کد خبر 177250
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان جزئیات حادثه پیرانشهر از مدیران مدارس خواست تا هر روز صبح نسبت به بازرسی از کلاس‌های درس اقدام کرده تا حوادثی نظیر پیرانشهر تکرار نشود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه حضور در گردهمایی فرهنگیان قم به بیان جزئیات حادثه پیرانشهر پرداخت و گفت: این مدرسه دارای چهار کلاس بود که دو کلاس دیگر در یک مرحله و سه کلاس دیگر هم در تابستان به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه سه کلاس اضافه شده در تابستان استفاده نمی‌شده است، بیان کرد: در این مدرسه و در شش کلاس 178 دانش‌آموز تحصیل می‌کردند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کلاس آتش گرفته کلاس چهارم بود و 36 دانش‌آموز داشت که از این تعداد در آن لحظه شش دانش‌آموز غایب بوده و یک دانش‌آموز هم در حیاط بوده و یعنی 29 دانش‌آموز در کلاس حاضر بودند.

حاجی بابایی در ارتباط با آتش‌سوزی گفت: خدمتکار مدرسه وقتی می‌خواهد بخاری را روشن کند، کمی نفت به اطراف بخاری می‌ریزد و بخاری آتش می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اگر همان لحظه دانش‌آموزان را به حیاط می‌فرستادند این اتفاق نمی‌افتاد، بیان کرد: آنها به بچه‌ها اطمینان می‌دادند که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به معلم کلاس کناری خبر دادند و او دانش‌آموزان کلاسش را به حیاط فرستاد، برای همین هم اتفاقی برای آنها نیفتاد و خودش به آن کلاس رفت.

حاجی بابایی افزود: خدمتکار مدرسه بخاری را بغل می‌کند که به بیرون از کلاس ببرد که دم در کلاس می‌سوزد و بخاری را به زمین می‌اندازد، که به دلیل ریختن نفت، آتش سوزی اتفاق می‌افتد.

وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: فیلم این مدرسه در مجلس به نمایش گذاشته شد و هر کسی یک نظری می‌داد، یکی می‌گفت که اصلا درب کلاس دستگیره نداشته است، در حالی که شما وقتی در را ببندید، می‌بینید که پشت در کاملا سالم و تمیز است.

وی اضافه کرد: آتش مستقیم به این بچه‌ها نرسیده، بلکه حرارت به آنها رسیده و با نفوذ به ریه آنها موجب اذیتشان شده است. این کلاس دو پنجره داشت که پس از آتش‌سوزی توسط مردم باز شد.

حاجی بابایی در ادامه از مدیران مدارس خواست تا هر روز صبح قبل از شروع ساعت کاری مدرسه از کلاس‌ها بازرسی داشته باشند که این اتفاق‌ها نیفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مبارز ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    آتش مستقيم به اين بچه ها نرسيده فقط كمي جزغاله شده اند كودكان معصوم / اگه بيايم صميمانه عذر خواهي كنيم و توبه اي نصوح كنيم كه وجدان كاري داشته باشيم ، اتفاق خاصي ميافتد ؟ اعدام ميشويم ؟
  • حجت ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    0 0
    بجاری شعله ور رو بغل کرده ایشون؟ کپسول آتش نشانی اختراع نشده بوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس