چمران: مقصران آلودگی هوای تهران را معرفی خواهیم کرد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۲۲ درصد آلودگی هوای تهران ناشی از موتورسیکلت‌ها است، اعلام کرد برای کاهش آلودگی، بخشی از یارانه به تولید موتورسیکلت‌های برقی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش مشرق، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، در سیصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا در واکنش به اظهارات یکی از اعضا مبنی بر تولید موتورسیکلت برقی و فعالیت آنها در سطح شهر، گفت: شهرداری به وظایف خود عمل کرده و خود تولیدکننده موتورسیکلت نیست. ما با سازندگان صحبت کرده‌ایم و آن‌ها اعلام کردند که قیمت تولید بالاست و پیشنهاد دادیم بخشی از یارانه برای جایگزینی موتورسیکلت‌های بنزینی با برقی اختصاص یابد.

وی افزود: بین ۲۰ تا ۲۲ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها است که با برقی شدن آن‌ها قابل کاهش است. البته ایمنی موتورسیکلت‌ها نیز باید رعایت شود.

چمران درباره وضعیت حمل و نقل عمومی نیز گفت: در بخش مترو امیدواریم تا پایان سال یک رام قطار وارد تهران شود. در بخش اتوبوس نیز ظرفیت تولید داخلی وجود دارد و شرکت‌های داخلی سالانه می‌توانند ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل دهند و تا پایان امسال ۸۰۰ دستگاه در اختیار شهرداری قرار دهند تا از استانداردهای بین‌المللی برخوردار بوده و مشکلات گمرکی برای آن‌ها پیش نیاید.

رئیس شورا تأکید کرد: اگرچه این جلسه باید ۶ ماه پیش با حضور وزارت کشور و دستگاه‌های مسئول برگزار می‌شد، امروز هم دیر نیست و در صورت عدم برگزاری، شورا خود جلسه را برگزار کرده و عملکرد دستگاه‌ها را برای بازخواست عمومی اعلام خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    1 0
    کی فقط حرف مفت میزنید یکیم که میاد کار کنه پدرش در میارید
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      1 2
      زمانیکه افراد غیر متخصص سالها در پست هایشان باقی میماند انتظار بیشتری نیست .این مطلب را هم با هرداری و هم با وزارت کشور مطرح کرده ام منتهی کو گو شنوا این حضرات سالهاست فقط حقوق میگیرند و بی تفکر صحبت میکنند .اینها نمیدانندتهران کوهستانیست .افرادی که از موتور بعنوان وسیله حمل بار یا افراد استفاده میکنند بعلت ضعف قدرت موتور های برقی نمیتواننذ از میدان ونک بالاتر بروند و موتورهای برقی قدرتمند بالای 500میلیون تومان قیمت دارد و فردی که یک موتور بنزینی قسطی بنزینی 90 میلیونی خریده چگونه میتواند موتور با این قیمت تهیه گند و تازه سالی یکبار باتری گران قیمت آنرا تعویض کند اینجاست که میگویند سیر از گرسنه خبر ندارد سواره از پیاده و بی تخصص از انجام کار
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
      0 1
      خب تهران کوهستانی است درست است ولی تومیخواهی پیتزا فروشی کار کنی . کیسه گچ و سیمان و آجر که نمیبری . با موتور برقی پیتزا و آش و حلیم تا وزن ۴۰ کیلو هم راحت سربالایی میرود . ۵۰۰ ملیون هم نیست . یک دوچرخه برقی گرزلی با یک ترکبند کافی است ‌. سربالایی هم همه جا میرود . دنده ای است
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    0 1
    باید همه موتورسوار بشیم متحد بشیم دیگه روزها در سطح تهران ماشین درنیاریم . ماشین باشه برای خانمهایی که بچه های خیلی کوچیک دارند یا افراد خیلی پیر یا کم توان
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    0 0
    شاید وقتی دیگر
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۹/۰۴
    0 0
    الودگی هوا نیست فقط الان هر موتور اندازه ۴۰ تا کامیون صدا میدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس