند که مجددا بخواهند در عرصه انتخابات حاضر شوند. اینها به نظام و مردم خیانت کردند و دشمنان انقلاب را شاد کردند. مساجد و پایگاه های بسیج را آتش زدند، ب دستگا عزاداری اباعبدالله(علیه السلام) در عاشورا جسارت کردند به ساحت مقدس امام خمینی(ره) اهانت کردند و... مطمئنا امکان حضور مجدد اینها در صحنه انتخابات وجود ندارد. مردم این افراد را به عنوان مجرم می شناسند و هیچ وقت حاضر نمی شوند حضور دوباره آنها را بپذیرند. کسانی هم که حاضر نشدند از فتنه برائت بجویند و عملکرد فتنه گران را تایید کردند امکان حضور در انتخابات را ندارند

  • من از نظر جسمی غیر از مسئله سن، بیماری و ناراحتی خاصی ندارم. فقط مسئله کهولت سن و عوارض ناشی از آن است. بحمدالله و با لطف خدا به لحاظ جسمی در سلامت هستم. منتهی کم تر شدن حضور در نماز جمعه جهات دیگری علاوه بر مسئله جسمانی داشت. من فکر می کنم کسانی که در سنین بالا قرار می گیرند باید کمی مشاغل خود را کم کنند و به فکر افزایش علم و عمل خودشان باشند، گذشته ها را جبران کنند. چرا که اگر در این ایام نتوانند کاری بکنند دیگر فرصتی ایجاد نخواهد شد. امروز بحمدالله افراد جوان و تازه نفسی هستند که هم بروز هستند و هم بیشتر مطالعه دارند و بهتر می توانند خطبه بخوانند. لذا تصور کردم که باید این کار مقدس را به جوان ترها سپرد.

  • جمله ای حضرت امام فرمودند که اگر آمریکا از ما خوشحال بود در خودمان شک کنیم. اگر او با ما دشمنی کرد حقانیت خودمان را باور کنیم. به نظر من اگر کسانی که تخریب می کنند حزب اللهی باشند نماز شب خوان باشند آدم باید در خودش شک کند. اما اگر افراد بی موالات تخریب می کنند این اتفاقا مایه خوشحالی است. انسان از مذمت افراد صالح باید برای خود نگران شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رسول ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام چرا اس اماس ها راپولی کردید1
  • حاجی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    دمت گرم واقعا ایشون از کسانی هستند میشود به عنوان ذخیره نظام و استوانه نظام یاد کرد
  • پيش گو ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ايشون از هم اكنون درباره حد و حدود نامزدهاي احتمالي آينده نظر دادند! و به نظرم اين اگر اين تحديد مرزها ،كه مضاعف بر دروره هاي سابق است، اگر به همين صورت رعايت بشود انتخابات سرد و بي روحي در پيش داريم.
  • حسن ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    داداش رسول يه چيزي بگو ربط داشته باشه همون اولش سرتو ا.ردي بيرون كه چرا اس ام اس ها رو پولي كردد!!!
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    لطفا اگه ممکنه عکس های بیشتری از ایشون بذارید.
  • امیر ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    البته اصولگرایان هم بایدازجریان انحرافی برائت جویند.زیراجریان مذکورباحمایت ایشان درانتخابت بوجودآمدندوبرای کشورونظام مشکل درست کردند.جریانی که قصدداشت روبروی رهبری باستد.
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ذخیره نظام به جوانان میگویند نه ایشان !
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    برائت از جریان انحرافی حال شما خوبه؟؟!!! اصلاً جریان اصولگرایی با کسی عهد اخوت نبسته که حالا یک احمدی نژاد یه جریان انحرافی داشته باشه و با هم یکی باشن و بعدشم بگه حالا ما بیایم برائت بجوییم
  • وحید ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خار چشم دشمنان نظام ایشون زحمات بزرگی برای این نظام کشیدن خدا حفظش کنه انشالله عمر با عزتی داشته باشه تا معاندان این انقلاب خون جگر بشن ...
  • ال ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    عقده ای هایی که منفی دادند از عکس ایشون هم میترسند
  • علی ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    جریان انحرافی ساخته ذهن متوهم آدمای متحجر هست. شما زیاد جدی نگیر فعلا تنها جریان خطرناک که آقا بارها از اون نام بردند جریان فتنه است.
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خوب اومدی :)))
  • معصومه شالچیان ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خداوند عاقبت این سرزمین را بخیر کند !
  • محمد صادق ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خداوند به احترام حضرت صاحب الامر ایشان را سلامتی و طول عمر باعزت عنایت بفرماید چرا که ایشان همواره حامی رهبری و ولایت فقیه هستند و از انسانهای مستقیم و بدون انحراف در خط اسلام و انقلاب هستند.
  • AliR13 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    عمر من فدای یک لحظه نفس کشیدن یاران امام خامنه ای
  • ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خدا ایشان را حفظ کند که همیشه حرف دل حزب الله را می زنند
  • ساری ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    حاج آقا مشایی رو یادتون رفت نام ببرید.این بار به افراد با شعور و آرام و متین مثل ولایتی قالیباف عارف و ...داریم.
  • حسین ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    ماشألله عجب تو دهنی محکمی فعلا تا یه مدت گیج اند
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    لپ کلام ، مردم کسانی که از فتنه اعلام برائت نکرده اند را قبول ندارند . بسیار خوب بذارید تو انتخابات شرکت کنند تا این حرف با عمل مردم ثابت بشه
  • عبدالله ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    سلام بر اقای جنتی، از حرفاتون صفا کردم خدا به شما طول عمر دهد، راستش داشت از اصولگرایان بدم میامد که در برابر یاوه گویی های فتنه گران سکوت کردند اینا انتخابات با شکوه88 را به لجن کشیدند باز با بی شرمی حرف از انتخابات ازاد میزنند شورای نگهبان مدیون خون شهداست اگر این ادم های بی هویت را تأیید کند
  • رضا ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خیلی خوب نظر دادند دشتشون درد نکنه شما دوست نداشتی شرکت نکن
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    فقط به فردی که در جایگاه ریاست جمهوری است تهمت نباید بزنند؟ به فردی که در جایگاه ریاست جمهوری بود در گذشته تهمت بزنند ایرادی ندارد؟ نه؟
  • دلسوزنظام ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    عزيز برادر ضايع كردن دلسوزان نظام حاصلى جز رشد بى ريشه هائى مانند كروه انحراف را بجا نميگذارد وانقلابمان نظاممان را به چالش ميكشاند چگونه شما خاتمى را مخالف نظام معرفى ميكنيد فكر نميكنيد اين اب به آسياب دشمن ريختن است اميد انكه درج كنيد.....
  • میترا ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    0 0
    کو ا س ام اس ؟ 2 هفته ست ثبت نام کردیم دریغ از 1 دونه
  • رضازارع ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مگرروزنه ای برای تقلب توانتخابات بوده که مجلس میخوادقانون انتخابات راتغییربده لطفا چاپ کن خواهشا
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    يعني ايشون روي نيمكت ذخيره هاي نظام اند. واي به حال اينكه گرم كنن بيان توي بازي!!!
  • حق طلب ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    زنده و پیروز باد اقای جنتی که از عمق جان ما حرف می زند واقعا اگر حامیان و ساکتان فتنه 88 که شعور مردم را به تمسخر گرفتند و با جان و مال ان ها بازی کردند و ابروی نظام مقدس ما را بردند و مقابل رهبری ایسادند تأیید شوند باید در شورای نگهبان و اسلامی بودن نظام شک کرد
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فقط اقا سعید جلیلی
  • ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اولا قانون تعیین می کند چه کسی شرکت کند یا نکند - ثانیا با توجه به وضع مملکت بهتر است مدیریت ممکلت به دست اصلاح طلبان باشد چون هم بهتر مملکت را اداره می کنند هم حقوق مردم را بهتر رعایت می کنند اما....
  • ازاداندیش ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    اولا ایشان مر قانون را فرمودند نه نظر شخصی خود را، اگر بی اطلاعید لطفا قبل از اظهار نظر ابکی کمی قانون انتخابات را مطالعه بفرمایید-ثانیا ذلتی را که اصلاح طلیان در سیاست خارجه در زمان افال خاتمی در قضیه هسته ای نصیب ما کردند مردم ایران هرگز فراموش نخواهند کرد-و ثالثا شما به عنوان یک ایرانی چطور رویتان می شود از کسانی طرفداری کنید که در سال 88 ابروی ایران را بردند و شعور مردم ایران را نادیده گرفتند و به جان و مال مردم ایران متعرض شدند؟
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    مجید عزیز تغییرات را نخواندی نظر نده، تغییرات در جهات گوناگون مثل شرائط کاندیدا است، در ضمن قانون بشر همینه دیگه ممکنه روزنه ای هم پیدا شه به نظر شما جلوشو نگیرن؟واقعا که!!!!
  • دلسوز واقعی نظام ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    خیل خوب نمی گیم مخالف نظام ، میتونیم بگیم که در زمان ایشون چه په سر ارزشهای امام و انقلاب امد؟ میتونیم بگیم که چه کسی وزیر به اصطلاح ارشاد ایشان بوده و ایشان در ان زمان نا اخر ازشون حمایت کردند؟ میتونیم بگیم که از برکت ایشان افرادی مثل کدیور ، گنجی، بهزاد نبوی،محمدرضا خاتمی،عباس عبدی، اغاجری، مصطفی تاج زاده و....با پول این کشور در روزنامه های این کشور و تریپون های عمومی چطور مبانی دینی را زیر سوال بردند؟می تونیم بگیم که چگونه دوستانشان فاجعه کوی دانشگاه را به وجود اوردند؟می تونیم بگیم که.....یا نه اینا را هم نمیتونیم بگیم؟بدا به قومی که درس عبرت نگیرند
  • علی ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    عزیزم تهمت به هر کس بد است چه نسبت به گذشته چه نسبت به اینده اما حقایق را باید گفت چه نسبت به گذشته چه اینده
  • ناشناس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    فکر کنم دیشب نخوابیدی برو استراحت کن
  • رزمنده ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    وقتی من وامثال من درجنگ بودیم کجابودید؟ الان که همه چیزآرام است دایه مهربان ترازمادرشدید؟ مردمانی عوام هم هستند که هاشمی نزدیکترین کس به امام ورهبری رامنافق میدانند. مشرق توروبه شرف رزمندگان بی ادعاثبت کن لطفا
  • آنتي فتنه ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آنتي فتنه
  • حامد ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    سلام رزمنده،حاجی شما دیگه چرا رفسنجانی و خوب بودن ، فقط در گذشته ایشون بگردین العان وجود ندارد.
  • عوام ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    باباخواص
  • حامد ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    واقعا خسته نباشید،حقا که یکی از خدمت گذاران واقعی نظام بودن تا به حال ، اما خواهش می کنم که حتما این حرفها عملیاتی بشن تا شاید کمی از قصه های سالهای قبل کاسته بشه.
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    چرااااا؟؟/!!!
  • حامی ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    حال میکنم ازینکه امثال ایشون دارن بی سر و صدا ریشه انحراف و فتنه و اصولگرانمایی را می زننن. زنده باد آیت الله جنتی به کوری هرچی بچه منافقه.
  • ساری ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    آقای سعید جلیلی هم خوب است شخصیت باارزشی است ولی به لحاظ تجربه به دیگر رقبا نمی رسد.شما ببینید وقتی ولایتی در سخت ترین شرایط کشور وزیر خارجه بوده آقای جلیلی چه میکرده مطمئن هستم در محل دیگری به نظام خدمت میکرده ولی به لحاظ تجربه این بار باید کشور را به دست یک فرد پخته بسپاریم.
  • ناصر ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    علی آقا مقام معظم رهبری تاکنون برای تعویض هیچ معاون اولی به رییس جمهور نامه ننوشته اند اما برای مشایی نوشتند.مشایی افکار پریشان و من در آوردی مذهبی دارد که هیچ یک از علمای فعلی او را تایید نمی کنند.پس جریان انحراف ساخته ذهن کسی نیست.توهم نیست متوهم کسانی هستند که مشایی مرادشان است.این جریان به مراتب از فتنه خطرناکتر است چراکه فتنه گران لااقل به ارکان نظام دسترسی نداشتند ولی منحرفین فعلا خر مراد را سوارند.
  • مجید ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 0
    بذاریم کسانی که فتنه گر بودنشون مشخص شده بیان روی کارو رای نیارن دوباره بگن تقلب شده؟؟؟؟؟
  • سیروس ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    0 0
    ناصر خان دمت گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس