تارنمای تخصصی علوم تربیتی رب، با تمرکز بر برپایی کرسی‌های نقد و آزاداندیشی در رشته‌ی علوم تربیتی، به دنبال این است که سنت مغفول نقد و گفت‌وگوی علمی را در زمینه‌ی مبانی نظری تعلیم و تربیت، پی گیرد و بپروراند.

به گزارش مشرق، از این رو، دومین کرسی آزاداندیشی این مجموعه‌ی دانشجویی با موضوع مبنای معرفتی فلسفه‌ی تعلیم و تربیت اسلامی به کوشش تارنمای رب و همیاری بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.  

در این نشست مقاله‌ی مشترک دکتر نرگس سجادیه (دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و هیئت علمی دانشگاه تهران) و محمدرضا مدنی‌فر(دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران) با عنوان "ساختار معرفتی فلسفه‌های تعلیم و تربیت اسلامی: مبناگروی یا انسجام‌گروی؟" ارائه می‌شود و حجت‌الاسلام علی محمدی (دانش‌آموخته‌ی سطح سه حوزه‌ی علمیه و پژوهش‌گر دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم) به نقد این ایده می‌پردازد.

این نشست به کوشش تارنمای رب و با همیاری بسیج دانشجویی، امروز (20 آذرماه) از ساعت 15:30 تا 17 در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به نشانی تقاطع بزرگراه چمران و جلال‌آل‌احمد، روبه‌روي كوي نصر (گيشا)، نبش خيابان نسيم، دانشكده روان‌شناسي و علوم تربيتي دانشگاه تهران، طبقه‌ی سوم، اتاق شورا برگزار می‌شود.

گفتنی است در نشست اول از این مجموعه نشست‌ها، مقاله‌ی دکتر رمضان برخورداری (دکترای فلسفه تعلیم و تربیت و هیئت علمی دانشگاه خوارزمی) با عنوان "تبيين و تحليل جريان اسلامي سازي علوم و آثار آن بر تعليم و تربيت" ارائه شد و محمدتقی ابطحی (دانشجوی دکترای فلسفه علم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) به نقد و واکاوی این مقاله مبادرت ورزید.

برای اطلاعات بیشتر پیرامون این مجموعه نشست‌ها و ارتباط با تارنمای رب با شماره 09387521002 تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس