به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، در این هفته در محصولات گروه خودروسازی سایپا خودروی
سایپا 111 به قیمت حدود 13 میلیون و 400 هزار تومان عرضه میشد. این در
حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان است.
قیمت سایپا SL 131 نیز با کاهش زیادی به حدود 11 میلیون و 700
هزار تومان و SX 131 نیز به حدود 12 میلیون و 900 هزار تومان رسید. البته
قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون
و 940 هزار تومان تعیین شده است.
در این هفته تیبا نیز به قیمت حدود 15 میلیون و 550 هزار تومان
عرضه میشد. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و 15 میلیون و 430 هزار
تومان است. تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز به قیمت حدود 25 میلیون تومان به
فروش میرسید. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان است.
قیمت مگان 2000 اتومات نیز با کاهش قابل توجهی به حدود 57 میلیون
تومان رسید. البته قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان تعیین
شده است. ماکسیما نیز در حالی به قیمت حدود 89 میلیون تومان عرضه میشد که
قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان است.
در هفته گذشته در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در
نمایندگیهای فروش موجود نبود. قیمت پژو 206 صندوقدار اما کاهش یافته و
در مدل V9 این خودرو به حدود 39 میلیون و 700 هزار تومان و مدل V8 نیز حدود
28 میلیون و 700 هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9
حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان
است.
در این هفته قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز با کاهش قابل توجه در
مدل E1 آن به حدود 21 میلیون تومان و مدل E2 نیز 23 میلیون و 300 هزار
تومان رسید. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18
میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.
پژو 405 نیز به قیمت حدود 19 میلیون تومان به فروش میرسید. البته
قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان تعیین شده است. قیمت پژو
پارس سال نیز با کاهشی دوباه به حدود 23 میلیون و 300 هزار تومان رسید.
البته قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.
سمند EF7 نیز در حالی به قیمت حدود 21 میلیون و 400 هزار تومان عرضه میشد که قیمت رسمی این خودرو حدود 21 میلیون تومان است.
قیمتهای یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی
خودروسازان و برخی ضعفهای نظارتی، این قیمتها با درصدی از نوسان و تفاوت
در نمایندگیهای فروش مختلف همراه است.
در هفتهای که گذشت قیمت بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی کاهش یافت و با افزایش تولید خودرو احتمال کاهش بیشتر قیمتها وجود دارد.